Roest op de achterbrug?

CuteeD

MF'er
13 apr 2011
61
0
Facebook
Hoi :W

Heb een vraagje.. Ben mijn GPZ uit elkaar aan het halen, schoonmaken etc. Nu zit er echt een giga lading roest op o.a. de achterbrug. Heeft een van jullie een idee over wat ik hier het beste aan kan doen?

Mijn idee is wegschuren en overspuiten (waarschijnlijk verven met een kwast though, omdat ik er anders niet bij kom). Heb alleen geen idee tot hoever ik het moet schuren ivm roest, of het nog behandeld moet worden etc etc..

Alle tips zijn meer dan welkom :)

Thnx!
 
Hoi :W

Heb een vraagje.. Ben mijn GPZ uit elkaar aan het halen, schoonmaken etc. Nu zit er echt een giga lading roest op o.a. de achterbrug. Heeft een van jullie een idee over wat ik hier het beste aan kan doen?

Mijn idee is wegschuren en overspuiten (waarschijnlijk verven met een kwast though, omdat ik er anders niet bij kom). Heb alleen geen idee tot hoever ik het moet schuren ivm roest, of het nog behandeld moet worden etc etc..

Alle tips zijn meer dan welkom :)

Thnx!

:?

Ik zeg, wachten met behandelen totdat je de gpz zover uit elkaar hebt dat je de achterbrug er uit hebt.. :P

Dan met een komborstel schoonmaken, beetje roest stabilisator er op spuiten ( action, 2 euro ) en dan spuiten met een spuitbusje..


Of wat hierboven gezegd wordt, ietsje ( 10voud ) duurder.
 
Na het demonteren eens goed kijken nadat je de staalborstel erover gehaald hebt. Zitten er gaten in, kan je opzoek naar een andere..... :P

Geen gaten, dan ik het afhankelijk van de dikte van portemonnee of je kiest voor de luxe oplossing (stralen + poedercoaten) of de Action oplossing :+

Als het zover is kan je hier een foto plaatsen :Y

Succes !
 
:?

Ik zeg, wachten met behandelen totdat je de gpz zover uit elkaar hebt dat je de achterbrug er uit hebt.. :P

Dan met een komborstel schoonmaken, beetje roest stabilisator er op spuiten ( action, 2 euro ) en dan spuiten met een spuitbusje..


Of wat hierboven gezegd wordt, ietsje ( 10voud ) duurder.

Thnx! Ja uhm... Ben vrouw, blond, en dit is mijn allereerste motor :P Kreeg de tip hem niet verder uit elkaar te trekken dan ik hem weer zelf in elkaar kon zetten O-) Dus de noodzakelijke dingen die echt schoon/vervangen moeten worden liggen er al af, de rest wilde ik laten zitten.

Motor staat ook in de tuin, dus zonder bok weinig opties om hem netjes, veilig & droog neer te zetten :9

Action here I come!

Gewoon wegschuren tot de roest niet meer zichtbaar is? (Sorry blijf blond *O* )
 
Wat je ook kan doen is de losse roest wegborstelen met een staalborstel en dan de roestlaag met fosforzuur oplossen. Fosforzuur wordt ook onder de naam Rustyco of als HG roestoplosser voor veel te veel geld verkocht.
Ik leg stukken keuken papier op de roestplekken en doorweek die met het zuur, zodat het niet wegloopt of vroegtijdig verdampt. Soms tussendoor nog een keer met de staalborstel er over en alle roest ook diepe pitten die je niet weg kan schuren wordt opgelost. Daarna lekker in de zwarte action verf, goed veel lagen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan