CB Twintopic: The Second

Ik heb nog een doosje slachtafval staan, mag gratis weg. Voor hij naar het oud ijzer gaat wilde ik hem eerst hier even langs laten komen. Liefhebbers?

fc17pj.jpg
 
koplamp met helder glas
lamporen
richtingaanwijzers
t-stuk voorvork
tellers+kroonplaat
schetsplaten
kettingkast
gaskabels
gashendel/remhendel/bediening
koppelingskabel
CDI
kabelboom
spiegels
 
Hallo allemaal,

Ik zie hier best veel foto's voorbij komen van honda's die powerfilters hebben gemonteerd.
Nu ben ik dat ook van plan bij mijn Honda CB400n maar nu is mijn vraag, Waar laat je de slang van je cilinderkop ontluchting? normaal gaat deze naar je luchtfilter box maar deze heb je dan niet meer nodig.
 
Carter ontluchting, kan een langere slang aan die ergens voor je achterband naar beneden loopt. Handiger is het om een speciaal filter er op te zetten! Bedenk wel dat je met open filters je je carbs opnieuw moet afstellen.
 
Carter ontluchting, kan een langere slang aan die ergens voor je achterband naar beneden loopt. Handiger is het om een speciaal filter er op te zetten! Bedenk wel dat je met open filters je je carbs opnieuw moet afstellen.
Ligt er maar net aan welk merk, K&N zal het wellicht groter moeten maar er is veel meuk in de handel waarbij je of juiste kleiner moet of gelijk kunt blijven.
En met CV carburateurs is het vaak niet eenvoudig de zaak echt goed aan het lopen te krijgen zonder gebruik te maken van een testbank.
Bedenk eer gij begint. ;)
 
zoiezo moet er afgesteld worden!
momenteel loopt het motortje zoiezo nog niet, ik heb de motor gekregen en ga hem opknappen.
1 van de inlaat rubbers (tussen de carb en luchtfilter box) is compleet naar de zak, en luchtfilter moet toch vervangen worden vandaar dat ik gelijk over wil op powerfilters.
 
Hallo.

Een maatje van me rijdt op een Cb 125 B6 uit 1974.
Die willen wij graag wat opvoeren.
Nu kan ik aan wat Cb 200 onderdelen komen uit een zelfde type motor ook rond dat bouwjaar.

Echter zijn de blokken nogal wat anders, andere schetsplaten, iets andere carburateurs ( zelfde diameter ander type )
De Cb 200 heeft een 12 volt systeem en de Cb 125 een 6 volt systeem.

De uitlaten zijn schijnbaar dezelfde.
Volgens mij hebben beide motorblokjes dezelfde slag maar dat weet ik niet zeker.
Misschien zijn de cilinderkoppen ook wel hetzelfde, echter betwijfel ik dat.

De vraag is, kunnen we van een Cb 200 de cilinders, zuigers, carburateurs, en cilinderkop op een Cb 125 blok maken.
We weten dat het Cb 200 blok een iets langere 5e versnelling heeft dan de Cb 125 maar meer verschillen in het onderblok zijn er dacht ik niet.

En zou een cb 125 grondplaat op een Cb 200 passen?
Zoja dan kunnen we de ontsteking van de 125 op de 200 blok bouten en het 6 v systeem houden

Hopelijk kan iemand ons hier mee helpen.

Groeten en alvast bedankt, Tom.
 
Laatst bewerkt:
230d1304510605-honda-cd200-road-master-cd2.jpeg


Ik heb nog splinternieuwe chromen spatborden van een CD200 Roadmaster die ik op de CM250 wilde bouwen maar helaas passen ze alleen op de nog kleinere types. Voor de liefhebber, nagelnieuw uit Japan geïmporteerd, 200 euri compleet.
 
Ho iedereen.

Sinds kort in het bezit van een CB 125 T, hij staat nu bij de monteur voor een accu die niet bijlaad, na onderzoek van hem blijkt het de spanningsregelaar te zijn, maar hij kon dit onderdeel niet makkelijk vinden zo bij wat sloperijen nagevraagd te hebben. het gaat om een 3 fasen 6volt spanningsregelaar, jullie misschien een link hiervoor of misschien nog wat liggen?
 
Naar rusty gold swap meat! Zondag a.s in Amsterdam. Misschien heeft iemand daar wat bij zich.! Tot ziens ik zit er ook!
 
Is wel ver voor mij, en de kans dat ik de goede tegenkom is klein, nog wat mailtjes verstuurd maar er is alleen maar 12v te krijgen :(
 
In Utrecht zit een zaak die alleen in oude Honda"s doet. Bel anders Joost in Zwartsluis eens( j.v motors) die weet veel!
 
In Utrecht zit een zaak die alleen in oude Honda"s doet. Bel anders Joost in Zwartsluis eens( j.v motors) die weet veel!

Bedankt, jv motors gebeld en die had een adresje waar hij ze kon krijgen, maar heb even de vorige eigenaar van mijn motor gebeld, en die had nog precies zo'n motor staan waar ik de spanningsregelaar vanaf mocht halen, en alles werkt nu :]
 
Hmm nog een klein probleempje, recentelijk zijn er wat lampjes en het relais vervangen, waarna alle knipperlichten werkten. Toen zag ik al dat linksachter iets minder fel was. Gisteren controleerde ik deze nog een keer en zag dat linksachter wel knippert, maar iets langzamer en bijna niet te zien.. Wat kan dit zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan