remklauw zuigers vast

Startrekpistool

Die hard MF'er
20 nov 2013
309
0
Hey,

Ik denk even mn remblokken te vervangen... eerste keer, remklauw los, blokken eruit, nieuwe erin. Niet dus, passen geeneens samen er in. 1 zuiger staat een halfe cm uitgeschoven de andere zo'n 2 cm. Geen van beiden een millimeter terug te duwen. Na wat googlewerk gelezen dat ik dan de klauw los moet halen. en de zuigers vervangen of los proberen te wrikken. Maar wat dan? Loopt de vloeistof er dan niet uit? Wanneer ik aan de bout op foto 1 draai komen er al wat druppels uitgelopen, meteen maar teruggedraaid. Als ik de 2 helften dmv bout links op foto 2 van elkaar losdraai, kan ik ze dan apart los hebben van de motor zonder dat de vloeistof wegloopt? Als die vloeistof perse vervangen moet worden moet ik die nl eerst gaan halen.

2mzjmli.jpg


2hge7md.jpg
 
Wow wat een reacties hier ineens. Afloop: naar motorboer gebracht, die was erg verbaasd over hoe vast hij zat. De vorige eigenaar heeft hem waarschijnlijk nooit gebruikt zei ie (heb de fiets 4 mnd.) Hij is 3 uur bezig geweest met reviseren...
 
Da's nie chill, daar komen dan nog nieuwe oringen en stofringen bij als ie echt zo vast zat.

Flinke rekening, goeie 2e handse uitkiezen had simpeler en goedkoper geweest.
Hoe weet je hoe de tweedehands goed is?

Ik wel eens een gebruikte klauw besteld bij een bekende sloperij, als zijnde 'goed'.

Was gewoon bagger, weggegooid en geld terug.

Helaas terug bij af, en toch maar revisie en doen, en dan zonder waterpomptang. :)
 
Haal hem zelf op en dan zie je het snel genoeg. Kan jij als bedrijf niet doen maar als particulier maakt t weinig uit of ik naar een sloperij tuf of naar een monteur. Maar sowieso nog nooit 3 uur nodig gehad om een zuiger los te krijgen gelukkig. Die revisie kost hem nu 200 euro als er nog hier en daar een nieuw rubbertje in is gegaan, voor een gangbare klauw.
 
Haal hem zelf op en dan zie je het snel genoeg. Kan jij als bedrijf niet doen maar als particulier maakt t weinig uit of ik naar een sloperij tuf of naar een monteur. Maar sowieso nog nooit 3 uur nodig gehad om een zuiger los te krijgen gelukkig. Die revisie kost hem nu 200 euro als er nog hier en daar een nieuw rubbertje in is gegaan, voor een gangbare klauw.

ben het met martell eens, als je het ding niet uit elkaar trekt bij het ophalen weet je nooit hoe hij er onderhuids uitziet. bovendien is daar niets nieuws aan natuurlijk en de nieuwe gaan toch (goed gemonteerd en behandeld) net wat langer mee ;)
 
Haal hem zelf op en dan zie je het snel genoeg.
Sloperij zit in Groningen.
Reistijd is dan ong 6 uur totaal, à 60 euro: 350,- om te kijken of een klauwtje wat is of niet.
Lijkt me een vrij dure worden voor een klant :)
En waarom dan geen andere? Omdat het een bekende en goed bekend staande sloperij is. Vandaar ook geld terug en ding in de prullenbak.

Dus precies wat jij hieronder zegt :)
Kan jij als bedrijf niet doen maar als particulier maakt t weinig uit of ik naar een sloperij tuf of naar een monteur. Maar sowieso nog nooit 3 uur nodig gehad om een zuiger los te krijgen gelukkig. Die revisie kost hem nu 200 euro als er nog hier en daar een nieuw rubbertje in is gegaan, voor een gangbare klauw.
Drie uur is lang, maar het kan wel eens goed vast zitten.
Dan nog werk van reinigen, polijsten, mogelijke nieuwe delen (zuigertje?).


Reparatie achteraf is altijd veel duurder dan onderhoud vooraf :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haal hem zelf op en dan zie je het snel genoeg. Kan jij als bedrijf niet doen maar als particulier maakt t weinig uit of ik naar een sloperij tuf of naar een monteur. Maar sowieso nog nooit 3 uur nodig gehad om een zuiger los te krijgen gelukkig. Die revisie kost hem nu 200 euro als er nog hier en daar een nieuw rubbertje in is gegaan, voor een gangbare klauw.

Was 150 totaal kwijt. Idd nieuwe ringen etc. 2e hands was wellicht goedkoper geweest. Zal volgende keer wel ff vooraf overleggen of nieuw aanschaffen niet handiger is. Maargoed ik vertrouw die monteur wel, is een klein zaakje met veel goeie reviews en die al lang bestaat dus het zal wel kloppen. Maakte er ook geen probleem van dat ik zelf nieuwe remblokken erbij had. (had ie ook niet moeten doen...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan