Carburatie probleem Honda CBR 900rr 1997

waldrocker

Die hard MF'er
19 mei 2005
446
0
Bergum
Hallo allemaal,

Na een Fireblade op de kop te hebben getikt heb ik deze nagekeken en rest nog een klein puntje van aandacht. Het beestje loopt alweer aardig maar kom het volgende probleem tegen.

De motor heeft een tijdje stilgestaan en na starten blijft cilinder 4 met de uitlaatgassen een aardig eindje achter in temperatuur +/- 75 graden. Nou denk ik dat dit een benzine probleem is. En wil graag de carbs ultrasonoor reinigen. Wat zou ik er allemaal van de carb set af moeten monteren voordat de carb set in de reininger kan?

ik hoor graag van u.

Mvg Hielke
 
Plastic en rubberen delen, zoals de membramen.
Maar er zijn ook schoonmaakmiddelen die in de ultrasoon kunnen waarmee je wel weer plastic/kunstof/rubber mag schoonmaken, even vragen aan de ultrasoon-eigenaar waar je het heen brengt dus. De vraag is meer of het zin heeft, want ik denk niet dat je membramen zozeer vies zijn. :P

Als ik je post goed begrijp: na koude start laat je hem stationair lopen, en cilinder 4 blijft 75 graden kouder dan de andere 3 cilinder? Dan loopt hij gewoon op 3 poten, en zou ik eens beginnen met je stationairsproeier etc te bekijken/schoonmaken.
 
Hallo Kajotan,

Bedankt voor je antwoord/info,

Dat was ook de bedoeling om daar mee te beginnen voordat ik de hele rest van de carb trein erin gooi. Maar mocht het nodig zijn wou ik weten wat er allemaal vanaf gemonteerd moest worden. Ik kan het namelijk op het werk doen. Hier hebben we een mooi/grote ultra sonoor reiningings bak.



Plastic en rubberen delen, zoals de membramen.
Maar er zijn ook schoonmaakmiddelen die in de ultrasoon kunnen waarmee je wel weer plastic/kunstof/rubber mag schoonmaken, even vragen aan de ultrasoon-eigenaar waar je het heen brengt dus. De vraag is meer of het zin heeft, want ik denk niet dat je membramen zozeer vies zijn. :P

Als ik je post goed begrijp: na koude start laat je hem stationair lopen, en cilinder 4 blijft 75 graden kouder dan de andere 3 cilinder? Dan loopt hij gewoon op 3 poten, en zou ik eens beginnen met je stationairsproeier etc te bekijken/schoonmaken.
 
Hallo allemaal,

Na een Fireblade op de kop te hebben getikt heb ik deze nagekeken en rest nog een klein puntje van aandacht. Het beestje loopt alweer aardig maar kom het volgende probleem tegen.

De motor heeft een tijdje stilgestaan en na starten blijft cilinder 4 met de uitlaatgassen een aardig eindje achter in temperatuur +/- 75 graden. Nou denk ik dat dit een benzine probleem is. En wil graag de carbs ultrasonoor reinigen. Wat zou ik er allemaal van de carb set af moeten monteren voordat de carb set in de reininger kan?

ik hoor graag van u.

Mvg Hielke

waarom denk je dat het een brandstof probleem is? Wellicht moet je iets specifieker zeggen wanneer de tempratuur van de uitlaat van cyl nr. 4 achter blijft. Is dat altijd? Of alleen als de motor stationair draait.

wellicht is er heel iets anders aan de hand dan alleen een sproeiertje verstopt....
 
Toen ik de motor kocht wist ik dat de motor een tijdje stilgestaan had. Toen de motor werd gestart hoorde je duidelijk dat de motor wat lawaai maakte. Ik heb daarna de motor een grote beurt gegeven en alle vloeistoffen vervangen. dus ook nieuwe bougie, en uit voorzorg de kunstof stukken tussen carbs en cilinders (deze voelde wat hard aan). Het lawaai wat hij maakte komt uit de koppelingskorf (de dempings veren op de buitenkorf) ik dacht eerst dat het de nokkenas ketting spanner was. Deze heb ik ook preventief vervangen. Ook heb ik de carbs synchroon gesteld dus daar kan het ook niet in zitten. Het lawaai van de korf komt naar mijn mening dat de motor erg onrustig stationair loopt. Met iets meer toeren is het gelijk weg. Het geluid is ook weg als je de koppeling inknijpt.

Het achter blijven van de temperatuur lijkt mijn inziens dus uit een benzine probleem te komen. Als ik de mengsel schroef omhoog draai zie ik de temperatuur bijkomen. maar dan moet ik hem aanzienlijk rijker stellen dan de rest van de carbs. Wat niet de bedoeling is lijkt mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan