het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.

straycat

Triumph Bonneville America
20 nov 2003
22.747
1.155
Triumph Tiger is the name used by a number of current and former motorcycles,made by the British company Triumph Engineering and its modern successor Triumph Motorcycles Ltd.

Current models:

Triumph Tiger 800, produced since 2010

full


Triumph Tiger 1050, produced since 2007

full


Triumph Tiger Explorer, produced since 2012

full


Previous models,made by Triumph Motorcycles Ltd since 1993:

Triumph Tiger 900, produced between 1993 and 1998

full


Triumph Tiger 955i, produced between 2001 and 2006

full


Earlier models,made by Triumph Engineering prior to 1982:
Triumph Tiger 80, produced between 1937 and 1939
Triumph Tiger 100, produced between 1939 and 1940; and between 1946 and 1973
Triumph Tiger T110, produced between 1953 and 1961
Triumph Tiger Cub, produced between 1956 and 1968
Triumph Tiger Daytona, produced between 1967 and 1974
Triumph Tiger Trail, produced between 1981 and 1982

4ed746d4519cb2e4b86e65b2c0fae657


Deel 1 HET Grrrote Tiger topic
Deel 2 Het Grrrote tiger topic deeltje 2
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort komt m'n Schotland filmpje online, is uiteindelijk 27 minuten, maar heb er al meer dan 40 uur werk in zitten... vind hem zelf erg goed gelukt tot nu toe, hopelijk andere mensen ook. Is toch altijd minder boeiend als je andermans ritjes bekijkt :) Zal van 't weekend worden mates!
 
Kijken hoe je nu zit. Niets is erger dan turbulentie van een scherm vol op de helm. Voordeel van een spoiler ruitje is dat je het wat in kunt stellen, dat kan het verschil maken tussen net helemaal niets en net helemaal leuk.

Tiger1050_VT1-C.JPG

recensie 1 en recensie 2.

Ikzelf heb gewoon een gebruikt ruitje voor de 955i gescoord en daar flink de zaag in gezet. Zit ik met de helm in de schone wind, geeft het minste turbulentie. Moet zeggen, dat was echt een mega sterk punt van de Tuono, dat kleine stuurkuipje hield genoeg wind weg om niet als een vlag aan het stuur te hangen en was laag genoeg om met een heerlijk kop-zonder-turbulentie-in-de-wind gevoel motor te rijden :)
 
Kijken hoe je nu zit. Niets is erger dan turbulentie van een scherm vol op de helm. Voordeel van een spoiler ruitje is dat je het wat in kunt stellen, dat kan het verschil maken tussen net helemaal niets en net helemaal leuk.

[afbeelding]
recensie 1 en recensie 2.

Ikzelf heb gewoon een gebruikt ruitje voor de 955i gescoord en daar flink de zaag in gezet. Zit ik met de helm in de schone wind, geeft het minste turbulentie. Moet zeggen, dat was echt een mega sterk punt van de Tuono, dat kleine stuurkuipje hield genoeg wind weg om niet als een vlag aan het stuur te hangen en was laag genoeg om met een heerlijk kop-zonder-turbulentie-in-de-wind gevoel motor te rijden :)
Top ja dat is de X style van MRA.. Dat lijkt me wel wat :Y

Thanks voor het advies :W
 
Kijken hoe je nu zit. Niets is erger dan turbulentie van een scherm vol op de helm. Voordeel van een spoiler ruitje is dat je het wat in kunt stellen, dat kan het verschil maken tussen net helemaal niets en net helemaal leuk.

[afbeelding]
recensie 1 en recensie 2.

Ikzelf heb gewoon een gebruikt ruitje voor de 955i gescoord en daar flink de zaag in gezet. Zit ik met de helm in de schone wind, geeft het minste turbulentie. Moet zeggen, dat was echt een mega sterk punt van de Tuono, dat kleine stuurkuipje hield genoeg wind weg om niet als een vlag aan het stuur te hangen en was laag genoeg om met een heerlijk kop-zonder-turbulentie-in-de-wind gevoel motor te rijden :)

Ik heb al meer dan een jaar een MRA spoilerruit.
Ik ben 1.85 en ik heb geen voordeel van de ruit.
Ik denk, dat je of een heel laag ruitje of een heel hoge ruit (zoals de BMW GS adventure) moet nemen wil je met je helm uit de turbulentie.
 
Mocht hier iemand interesse hebben in een nieuwe originele demper of een nieuwe originele blokbeschermer voor een Triumph Tiger Explorer 1200... Zie Marktplaats ;)
 
Heb m'n Chinese GoPro replica binnen, de alom populaire SJ4000 8-) Resultaat van blokje om net:


Houdt er rekening mee dat Youtube de kwaliteit zeker 20% omlaag brengt, de raw data is veel mooier. En dat voor 90 euro met extra accu, 32GB SD kaart, waterdichte behuizing en tig steunen :+
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me nog herinneren, dat iemand op dit forum beloofd had om verslag te doen over zijn ervaringen met de Pirelli Angel GT banden onder de Tiger? :Y

Of heb ik het gewoon gemist |(
 
Naar mijn mening t beste wat er tekoop is momenteel... Heb er zon 6000km mee gereden en ze zijn nog niet half op.
En een neutraal stuurgedrag geen weggedweil naar de buitenkant en ook nog goed te corrigeren.
Info genoeg? In het nat doen ze het ook zeer goed.

Ik heb nog een vraag, is er hier iemand met een orginele hoge touringruit die een beetje in de buurt van eindhoven woont? En zou ik deze eventueel een keer mogen proberen?
Heb nu een mra met spoiler maar die bevalt me nog niet helemaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan