wie kan mij helpen aan een signaal voor de toerenteller

triplesprint

Rookie
21 apr 2014
14
0
Emmen
Hallo,

Ik was druk bezig mn motor (triumph sprint 900) klaar te maken zodat als ik mij rijbewijs haal direct de weg op kan. Alleen ik kom er ineens achter dat mijn toerenteller niet meer werkt. Hij heeft het dus wel gedaan. Ik heb ook al een andere toerenteller op de stekker aangesloten maar die geeft ook niks aan. Verder doet alles het in mij cockpit wel, en heb ook 12v op de stekker van de toerenteller. Als ik de handleiding check zie ik het signaal draad van de toerenteller de ECU in gaan. Waar de ecu de data vandaag haalt weet ik niet (pickup sensor ? ).

Is er iemand hier op het forum met wat electronische kennis die mij kan helpen met mij laatste klusje om mijn project afte ronden.

Alvast bedankt
 
Zoals ik al zei, schema is niegoe. Ben begonnen met alle kabels van de stekker van de ECU op te schrijven welkekleur ze hebben. En dan naar voren te werken waar ze heen gaan tot ik ze allemaal heb..
 
Ik denk dat het gevonden heb. Maar hoe raar. Zoals de foto beneden laat zien gaat de toerenteller groen, over 1 een geel witte draad. Die stekkers heb ik niet aangepast, alleen maar wat lengte er tussen weg gehaald. Nu zei ik dat wit geel niet naar mijn ECU gaat, en dat klopt, ik vind hem net met mn slaperige kop op de sensor voor water temperatuur. Dus ergens waren deze draden al verkeerd aan elkaar gezet door de vorige eigenaar, ik heb ze weer goed gezet waardoor het niet meer werkt... Zal mijn toerenteller signaal op mijn temperatuur meter zitten???? ik ga het uitzoeken. Maar als dat zo is, wat had een temperatuur meter gedaan met het signaal van de toerenteller.. wel of niet uitslaan??
 
Zoals ik al zei, schema is niegoe. Ben begonnen met alle kabels van de stekker van de ECU op te schrijven welkekleur ze hebben. En dan naar voren te werken waar ze heen gaan tot ik ze allemaal heb..
 
Ik heb een triumph dealer natuurlijk als eerste gebeld. Maar die hadden geen schema van dit model kreeg ik te horen. Ze wilden me wel helpen maar moest ik langs komen. Ik ga niet een motor op een trailer zetten en daar 120km rijden voor dit probleem. Maaaar ik denk ook dat ik het gevonden heb begin deze week. Alleen omdat ik zat te wachten op een luchtfilter kon ik nog niet testen. Vandaag zet ik de boel weer in elkaar en ga ik wel testen.
 
Ik heb een triumph dealer natuurlijk als eerste gebeld. Maar die hadden geen schema van dit model kreeg ik te horen. Ze wilden me wel helpen maar moest ik langs komen. Ik ga niet een motor op een trailer zetten en daar 120km rijden voor dit probleem. Maaaar ik denk ook dat ik het gevonden heb begin deze week. Alleen omdat ik zat te wachten op een luchtfilter kon ik nog niet testen. Vandaag zet ik de boel weer in elkaar en ga ik wel testen.


Ik kan die reactie van de dealer wel begrijpen.
Jij weet niet echt hoe het moet. Als zij dit over de telefoon uitleggen,ga jij aan de slag. Doe je misschien toch iets verkeert......
En er zijn genoeg mensen die dan beweren dat de motorzaak het niet goed uitgelegd heeft en op forums gaan roepen dat het een slechte zaak is.

Heb dat al vaak genoeg meegemaakt met mijn werk, dat mensen info vragen en het dan zelf wel kunnen. En dan kun je later toch terug komen om de rotzooi die ze gemaakt hebben op te knappen.... Een foutje is snel gemaakt.
Wat Master Tommy ook al eerder vermeldde op pag 1.

Zoals het te strak aantrekken van een ty-rap. De hobbyist is zichzelf daar niet eens bewust van.
Of idd een stekkertje verkeert terug plaatsen...
Een kabel goed opbinden icm bewegende delen....
 
Nou, de dealer was wel behulpzaam hoor. Maar dan dat konden ze niet via de tel. Ikmaar het schema had ik zelf ook wel. Dus dat was het probleem niet. Probleem was dat er al een keer wat veranderd was., en daardat ik het aansloot zoals het hoorde ging het mis. Maaaaar ik heb net de hele boel weer geinstalleerd en alles werkt weer zoals nu lijkt incl toerenteller. Dus ik ben allang blij.

I.i.g bedankt iedereen die mee heeft lopen denken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan