Opvoeren aprilia mojito 125

neem aan dat het een viertakt is dan gaat het al snel flink in de papieren lopen om hem een beetje harder te laten lopen.
net even zitten zoeken 2 kleps 125 4takt valt zat aan te tunen als je maar genoeg geld erin steekt (lees verspild).
als je iets sneller wilt kan je beter een 250 4takt of meer of een 125 2takt.
 
Laatst bewerkt:
neem aan dat het een viertakt is dan gaat het al snel flink in de papieren lopen om hem een beetje harder te laten lopen.
net even zitten zoeken 2 kleps 125 4takt valt zat aan te tunen als je maar genoeg geld erin steekt (lees verspild).
als je iets sneller wilt kan je beter een 250 4takt of meer of een 125 2takt.

:^

En indien belg, ook dan is het goedkoper om een zwaardere motor te kopen (en dan reken ik het behalen van het benodigde rijbewijs mee).
 
Vraag is een beetje waarom je deze 125cc hebt.
A1 rbw of de Belgische regeling?

Verder ander filter en uitlaat.
zien te zorgen dat hij rijker gaat lopen, fabrieksaf staan ze altijd te arm ivm emissie eisen.
Andere vertanding voor hogere top maar iets inleveren aan acceleratie.
Dat is het wel een beetje.

Wil je nog verder dan ga je al snel naar een andere cilinder/kop toe.

Het is maar net hoeveel je het waard vindt om eraan uit te geven.
 
Laatst bewerkt:
Een Mito is een 2 takt.
Maar een Mojito is een drankje met rum en munt en een 4 takt scootertje van Aprilia..

hemingway.jpg

Hemingway wist er wel raad mee.. :)


cilinderkop | mojito 125-150 | Technische tekeningen | Aprilia Parts

En ja, met 2 seconden googelen kom ik al grotere cylinders tegen van Malossi.

vm319518.jpg
 
Laatst bewerkt:
En ja, met 2 seconden googelen kom ik al grotere cylinders tegen van Malossi.

[afbeelding]
Maar dan is het geen 125 meer, dan ben je stout.
Maar het lijkt op de exploded view een standaard Chinees blokje. Ik denk dat er met een beetje Google best een sneller nokkenasje, en uitlaatje te vinden is. Simpel te vervangen, en je blijft binnen de wet.

Google: Habana 125/150cc - MAXI SCOOTER 125cc - 500cc - APRILIA - SHOP BY SCOOTER/BIKE
Helaas kom ik ook op een 200cc cilinder, en zie ik geen hete nokkenas -O-
 
Laatst bewerkt:
Zijn er mensen die een aprilia mojito al harder hebben kunnen laten lopen dan 110km.
Welke tips kan iemand mij geven??
Kijk even of er een busje onder het deksel van de carb zit (zie de gasschuif tegenhoudt om volledig open te gaan).

Zo ja, dan zou die er uit kunnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat laatste is een tip. Ik heb deze gekocht voor de vriendin dat ze toch kan scooteren en soms mee mag met mij...

Maar als ik erop rij, man man.

Geen geluid en geen power. Toch denk ik dat er meer uit te halen is.. Is net of alles gebeurt in slomotion.

Vandaar de vraag...
 
Die is ook sneller, en het is een tweetakt dus sowieso veel meer power dan zo'n emissie teruggeschroefde truttenschudder.
Ik kon anders wel wedstrijdjes verliezen van het plaatselijk brommerschorem met opgevoerde schakelbrommertjes. :+

Op een open dag bij Motorhuis Safe werd ik ook door alle bezoekers links en rechts ingehaald. |(

Op vakantie in Griekenland een 125 cc motorscooter gehuurd.
De rest van de groep een bromscooter. Wel leuk op top iedereen voorbij rijden.
Maar in de bergen was ook dat ding maar saai, rechtuit ook niet echt om tranen van te krijgen.
Nog een keer geïnformeerd bij de verhuurder voor iets krachtigers.. noppes.

Thuis weer op de Jawa... wat een powerrrrrr heerlijk! _O-

(jaren later nog een 100 cc Speedfight, Yamaha Maxter 150 cc, Majesty 250 en een Derbi GP-1 250..
..zelfs de 250's waren slaapverwekkend als je op tijd op het werk wilde komen over de snelweg _O- )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan