Schakelprobleem nieuwe motor

GJC

MF'er
6 jun 2007
151
0
Vorige week vrijdag een geheel nieuwe motor gekocht en opgehaald. Ik heb nu in 5 dagen een 900 km mogen rijden. De Crosstourer VFR1200X is heerlijk. Zeer comfortabel en wendbaar en vermogen in alle situaties! Ik wil alleen maar blijven rijden ;-)

Schakelprobleempje (soms). Soms wil de motor, wanneer ik van 5 naar 6 schakel, sporadisch hoog in de toeren schieten omdat er geen versnelling is geselecteerd.....of hij geeft op de schakelindicator een minteken aan, maar pakt dan, wanneer ik even gas loslaat, toch weer de versnelling (en laat dit ook zien op het display).

Dus schakelen van 1 naar 2 naar 3 naar 4 gaat probleemloos (soepel), sporadisch van 4 naar 5 en van 5 naar 6 met bovengenoemd euvel. Wat zou dit kunnen zijn? Nieuwe motor? Inrijden? Andere manier van schakelen aanleren? Of toch eventjes geduld i.v.m. nieuwe motor?

Verneem graag jullie tips en adviezen. Dankjewel.....
 
Ietsje harder tegen het pookje tikken, of is dit zo'n automaat achtig iets?
zou bij twijfel sowieso terug naar de dealer gaan of even tot de eerste beurt afwachten of het beter wordt, zorg dat je binnen de garantieperiode terug gaat.
 
Ietsje harder tegen het pookje tikken, of is dit zo'n automaat achtig iets?
zou bij twijfel sowieso terug naar de dealer gaan of even tot de eerste beurt afwachten of het beter wordt, zorg dat je binnen de garantieperiode terug gaat.

Zorg dat zodra je het probleem opmerkt, je een mail ( met leesbevestiging ) de deur uitdoet naar de dealer.. dan kunnen ze nooit zeggen "ja, maar dat was 2 maanden geleden al bezig, dan had je toen moeten komen."
 
Ik ben vandaag (ook na telefonisch overleg) al naar de dealer geweest. Ben altijd erg tevreden over hem overigens. Hij heeft een testrit gemaakt en geeft aan niets te merken wat niet direct in orde zou zijn. Geeft aan dat de onderdelen opelkaar in dienen te slijten gedurende de eerste 1.000-1.500 km, en dat ik inderdaad wat krachtiger moet schakelen. Na de eerste beurt zou het ook wellicht beter moeten gaan. Kortom, ik ben tevreden over de dealer en zijn service. Maar ik was en ben benieuwd naar jullie meningen, tips en adviezen. Want wellicht hebben andere gebruikers van een nieuwe motor ook ervaringen! Alle tips en adviezen zijn welkom, dank!

P.s. en vanzelfsprekend heb ik 2 jaar garantie!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties. Gisteren de 1.000 km grens bereikt en ik moet zeggen dat het schakelen gisteren ook (verbazingwekkend) soepel is verlopen. Nu maar hopen dat het zo blijft. Zaterdag gaat mijn motor voor zijn 1.000 km beurt!
 
Update: zojuist 1.000 km beurt laten uitvoeren. Nieuwe olie en oliefilter, nieuwe cardan olie, alles checken etc. Ook het schakelen gaat soepel overigens, gelukkig maar...
 
Update: Nu 10.000 km op de teller (1 jaar oud). In het begin had ik af en toe last van het "misschakelen" van 4-5 en/of 5-6. Maar daar heb ik vanaf 8.500 km geen last meer van gehad ("afkloppen" ;) ). Schakelen gaat nu heel soepel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan