gas schuif carburateur gaat maar 1 omhoog met gas geven

marcwilmes

Rookie
2 apr 2014
20
0
Beek
Hallo , ik heb gezien dat er maar 1 schuif omhoog gaat als ik gas geef( 2 carburateurs). Hoe kan dit ?
wat is hier de oorzaak van. Ik krijg ook de carburateurs ook niet synchrone afgesteld.
 
zit de gas kabel nog wel in de gas schuif ?

EEUEHHH... WAT?!
Ik hoop het niet voor hem! Zou toch een beetje een ongewenste situatie zijn, als je in een CV carburateur een gaskabel in je gasschuif hebt!!! |(

schuift de schuif wel als je hem met je vinger optilt? (of in de opening blaast die aan de "achterkant" (dit is waar je luchtfilter zit) zit?)
 
Laatst bewerkt:
En een V twin kan ook uitstekend stationair lopen op 1 cilinder. Eigenlijk elke meer cilinder wel zeker als het komt doordat de cilinder niet mee loopt geen compressie heeft dan merk je er niets van als leek zijnde.
Dus gewoon bij het begin beginnen.
compressie meten
klepspeling controleren
controleren op het trekken van valse lucht via de inlaatrubbers/flenzen.
carburateurs goed en dan ook echt goed schoon maken. Dus alle sproeiers eruit en dan in de ultrasoon en daarna alle kanalen met lucht door spuiten
Ontsteking controleren of alle cilinders wel vonken en op het juiste moment.
Dan met ori luchtfilter huis en filter de boel laten lopen en synchroon stellen.
Zo zit je al een heel eind in de goede richting

Je vergeet 1 simpele check die iedere leek kan doen :
Koude start, even aan beide uitlaatbochten voelen of ze gelijkmatig warm worden. Dan weet je of beide cilinders stationair netjes meedoen. Als de ene cilinder compressie mist voel je vrij snel een temperatuur verschil.

Een V-twin die uitstekend stationair loopt op 1 cilinder loopt eigenlijk niet uitstekend stationair. Hij hoort nu eenmaal op 2 cilinder te lopen. Dan is het pas uitstekend ;)

Maar ik begrijp dat het voor een leek kan klinken dat ie uitstekend loopt. Rustig, gelijkmatig en hij slaat niet af.
 
Ik heb inmiddels de carburateurs eraf gehaald, ik heb de deksel van de betreffende carburateur los gemaakt en direct het probleem ontdekt. Het diaphragm zat niet goed op zijn plaats waardoor hij valse lucht trok. ik heb de zuiger naar boven geduwd waardoor de diaphragm beter op zin plaats zat en de deksel er weer op gedaan. Het probleem is opgelost en nu kon ik dus wel de carburateuren synchroniseren en dat is ook perfect gelukt.
Beankt voor de hulp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan