ZX7R van 25kw naar 35kw

wolfiedt

Rookie
15 dec 2012
16
0
Witteveen
Hallo allemaal,
een jaar geleden heb ik een zx7r aangeschafd maar doordat ik een licht rijbewijs had moest ik hem terugvoeren... gelukkig stond hij al op een 25kw kenteken (duitse import motor) dus kon ik de beruchte en gevreesde plaatjes zo in de carburateur zetten.

Nu is de regel iets aangepast en mag ik zelf 35 kw rijden, nog niet super maar beter dan 25kw. echter doen sommige instanties er moeilijk over omdat mijn motor standaard meer dan 70 kw heeft, maar dit terzijde... mijn verzekeringsmaatschappij gaat akkoord met 35 kw dus dit gaat ook gebeuren.

Nu is mijn vraag, ik heb er een standaard 25 kw kit inzitten (zie foto) , weet iemand maten om hem uit te boren naar 35kw? of is er een berekening voor? het mag ook 36 kw worden maar ik wil wel een beetje een richtlijn hebben...
full
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
een jaar geleden heb ik een zx7r aangeschafd maar doordat ik een licht rijbewijs had moest ik hem terugvoeren... gelukkig stond hij al op een 25kw kenteken (duitse import motor) dus kon ik de beruchte en gevreesde plaatjes zo in de carburateur zetten.

Nu is de regel iets aangepast en mag ik zelf 35 kw rijden, nog niet super maar beter dan 25kw. echter doen sommige instanties er moeilijk over omdat mijn motor standaard meer dan 70 kw heeft, maar dit terzijde... mijn verzekeringsmaatschappij gaat akkoord met 35 kw dus dit gaat ook gebeuren.

Nu is mijn vraag, ik heb er een standaard 25 kw kit inzitten (zie foto) , weet iemand maten om hem uit te boren naar 35kw? of is er een berekening voor? het mag ook 36 kw worden maar ik wil wel een beetje een richtlijn hebben...[afbeelding]
Ga je ook meteen kijken waar het blok de olie er uit zweet?
 
Je wilt niet weten hoe vreselijk die plaatjes zijn, vooral voor de luchtstroming en wervelingen.
Inlaatlucht botst en ketst terug de carburateur in en dan heb je een zeer bijzonder mengel.
Maar het zal voor elke motor anders zijn dus helaas meten is weten en hup de testbank op.
 
Een zx7r heeft standaard 111pk. Een 35KW motor mag niet meer als gehalveerd zijn, Origineel max 70pk dus. Geen denken aan dat jij deze motor enigszins legaal op 35Kw kan krijgen.
Met 25Kw gaat deze half vermogen regel niet op. Dus nog even doorpruttelen op 25Kw, en na je 24e de plaatjes er uit.
 
Een zx7r heeft standaard 111pk. Een 35KW motor mag niet meer als gehalveerd zijn, Origineel max 70pk dus. Geen denken aan dat jij deze motor enigszins legaal op 35Kw kan krijgen.
Met 25Kw gaat deze half vermogen regel niet op. Dus nog even doorpruttelen op 25Kw, en na je 24e de plaatjes er uit.

Ik neem aan dat je daar kW bedoelde?
Origineel maximaal 70 kW = max 95 pk

Ik denk, los van of het technisch mogelijk is, je deze motor niet legaal op 35 kW gaat krijgen
 
~
Een zx7r heeft standaard 111pk. Een 35KW motor mag niet meer als gehalveerd zijn, Origineel max 70pk dus. Geen denken aan dat jij deze motor enigszins legaal op 35Kw kan krijgen.
Met 25Kw gaat deze half vermogen regel niet op. Dus nog even doorpruttelen op 25Kw, en na je 24e de plaatjes er uit.[/quot

Kijk, dit zijn de berichtjes waar iemand wat aan heeft. Pk's en kilowatts gewoon door mekaar gebruiken, en sinds wanneer heeft een ZX-7R standaard 111 pk??? :? :Z
 
Laatst bewerkt:
Kawasaki ZX

111 pk aan de krukas.

Een begrensing op de gashendel of doormiddel van de beweging van de gasschuiven te begrenzen is wel beter.

Ik dacht dat de rdw motoren tot 60kw kon accepteren voor te begrenzen naar 25 of 35kw?

Met andere woorden als je dit gaat doen ben je niet in orde, verzekering of geen verzekering.

Bij een ongeval (of een simpele controlere) heb je geen geldig rijbewijs en zal de verzekering zich hoogstwaarschijnlijk terug trekken.

Aan u de keuze wat je wilt doen, ik zou toch verder doen met het 25kw kenteken.

Kun je de motor ook later makkelijk verkopen want je hebt 25kw papieren.
 
Laatst bewerkt:
Kan niemand de OP lezen ofzo? Als de verzekering akkoord gaat hiermee is het enige risico dat je loopt een boete. En hoe vaak worden die nou uitgedeeld voor dit vergrijp?

Als je als 18 jarige op een R1 wil rijden kan dat ook, gewoon even realto bellen en je bent verzekerd. Kost wat, maar daar gaat het niet om.
 
Laatst bewerkt:
Kan niemand de OP lezen ofzo? Als de verzekering akkoord gaat hiermee is het enige risico dat je loopt een boete. En hoe vaak worden die nou uitgedeeld voor dit vergrijp?

Als je als 18 jarige op een R1 wil rijden kan dat ook, gewoon even realto bellen en je bent verzekerd. Kost wat, maar daar gaat het niet om.

:N Je rijdt namelijk zonder geldig rijbewijs. Stel je raakt betrokken bij een ongeluk met letselschade = duur ziekenhuisbezoek. Nog erger, je rijdt iemand invalide. Mag je leuk de rest van je leven blijven betalen..., dat de verzekering ermee akkoord gaat is leuk, maar onwettig.
Wet gaat boven de voorwaarden van verzekering.

Vergelijk het met de twee jaar Europese garantiebepaling op elektronica. Mediamarkt kan wel zeggen, daar doen wij niet aan, maar wet is wet.

TS: lekker nog een jaartje blijven rijden op 25kw. Die 10kw extra is het risico niet waard.
 
:N Je rijdt namelijk zonder geldig rijbewijs. Stel je raakt betrokken bij een ongeluk met letselschade = duur ziekenhuisbezoek. Nog erger, je rijdt iemand invalide. Mag je leuk de rest van je leven blijven betalen..., dat de verzekering ermee akkoord gaat is leuk, maar onwettig.
Wet gaat boven de voorwaarden van verzekering.

Vergelijk het met de twee jaar Europese garantiebepaling op elektronica. Mediamarkt kan wel zeggen, daar doen wij niet aan, maar wet is wet.

TS: lekker nog een jaartje blijven rijden op 25kw. Die 10kw extra is het risico niet waard.

Even een zetje in de goede richting:

Alsof verzekeraars zich met zulke onwettige praktijken in laten, lijkt me sterk.
Natuurlijk mag je alleen een voertuig besturen waar je wettelijk toe gerechtigd bent, en dat is straks ook het geval.
Hij zegt toch, de regels veranderen, 35 kw is blijkbaar een nieuwe norm en dat klopt ook:

25kW of 35 kW?(motor) Onduidelijkheid overheid

Klik even de link in het eerste comment open.

Daarbij wordt het 0,2 kW/ kg met een maximum van 35 kW, het was ook immers 0.16 kW/kg

quote uit de publicatie:
A2
• motorrijwielen met een maximumvermogen van 35 kW en een vermogen/gewichts-verhouding van
minder dan 0,2 kW per kg, die niet zijn afgeleid van een voertuig met meer dan het dubbele vermogen

en

Had u voor 19 januari 2013 al een motorrijbewijs A? Dan verandert er voor u helemaal niets. U mag op elke
motor rijden die u wilt. Had u voor 19 januari een motorrijbewijs A-beperkt? Dan houdt u al uw oude
rechten en krijgt u er het recht bij om op een A2 motor te rijden.

Volgens mij is het zo dat "de motor oorspronkelijk niet meer dan het dubbele vermogen mag hebben" een nieuwe regel is? Dit zou betekenen dat je in de oude regeling valt maar niet naar 35kw mag, omdat je motor oorspronkelijk te veel vermogen heeft ?

35 kw kitjes zijn te koop, hier lijkt bovenstaand verhaal bevestigd te worden.

35kw restrictor zx7 | eBay

T is een interessante kwestie waar geen eenduidig antwoord op te vinden is? etc. etc.

Succes
 
okee bedankt allemaal, ik rij inderdaad nog maar even door op 25 kw.
het is echter nog maar een paar maandjes afzien haha.

heeft iemand er trouwens ervaring mee hoe een motor reageert wanneer de bovenstaande plaatjes verwijderd worden? sommige mensen zeggen dat de motor lui wordt...
persoonlijk lijkt mij van niet want in principe krijgt de motor op deze manier van begrensing gewoon minder voedsel net als je maar met half gas zou gaan rijden... of zie ik dat verkeerd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan