soldeerbout nodig.

pdv_moto

Mooi Weer Rijder
Donateur
20 sep 2013
10.048
5.450
Indien verkeerde topic of gewoon fout: laat maar weten.

ik heb dus een soldeerbout nodig (en iemand die er handiger mee is dan ik kan ook van pas komen)

De patient (edit: nogmaals, hij zou public meten zijn....)
https://www.dropbox.com/s/e11xazf3jcyzek8/20140504_195704.jpg

Wat is het:
Een sigaren-aansteker-verlengsnoer, waar een BMW-stekker (of hella stekker) aangeschroefd is.
hiermee kan mijn 12V Canbus/hellasocket nu mn usb-telefoon, tablet, + andere zaken voeden in de tanktas.

probleem: soldeersel losgetrokken.
(er zat ook geen knoopje in de draad om trekkracht op te vangen..)

oorzaak:
slecht soldeersel en te lang onder lichte trekspanning. de afstand van canbus naar tanktas is net iets langer dan het kruldraadje, dus staat altijd onder trekspanning.
de Plus is losgekomen en moet weer vastgesoldeert.
Helaas heb ik (omgeving DH) hier helemaal geen gereedschap (en thuis trouwens ook geen soldeerbout)

Betere Oplossing:
even Helemaal los, dan knoop erin en weer (goed)vastsolderen.

Indien ergens en enthousiaste hobbyist met soldeerbout en wat geduld zit: kom ik langs (op tijdstip dat beide schikt)
PM me maar.
 
Laatst bewerkt:
vlakbij.

(noord holland is ook leuke rit, maar toch wat verder, en ik moet deze week al: DH (te voet), zeist-motor, Rijswijk-motor, ander-adres-rijswijk-motor en woerden-motor. Helaas geen Haarlem of A-dam noord op lijst deze week)

kopen: ja, snap ik, maar 1) ik ben zelf niet zo vreselijk handig, en 2) ik leef alhier in een gemeubileerd apartment, en ik wil _geen_ extra bagage/equipment/kleding hier...
Ben bijna alergisch voor "bezit." Mobiel blijven is het devies.
Probleem met apartments is: je gaat wortel schieten, en dan is verhuizen weer zo'n gedoe...
Bezit=Ballast..

tis al erg genoeg dat ik 2 laptops moet sjouwen (1 vd belangrijkste klant en 1 van mezelf voor andere klanten en eigen dingen... ).
Als ik straks maand op reis ben, en terugkom naar een ander apartment, dan wil ik geen complete verhuizing hoeven doen... 1 koffer, max.
Mijn leven in DHg: Paar sets schone kleren, sportkit, laptop, motor... meer hoef ik niet in DH te hebben (ook al zit ik hier waarsch tot Xmas of langer...).
 
vlakbij.

(noord holland is ook leuke rit, maar toch wat verder, en ik moet deze week al: DH (te voet), zeist-motor, Rijswijk-motor, ander-adres-rijswijk-motor en woerden-motor. Helaas geen Haarlem of A-dam noord op lijst deze week)

kopen: ja, snap ik, maar 1) ik ben zelf niet zo vreselijk handig, en 2) ik leef alhier in een gemeubileerd apartment, en ik wil _geen_ extra bagage/equipment/kleding hier...
Ben bijna alergisch voor "bezit." Mobiel blijven is het devies.
Probleem met apartments is: je gaat wortel schieten, en dan is verhuizen weer zo'n gedoe...
Bezit=Ballast..

tis al erg genoeg dat ik 2 laptops moet sjouwen (1 vd belangrijkste klant en 1 van mezelf voor andere klanten en eigen dingen... ).
Als ik straks maand op reis ben, en terugkom naar een ander apartment, dan wil ik geen complete verhuizing hoeven doen... 1 koffer, max.
Mijn leven in DHg: Paar sets schone kleren, sportkit, laptop, motor... meer hoef ik niet in DH te hebben (ook al zit ik hier waarsch tot Xmas of langer...).
dinsdag van 10 tot 16 uur
 
kopen: ja, snap ik, maar 1) ik ben zelf niet zo vreselijk handig, en 2) ik leef alhier in een gemeubileerd apartment, en ik wil _geen_ extra bagage/equipment/kleding hier...
Ben bijna alergisch voor "bezit." Mobiel blijven is het devies.
Probleem met apartments is: je gaat wortel schieten, en dan is verhuizen weer zo'n gedoe...
Bezit=Ballast..
Je kan hem toch weggooien daarna, of weggeven? Dat is het mooie van bezit, je bent er zo weer van af. Behalve waar het vrouwen of schulden betreft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan