Klep in de uitlaat

mrgreen_z800

Rookie
29 apr 2014
13
0
Oostrozebeke, W.Vl
Ik heb sinds kort een z800 gekocht, voor dat deze uit de showroom kwam heb ik er een akrapovic demper laten onder monteren. Als ik de moto ging gaan ophalen zag ik dat er ook een klep in de akrapovic uitlaat zit. zo eens willen weten of dit effect heeft op het geluid van de uitlaat?

Mvg mrgreen
 
Laatst bewerkt:
Ik merk op mijn z750 wel degelijk dat hij heel even heel iets minder oppakt bij lage toeren vanuit uitrollen hoge toeren sinds de ori demper met klep er uit is. Voor de tegendruk dus. Qua geluid hoor je er niks van als je de klep gewoon open laat.
Als je gas geeft zie je de klep ook op een bepaalde manier reageren op het gas.
 
Dit weekend eens weest gaan vragen bij de lokale kawasaki dealer die klep is bedoeld om tegendruk te creëren bij lage toeren. Zodat er meer koppel is bij lage toeren, perfect voor straat gebruik.
Bij kawasaki staat deze klep al volledig open aan 4500 toeren (getest en bevestigd) maar dit kan verschillen van merk tot merk.
Bij circuit gebruik kan je deze klep open laten staan door aftekoppelen omdat men toch niet onder de 5000 a 6000 toeren gaat dan, maar kan nooit geen kwaad om deze aan gekoppeld te laten. (Extra koppel bij lage toeren k1n nooit geen kwaad).

Voor GELUID doet dit TOTAAL NIETS! (Allemaal fabeltjes)

Echter voor de Emissie keuring helpt deze wel door dat deze mag getest worden tot een bepaald aantal toeren zal de uitstoot laag zijn.
 
Dit weekend eens weest gaan vragen bij de lokale kawasaki dealer die klep is bedoeld om tegendruk te creëren bij lage toeren. Zodat er meer koppel is bij lage toeren, perfect voor straat gebruik.
Bij kawasaki staat deze klep al volledig open aan 4500 toeren (getest en bevestigd) maar dit kan verschillen van merk tot merk.
Bij circuit gebruik kan je deze klep open laten staan door aftekoppelen omdat men toch niet onder de 5000 a 6000 toeren gaat dan, maar kan nooit geen kwaad om deze aan gekoppeld te laten. (Extra koppel bij lage toeren k1n nooit geen kwaad).

Voor GELUID doet dit TOTAAL NIETS! (Allemaal fabeltjes)

Echter voor de Emissie keuring helpt deze wel door dat deze mag getest worden tot een bepaald aantal toeren zal de uitstoot laag zijn.

goh dat meen je.. daar had je niet speciaal voor naar de dealer hoeven te rijden hoor.
 
Dit weekend eens weest gaan vragen bij de lokale kawasaki dealer die klep is bedoeld om tegendruk te creëren bij lage toeren. Zodat er meer koppel is bij lage toeren, perfect voor straat gebruik.
Bij kawasaki staat deze klep al volledig open aan 4500 toeren (getest en bevestigd) maar dit kan verschillen van merk tot merk.
Bij circuit gebruik kan je deze klep open laten staan door aftekoppelen omdat men toch niet onder de 5000 a 6000 toeren gaat dan, maar kan nooit geen kwaad om deze aan gekoppeld te laten. (Extra koppel bij lage toeren k1n nooit geen kwaad).

Voor GELUID doet dit TOTAAL NIETS! (Allemaal fabeltjes)

Echter voor de Emissie keuring helpt deze wel door dat deze mag getest worden tot een bepaald aantal toeren zal de uitstoot laag zijn.

Heb je al eens een motor met een dergelijke klepnop de bank gehad? Doet helemaal niks met het koppel.
 
Buell heeft dit ook gedaan in de uitlaat zelf. De bedoeling was het geluid via een langere weg te laten lopen, waardoor het geluid minder hard was. Het bleek ook nog te werken voor het koppel. Op internet zijn de koppelkrommen te vinden waarbij het openen en sluiten goed te zien is in de grafieken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan