KTM 690 mapping volvermogen ( start niet )

KTMgek

Rookie
6 mei 2014
14
0
Hilversum
Hallo allemaal,

Ik was bezig met me KTM 690 met mapping

Vraag 1
Ik volg deze video (
)
In 3.52 minuten zegt die >>do 15 minute idle<<<, wat is nou idle???

Vraag 2
Ik heb perrongeluk op (
igj18j.jpg
) geklikt en ook nog perrongeluk op (
v6n6tg.jpg
)

en nu start me motor niet, druk op energie start hoor je dat die wilt starten ( 1sec ) en opeens schiet die weer weg. net als dat je de contact uit zet en weer aan :?
 
Idle = stationair lopen.
Ook in de handleiding wordt dit vermeld.

Bij 15 minuten stationair lopen worden de sensoren .e.d. opnieuw ingeregeld.
Dit kan nodig zijn b.v na wijziging mapping, maar ook om reparatie na een storingscode de afstelling weer in orde te krijgen. Of gewoon als nieuw instelpunt, als je vermoedt dat de afstelling wellicht is verlopen omdat de motor minder goed loopt.

Het andere weet ik niet, de omschrijving die je geeft lijkt erop dat de startblokkering wordt geactiveerd. Wellicht kun je deze optie nog eens aanklikken of een recovery uitvoeren naar de basis afstellingen en het nog eens opnieuw proberen.
 
Heb je de map ook terug in de motor geladen ? Daarna Alles afkoppelen ,Want pas daarna doe je de 15 min reset dit bedoelen ze met 15 idle en ook nergens aankomen

Tune ecu kan je ook in Duits draaien als je het Engels niet begrijpt !

Of had je er beter helemaal vanaf gebleven
 
Idle = stationair lopen.
Ook in de handleiding wordt dit vermeld.

Bij 15 minuten stationair lopen worden de sensoren .e.d. opnieuw ingeregeld.
Dit kan nodig zijn b.v na wijziging mapping, maar ook om reparatie na een storingscode de afstelling weer in orde te krijgen. Of gewoon als nieuw instelpunt, als je vermoedt dat de afstelling wellicht is verlopen omdat de motor minder goed loopt.

Het andere weet ik niet, de omschrijving die je geeft lijkt erop dat de startblokkering wordt geactiveerd. Wellicht kun je deze optie nog eens aanklikken of een recovery uitvoeren naar de basis afstellingen en het nog eens opnieuw proberen.

TheoH heel erg bedankt voor deze informatie ik zal morgen er na kijken.
 
Heb je de map ook terug in de motor geladen ? Daarna Alles afkoppelen ,Want pas daarna doe je de 15 min reset dit bedoelen ze met 15 idle en ook nergens aankomen

Tune ecu kan je ook in Duits draaien als je het Engels niet begrijpt !

Of had je er beter helemaal vanaf gebleven

Denuff,

Ik kon er wel beter afblijven maar een volvermogen rijd toch heel anders.
Ik heb nog helemaal geen mapping opgezet want ik snapte die idle niet daar door heb ik helemaal niks aangeraakt dan wat er op het beschrijving staat.

Wat ik nou allemaal heb gedaan is op read map toen ging de verbinding van de kabel weg. heb de usb er uit getrokken en weer er in gezet en klikte perrongeluk de fuel pump.

Daarna heb ik het programma uit gezet en wou me motor starten maar lukte dus niet :?
(start me motor niet, druk op elektrische start start hoor je dat die wilt starten ( 1sec ) en opeens schiet die weer weg. net als dat je de contact uit zet en weer aan )
 
probeer morgen of zo een s.....rustig , opnieuw uit te lezen zie je meteen of er foutcodes zijn deze kun je dan wissen mits er niks geks is ....en de map dan weer terugladen in ecu

bij juiste verbinding knippert onderin de balk het oranje naar groen map uit ecu lezen duurt even tot de volle 100 procent

en een goed geladen accu is ook belangrijk ! voor uitlezen anders ff zekering van licht eruit halen

succes !

" KTM 690 Duke III #2 "

lukt het dan nog niet ga hier even verder
 
Laatst bewerkt:
probeer morgen of zo een s.....rustig , opnieuw uit te lezen zie je meteen of er foutcodes zijn deze kun je dan wissen mits er niks geks is ....en de map dan weer terugladen in ecu

bij juiste verbinding knippert onderin de balk het oranje naar groen map uit ecu lezen duurt even tot de volle 100 procent

en een goed geladen accu is ook belangrijk ! voor uitlezen anders ff zekering van licht eruit halen

succes !

" KTM 690 Duke III #2 "

lukt het dan nog niet ga hier even verder

Bedankt voor u reactie, ik zal morgen er na kijken gelijk in de ochtend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan