tik in dynamohuis van gsxr

Ronald1971

MF veteraan
17 aug 2013
1.681
0
Sint michielsgestel
Beste sleutelaars,

Ik heb een tik in het dynamohuis van mijn gsxr1100W zitten.
Zelf heb ik weinig verstand van het motorische, en heb dan ook al veel mensen gevraagd om hulp.
Echter zegt iedereen mij te willen helpen, maar het komt er op een of andere manier niet van, of antwoorden niet op vragen.
Dus vandaar dat ik het via deze weg probeer.
Wie ( in omgeving den Bosch) weet wat dit kan zijn, of neemt ff de tijd om te komen kijken?
Ik zou het graag zelf op willen lossen, maar weet niet wat ik aantref als ik het deksel eraf haal.

Ik zal een foto erbij doen vanwaar de tik vandaan komt, volgens mij heet het de dynamodeksel, maar kan het ook mis hebben.. :)
full
 
Ja, daarna hebben we de sproeierbezetting verandert ( was 125, en nu 135 aan de buitenste cillinders, 137,5 aan de binnenste cilinders)
Deze verschillen hadden te maken met het " warmer worden van de binnenste cilinders". Ook zijn de carburateurs gereinigd en gesynchroniseerd.
 
Dat synchroon stellen heb ik zelf niet gedaan , dat hebben ze bij een zaak gedaan met een kwikmeter. De rede dat de motor nu onrustig loopt is te wijten aan het feit dat 1 bougiedop ( van de 2 de cilinder ) er niet goed op zat. :$ Bij nader onderzoek is het borgringetje wat de bougie " vast " hoort te houden door geroest.
Hiervoor ga ik morgen 4 nieuwe bougiedoppen halen, maar dat doet aan het tikken niks af. Ook al loopt de motor netjes op 4 cilinders blijft het tikken nog steeds aanwezig. Bij een klein beetje gas geven is het weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan