Knipperlicht vernieuwd, werkt niet!

Cyrielhermans

Rookie
24 jul 2013
21
0
Goedemorgen!

Gisteren mijn nieuw bestelde knipperlichten op mijn suzuki gs500 e gezet. Ik schrik in het begin omdat er op de nieuwe maar 1 draad zit.. En op de oude 2. Maar dit opgelost door de min met een kabel op de schroefdraad van het knipperlicht te bevestigen. Nummer 1 er op en getest... Het werkt! Zo ook met de volgende drie, elke keer de knipperlichten getest en ook met ze alle vier werkt het. Dus alles weer gemonteerd en rijden maar...... En nu doen ze het dus NIET meer!! Ik hoor een zoemend ratelend geluid uit de relais komen maar en brand of knipperd geen knipperlicht.

Weet iemand wat dit kan zijn???

Vast bedankt voor de hulp!

Cyriel
 
Kan het verschil zijn dat...
Bij het rijden de verlichting (koplamp e.d.) ook brand (en dat dan de knipperlichten dan niet werken)
En bij motor uit / testen het licht uit was (en de knipperlichten dan wel werken!)

Zijn de knipperlichten met normale lampjes net als het origineel of ben je overgegaan naar led?

En (nu ik je verhaal nog een keer lees) je hebt dus eerst de 4 knipperlichten "los" aangesloten met de extra draad aan de schroefdraad... en na montage op de motor werkt het niet meer! Weet je 100% zeker dat je bij elk knipperlicht echt de NUL aan de schroefdraad hebt zitten? Als je de plus en min ergens hebt omgedraaid dan werkt het wel los maar niet meer zodra het knipperlicht gemonteerd zit (en dan ook massa via het frame ontvangt? (kan je me volgen ;-)
 
Laatst bewerkt:
Relais voor gloeilampen werken door middel van stroom (dat maakt de frequentie van aan uit)
Als er kortsluiting is dan is de stroom heel hoog en dus heel snel aan / uit (wat je een ratelend geluid kan noemen) was mijn gedachten.. :-)
 
Laatst bewerkt:
Hallo Norwin,

De knipperlichten doen t niet als de motor loopt en niet loopt en ook de andere verlichting heeft er geen invloed op. Het zijn gewoon weer gloeilampjes die er in zitten.

Ik snap wat je bedoelt met de massa, maar t vreemde is net dat ik na montage van elk knipperlicht afzonderlijk getest heb of hij werkte en dan pas de volgende er op gezet. Op het einde deden ze het ook alle vier! Toen heb ik mijn spullen opgeruimd, zadel er op, ik dacht nog eens testen en toen deden ze t niet mee! Als het zo zou zijn dat ze heel snel stroom en geen stroom zouden krijgen zouden ze ook snel moeten knipperen, of niet?

Grts Cyriel
 
Als je de 2 contacten op het relais even doorverbind moeten de raw's gaan branden aan de kant waar de schakelaar heen staat.
Branden ze dan nog niet dan ligt het niet aan het relais.
Ik denk dat je toch ergens sluiting hebt gemaakt.
 
Hmmmm tja van een afstand blijft lastig om te zeggen wat het is.
Met de tip van v.d.v weet je in ieder geval aan welke kant het probleem zit :)

ik weet niet of de lampjes gewoon met stekkertjes zit!
Anders toch weer demonteren.
En dan weer met 1 beginnen.
 
Niet toevallig met monteren zadel iets beschadigd qua bedrading... Het kan soms in iets geks zitten... bouten vast hebben iets beschadigd of ergens een draad tussen / beschadigd. Vaak is dan eerst maar eens gewoon rustig de plek waar gewerkt is observeren of er iets raars/ verdacht te zien is.
 
Gelukt! Ik heb ze inderdaad maar weer 1 voor 1 gemonteerd en een oud knipperlicht meegepakt om deze eerst op alle contacten te testen, deze werkten goed. Het probleem zat hem bij de voorste knipperlichten: de schroefdraad vh knipperlicht waar ik dus de aarde draad aan had bevestigd kwam tegen de metalen behuizing van de voorlamp aan waardoor er een soort kortsluiting ontstond. De afstand vd schroefdraad tot de behuizing kleiner gemaakt en rubbers op de uiteinden van de schroefdraad gedaan!!!

Bedankt voor alle hulp!

Grts Cyriel😸🌞😸
 
Terug
Bovenaan Onderaan