Koppeling grijpt te laat aan

srad-rob

MF veteraan
24 jan 2010
5.127
278
goedemorgen,

Even een vraag. Ik heb gisteravond de koppeling vervangen (binnen + buitenkorf / platen en lagers).
Het gaat om een Fireblade SC44 uit 2001

Alles op (volgens mij + wphb) de goede manier in elkaar gezet en op de juiste waardes aangedraait.

Echter, als ik het deksel erop doe en de koppelingskabel op het heveltje van het deksel installeer grijpt hij pas op de laatste 5mm aan. (dit was eerst niet het geval).
Ook moest ik de koppelingskabel via het stuur helemaal tot het eind opdraaien alsof hij bijna aan vervanging toe is, terwijl de kabel nog nieuw is.

Wat zou dit kunnen zijn, zit de drukstift dan niet goed?
Ben er nu bijna 3 uur mee bezig geweest en begin een beetje radeloos te worden, zeker omdat ik zondag graag naar Veenendaal wil... :(

Ben van plan vanavond de boel maar weer helemaal los te halen, maar vroeg me af waar ik extra op zou moeten letten.
De drukstift heeft een vrije slag van ongeveer 7mm, helaas staat de vrije slag niet in het WPBH beschreven.
 
Zo aan je profiel te zien heb je je beroep op je motor uitgeoefend :9 :+


Nee maar hetzelfde probleem heb ik toen bij me R1 gehad, en daar moest de deksel op een bepaalde manier op een pin geschoven worden. Als dit niet precies gebeurde had ik helemaal geen druk op me koppeling. Ik weet niet hoe de bevestiging op jou motor zit, maar als je zeker weet dat alle platen goed zitten en ook t aantal moet het ergens op je bevestiging zitten.


Gr.
 
Zo aan je profiel te zien heb je je beroep op je motor uitgeoefend :9 :+


Nee maar hetzelfde probleem heb ik toen bij me R1 gehad, en daar moest de deksel op een bepaalde manier op een pin geschoven worden. Als dit niet precies gebeurde had ik helemaal geen druk op me koppeling. Ik weet niet hoe de bevestiging op jou motor zit, maar als je zeker weet dat alle platen goed zitten en ook t aantal moet het ergens op je bevestiging zitten.


Gr.

je zou het bijna denken he :+
lullige is dat het vorig jaar bij het vervangen van de lagers (naald- en druklager) allemaal in 1 keer goed ging... :) daarom verbaast het me dat het nu niet lukt.
 
Laatst bewerkt:
het is mogelijk dat de nieuwe koppeling in zijn geheel iets dichter bij het deksel zit dan de oude koppeling.
dan krijg je dus erg veel speling op de kabel.
vergelijk de oude en de nieuwe eens goed met elkaar.
 
het is mogelijk dat de nieuwe koppeling in zijn geheel iets dichter bij het deksel zit dan de oude koppeling.
dan krijg je dus erg veel speling op de kabel.
vergelijk de oude en de nieuwe eens goed met elkaar.

Had indd gekund en heb ook alles opgemeten daarom en gelukkig kwam alles aardig overeen! :)
 
Nou heb dus inderdaad een beetje zitten prutsen... wist 120% zeker dat alles goed zat maar dus alles weer open gehaald. En weer dicht. En weer open. En weer dicht... en toen kwam ik er achter dat ik misschien wel eens de achterste en voorste koppelingsplaat perongeluk heb omgedraaid... en dat was dus inderdaad zo.

Serieus zelden zo slecht zitten opletten ... 2 avonden stress voor jan l*l :+

In ieder geval bedankt voor jullie ràad, is nooit verkeerd :)
 
Nou heb dus inderdaad een beetje zitten prutsen... wist 120% zeker dat alles goed zat maar dus alles weer open gehaald. En weer dicht. En weer open. En weer dicht... en toen kwam ik er achter dat ik misschien wel eens de achterste en voorste koppelingsplaat perongeluk heb omgedraaid... en dat was dus inderdaad zo.

Serieus zelden zo slecht zitten opletten ... 2 avonden stress voor jan l*l :+

In ieder geval bedankt voor jullie ràad, is nooit verkeerd :)
Dan zien we je Zondag, toch? Nu wel netjes voorstellen ;)
 
Nou heb dus inderdaad een beetje zitten prutsen... wist 120% zeker dat alles goed zat maar dus alles weer open gehaald. En weer dicht. En weer open. En weer dicht... en toen kwam ik er achter dat ik misschien wel eens de achterste en voorste koppelingsplaat perongeluk heb omgedraaid... en dat was dus inderdaad zo.

Serieus zelden zo slecht zitten opletten ... 2 avonden stress voor jan l*l :+

In ieder geval bedankt voor jullie ràad, is nooit verkeerd :)

Oi..... dat zijn klassieke blunders. Meestal kijk je het wel even na als er iets niet goed werkt, maar half omdat je zéker weet dat het goed zit...... |(

Overkomt iedereen wel eens. Ik had het ook. Zei een maatje van me troostend: ach, dat kan iederéén gebeuren.
Maar klootzakken het eerst...... _O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan