CBF500 maakt herrie uit blok en verliest vermogen

aavinash

Rookie
30 apr 2014
14
0
Hendrik Ido Ambacht
Hoi allemaal,

Ik heb een Honda CBF 500 ABS.
Nu ging ik laatst rijden, en kwam er een forse (hele ongezond klinkende)rammel uit het blok.
Ik denk zelf dat de NAKS kapot zal zijn.

Maar wat mij doet twijfelen, is dat de motor niet goed rijd. Hij verliest vermogen. Hij rijdt ook niet harder dan 70-75. Ik durf er door de herrie ook niet op te rijden, omdat ik bang ben het kapot te maken.

Heeft iemand suggesties waar ik moet zoeken?

Groetjes
avinash
 
+1

Compressie testen / leakdown testen als de nokkenastiming verlopen is heeft echt geen enkele zin. Maar goed, met rond de 80k op de klok is het maar de vraag of welke grote reparatie dan ook uberhaupt nog zin heeft.
 
Als je compressie meet weet je meteen of het verspringen van de timing nog meer schade heeft doen ontstaan en dan weet je ook meteen of je er nog enige vorm van tyd en energie in moet steken in het oude blok.
En zeker gezien het feit dat de motor niet meer harder wilde als 70 a 75km/u maar ga je gang en blijf lekker door prutsen.
s in ieder geval wel heel leerzaam.
 
Als de timing echt verkeerd staat wordt de compressie meting ook beïnvloed... dus de meetwaarde op zich zegt niets. Wel kun je zo bepalen of er echt zaken stuk gelopen zijn want met een kromme klep heb je helemaal 0 compressie natuurlijk
 
Hehe eindelijk iemand met een beetje inzicht en wat technische achtergrond kennis.
Zo weet je echt in 2 minuten of het allemaal nut heeft en of het een dure reparatie wordt.
 
Hoi allen,

Ik vind het spijtig te horen dat mijn info richting jullie niet zou kloppen. Alles wat ik geschreven heb, zijn mijn bevindingen.

Ik ben nog beginnend sleutelaar, vandaar dat ik om enige support vraag.
er zitten hier vast enkele doorgewinterde sleutelaars, die me een stukje op weg kunnen helpen.

heb ondertussen een WPH besteld, lijkt me handig om het een en ander in op te zoeken.

Nogmaals,

Ik ben jullie nog steeds dankbaar voor het op weg helpen en voor het richting wijzen waar ik op moet letten
 
Hoi allen,

Ik vind het spijtig te horen dat mijn info richting jullie niet zou kloppen. Alles wat ik geschreven heb, zijn mijn bevindingen.

Ik ben nog beginnend sleutelaar, vandaar dat ik om enige support vraag.
er zitten hier vast enkele doorgewinterde sleutelaars, die me een stukje op weg kunnen helpen.

heb ondertussen een WPH besteld, lijkt me handig om het een en ander in op te zoeken.

Nogmaals,

Ik ben jullie nog steeds dankbaar voor het op weg helpen en voor het richting wijzen waar ik op moet letten

zoek eerst de nokkenas timing op
 
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan