Stationair en carburateurs naar beginpunt herstellen

Snakemaster

MF'er
8 mei 2014
40
0
Dwingeloo
Goedenavond.

Omdat ik het sleutelen wil leren ben ik begonnen bij het syncen van de carbs.
Helaas heb ik dit geprobeerd met een homemade systeem, afgekeken van YouTube..
Hierdoor kon ik niet al draaiende de carburateurs bijstellen.

Nu heb ik ook aan de stationair gedraaid omdat de motor te weinig toeren ging maken.

Omdat ik de motor nodig was heb ik toch gereden en de motor rijd heel onregelmatig op het gas.

Ik heb nu toch maar een carbtune en Haynes manual aangeschaft, maar nu wil ik graag weten hoe ik de stationair en carburateurs weer naar het beginpunt krijg,
de carburateurs zijn redelijk synchroon maar de motor maakt dan 3000 toeren,
en draaien aan de stationair helpt niks.

Kan het zijn dat de stationairschroef helemaal los is geschoten?

Het gaat om een Suzuki GSX 600F uit 1995 met 34000km op de teller.


Alvast bedankt!
 
aan welke "stationairschroef "heb je gedraaid dan?

het klinkt alsof je nu last hebt van valse lucht, dat is lucht dat niet vanachter de carbs vandaan komt.

trouwens,
syngroon stellen van de carbs doe je normaall gesproken na het kleppen stellen
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reacties!

De stationairschroef die ik heb aangedaaid is een schroef die links onder de carburateurs uitkomt,
de kabel daarvan komt in het midden van de carburateurs uit. Het is ook de enige schroef die ik kan aandraaien als alle kappen erop zitten.

Hoe kan ik aan de stand van de stelschroeven zien of wat het verschil tussen de gaskleppen is?
Schroef helemaal indraaien is 1 gasklep open ten opzichte van de ander, schroef helemaal uitdraaien is beide kleppen dicht?
 
Ik heb de stelschroeven nu inderdaad verder uitgedraaid en de carburateurs bijna alle 4 synchroon met een laag toerental, helaas te laag want de motor valt uit bij het loslaten van het gas,
en slaat ook niet aan als ik geen extra gas bij geef.

Ik denk dat ik het nu moet zoeken in de stationairschroef, klopt dat?
Bij het draaien aan de schroef merk ik namelijk amper verschil en maak toch
behoorlijke slagen..

Voor de zekerheid: rechtsom is meer toeren, toch?
 
Dankzij de hulp hier heb ik de stationairschroef weer goed!
Ik heb uiteindelijk op het oog de kabel aangedraaid tot ik de pin omhoog zag komen tot aan de pal.

De carburateurs lijken nu synchroon genoeg. Enige probleem is dat mijn gas niet snel terugkomt bij het loslaten van hendel maar dat zie ik een andere keer weer.

Bedankt voor jullie snelle reacties en me op de juiste weg te zetten!
 
Dankzij de hulp hier heb ik de stationairschroef weer goed!
Ik heb uiteindelijk op het oog de kabel aangedraaid tot ik de pin omhoog zag komen tot aan de pal.

De carburateurs lijken nu synchroon genoeg. Enige probleem is dat mijn gas niet snel terugkomt bij het loslaten van hendel maar dat zie ik een andere keer weer.

Bedankt voor jullie snelle reacties en me op de juiste weg te zetten!

als je het gas in 1 keer loslaat stuitert je asje dan wel gelijk terug naar de aanslag?
anders misschien even aan je gaskabels freubelen, en kijken of dat scheelt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan