Garmin Zumo laad niet op!

TripleSteve

MF veteraan
7 apr 2013
2.399
1.409
Grunn
Instagram
Hallo,

al de hele avond op internet en fora aan het zoeken maar kan het niet vinden.

ik heb vanmiddag een Garmin Zumo 350 LM gekocht en die wilde ik vanavond even aansluiten.

netjes de originele stekker gebruikt en wilde hem rechtstreeks op de accu aansluiten, dit is een weloverwogen keuze.

alleen als ik nu de Zumo erin klik dan laad hij niet op !

heb er al een spanningsmeter bij gehad, en uit de mount (stekker) komt wel gewoon spanning ! heb alles al opnieuw aangesloten en doorgemeten, andere accu geprobeerd alleen er gebeurt steeds niets.

Pleh! ;)
 
Laatst bewerkt:
oke, das alvast iets!

heb hem vanmiddag nieuw gekocht met ook Bluetooth set en andere dure spullen erbij dus ga morgen eens een goede multimeter scoren en als ik daar niet wijzer van word dan ga ik maar even terug naar waypoint ;)
 
Als het niet iets simpels is als b.v. draadjes verkeerd om (+ op - en andersom) dan zou ik er even mee teruggaan naar Waypoint. Daar weten ze waar ze het over hebben en naar wat ik lees zijn ze behoorlijk service gericht.
 
Laatst bewerkt:
Nou, heb een andere kabel gehaald! alles geïnstalleerd maar nog geen stroom naar de Zumo!

heb in de mount ong. 5,3V dus dat moet genoeg zijn! ik vermoed dat er wat mis is met de contactpunten op de Zumo, hij laad wel op via de netlader en in de auto ook niets mis.

+ en - niet omgedraaid!
 
Het kan goed zijn, dat de contactpuntjes van de cradle/motorvoedingskabel, niet of niet goed contact maken met je Zumo 350 als je hem in de houder klikt. Heb je dat toevallig al gecontroleerd en/of bekeken?!

edit:.... er moet natuurlijk ook voldoende stroom voorzien worden om je Zumo te laten werken..... :X
 
Laatst bewerkt:
Nou, heb een andere kabel gehaald! alles geïnstalleerd maar nog geen stroom naar de Zumo!

heb in de mount ong. 5,3V dus dat moet genoeg zijn! ik vermoed dat er wat mis is met de contactpunten op de Zumo, hij laad wel op via de netlader en in de auto ook niets mis.

+ en - niet omgedraaid!
Nee moeten op beide contacten over de 12 volt zijn.
stukje uit de bovenste link:

I have measured the voltage on the pins by connecting a multimeter on the +ve battery terminal, and then on the pins.
One pin came out at 12.4 v, the other at 7.4 v
I phoned Garmin UK, who said it should by over 12v on both pins, so they are sending out a new wiring harness.
Hope that cures it. Give them a ring and they should help you out

bron: Charging problems with Garmin Zumo 350 LM on F800GS
 
Laatst bewerkt:
Nou, heb een andere kabel gehaald! alles geïnstalleerd maar nog geen stroom naar de Zumo!

heb in de mount ong. 5,3V dus dat moet genoeg zijn! ik vermoed dat er wat mis is met de contactpunten op de Zumo, hij laad wel op via de netlader en in de auto ook niets mis.

+ en - niet omgedraaid!


wel toevallig dan dat deze 5volt precies een waarde is van een USB poort, die laden ook apparatuur op die op een universele stekker zitten.


met zo'n rechthoekig USB-sleufje erin :)

12VUSB.jpg

wordt gevoed met 12volt boordspanning maar geeft max 5 volt uit. ;)
 
motorcycle-power-cable-garmin-zumo-350lm.jpg


ik zou je aansluitklemmetjes verdenken op die connector als ik die kabels zie. [bv overgangsweerstand op de klemmetjes]

is je zekering goed, en maakt die goed contact.
 
Laatst bewerkt:
Als je het stekkertje uit de mount haalt en handmatig op de Garmin houd, maakt hij dan wel goed contact?

Ik zal vanavond eens meten wat de spanning op mijne is.
Ik heb ook een 350 en heb ook 2 keer gehad dat heel even het contact wegviel tijdens het rijden. Dan wil hij hem namelijk automatisch afsluiten.
Je hebt de stekker neem ik aan wel met dat schroefje vast gezet zodat hij echt goed op zijn plaats zit?
 
bij garmin geven ze aan dat de output tussen de 4,5 en 5,5 V moet zijn ! dat staat ook op dat zwarte kastje die tussen de kabel zit zoals hierboven aangegeven.

stekker zit gewoon goed vast en met dat schroefje vast! ik ga dinsdag met de motor naar waypoint en ze moeten het daar maar oplossen ;)
 
Sinds vandaag heb ik het zelfde probleem... Voorheen al een aantal maanden goed gewerkt, maar vandaag onder het rijden gaf de zumo ineens aan lage batterij spanning, en na een kwartier viel hij uit en deed niks meer.
Het gekk vond ik wel dat wanneer ik mijn contact omdraaide de zumo wel even aansprong maar ook net zo snel weer uitviel.
Ik heb verder nog niks gemeten of gedaan, daar kijk ik morgen even na.

Ik heb mijn zumo besteld via gpsshop, maar zou ik bij een waypoint evt ook terrecht kunnen... Het zou evt toch gewoon een garmin garantie verhaal kunnen worden ...
 
bij garmin geven ze aan dat de output tussen de 4,5 en 5,5 V moet zijn ! dat staat ook op dat zwarte kastje die tussen de kabel zit zoals hierboven aangegeven.

stekker zit gewoon goed vast en met dat schroefje vast! ik ga dinsdag met de motor naar waypoint en ze moeten het daar maar oplossen ;)

Laat dan ook even weten wat de oplossing is/was! ;)
 
ze geloven er bij motorport/waypoint niets van dat er iets kapot is dus ik heb vanmiddag om half 2 een afspraak om even met de fiets en de garmin langs te komen ;)

Het valt me op dat veel mensen zeggen dat Garmin Zumo onfeilbaar is.

Ook valt het me op dat er (veel) actieve topics zijn met problemen, variërend van software, gebruik, tot techniek).

Het zijn prima dingen, en net als iets anders; er kan altijd iets stuk of net niet goed zijn.
Op afstand zeggen dat iets wel of niet stuk is: :N

Als men zo zeker weet dat het niet stuk is, waarom laten ze je dan daar naartoe rijden?

Maar goed, fijn dat ze iig willen kijken, en wss kunnen ze het ook nog eens verhelpen :Y

Kun jij weer lekker rijden en je zumo gebruiken :)
 
Nou, is allemaal opgelost !

waar ze mij aan de telefoon zeiden dat ik waarschijnlijk iets verkeerd had aangesloten loop ik toch mooi de winkel uit met een verse Garmin Zumo! oja, en kreeg nog van de Motoport monteurs het compliment dat ik het erg netjes heb aangesloten en weggewerkt (vond ik zelf ook wel).

blijkbaar was er toch wat mis met de Zumo, contactpuntjes achterop ofzo.

iig, prima service van WayPoint, gaven me zonder problemen een nieuwe machine mee :D
 
@Erwinko, jou probleem al opgelost ? hoorde van mensen dat er meerdere Zumo's terugkomen met die klachten!

die puntjes achterop het apparaatje zijn ook zo minuscuul !
 
kwam er deze week achter dat mijn 350 mbv originele garmin kabel niet wil communiseren met mijn computer.
wel spanning, want gaat automatisch aan, maar wordt niet als bijvoorbeeld externe harde schijf gezien door de computer. Ook op de vaste aansluiting op de fiets is spanning o.k.
Op naar waypoint, hun kabel aansluiten, geen probleem. Heb ik weer dacht ik, maar vroeg, sluit nu eens aan met mijn kabel. Resultaat, geen verbinding. Waypoint medewerker pakt nieuwe garmin kabel uit schap, sluit aan, geen resultaat. sluit dan maar weer eens aan met kabel waar hij mee begonnen is, ook nu geen resultaat.
Gekocht bij Waypoint, gelukkig dacht ik, laat maar achter zei de waypoint man, gaat voor controle naar hun eigen technische dienst.
Wordt dus a.s. dinsdag inleveren, want heb hem nog ff nodig dit weekend :)

ook "ergens" een slecht contactje ?
wordt vervolgt, maar heb er alle vertrouwen in. :Y
 
Laatst bewerkt:
Nou, is allemaal opgelost !

waar ze mij aan de telefoon zeiden dat ik waarschijnlijk iets verkeerd had aangesloten loop ik toch mooi de winkel uit met een verse Garmin Zumo! oja, en kreeg nog van de Motoport monteurs het compliment dat ik het erg netjes heb aangesloten en weggewerkt (vond ik zelf ook wel).

blijkbaar was er toch wat mis met de Zumo, contactpuntjes achterop ofzo.

iig, prima service van WayPoint, gaven me zonder problemen een nieuwe machine mee :D


Begrijp ik hieruit dat je een nieuwe gekregen hebt?

ik heb vandaag (na de Zumo +/- 3 maanden te hebben) eens ook het probleem dat hij niet meer op wil laden. Was net bezig met een mooie trip toen hij uit viel en ik maar via de snelweg terug ben gegaan '(
 
Sinds vandaag heb ik het zelfde probleem... Voorheen al een aantal maanden goed gewerkt, maar vandaag onder het rijden gaf de zumo ineens aan lage batterij spanning, en na een kwartier viel hij uit en deed niks meer.
Het gekk vond ik wel dat wanneer ik mijn contact omdraaide de zumo wel even aansprong maar ook net zo snel weer uitviel.
Ik heb verder nog niks gemeten of gedaan, daar kijk ik morgen even na.

Ik heb mijn zumo besteld via gpsshop, maar zou ik bij een waypoint evt ook terrecht kunnen... Het zou evt toch gewoon een garmin garantie verhaal kunnen worden ...

Dat probleem heb ik nu dus ook!
 
Terug
Bovenaan Onderaan