Demper (60-61 mm) op 52 mm linkpijp monteren

Duckylovernr1

MF veteraan
17 okt 2011
1.900
13
Helmond
Dag mensen,

Ik ben al even op zoek naar een andere demper met e-keur en (uitneembare) dB-killer.
Maar heel veel dempers die hier op MF staan hebben een binnendiameter van 60 of 61 mm. Ik heb er nu een door de vorige eigenaar zelfgemaakte korte sportdemper opzitten, met een linkpijp van de uitlaatbochten (als het goed is 48 mm) naar de demper, welke dan in de demper slipt met iets meer dan 52 mm.

Nu heb ik bij meerdere motorzaken uitlaatpakkingen gevonden.. maar allemaal net niet in de goede maat (52-60/61)... Maar ik vroeg me af of ik:
1. Meerdere uitlaatpakkingen kan gebruiken
2. Zelf busjes kan gaan draaien of dunwandinge bussen vinden (in plaats van of naast de pakkingen, dus.. heb je altijd een uitlaatPAKKING nodig?)
3. Uitlaatpakking combineren met uitlaatpasta/cement/vet
4. Uitlaatpakking combineren met teflon tape (die witte tape die je ook bij gasaansluiting doet)

Of dat er nog andere opties zijn..
Bijkomstigheid is dat ik het liefst een goedkope demper 2ehands koop (onder de €100) en met alle kosten erbij maximaal €100 kwijt ben..

Huidige demper met linkpijp:

Korte%20uitlaat.jpg
 
Goed, bedankt voor de hulp. Ik ga zelf een zachte bus draaien met de goede maten.. Beetje kopervet ertussen en wham-bam done.
Hoef ik niet een speciale uitlaatpakking te kopen met de verkeerde maat..
Komt helemaaaal goedddd!

Behalve dat ik nog geen demper heb :+
Iemand nog een mooie over?
 
Goed, bedankt voor de hulp. Ik ga zelf een zachte bus draaien met de goede maten.. Beetje kopervet ertussen en wham-bam done.
Hoef ik niet een speciale uitlaatpakking te kopen met de verkeerde maat..
Komt helemaaaal goedddd!

?

Zou ik ook doen. Gewoon een vulring er tussen. Ring door zagen, zodat je nog kan klemmen

kopervet er tussen vraag ik me af, of het veel nut heeft. lijkt me dat dat er óf uitgeblazen wordt, óf het doet helemaal niks.
De slip-on die ik ooit heb geplaatst moest ik ook zo koud op mekaar schuiven
 
Laatst bewerkt:
Genoeg dempers met kleinere diameter ingang. Als de CBR op papier van 1991 is hoef je je over e-keur minder druk te maken (is afaik vanaf 1992), wel moet de uitlaat niet al teveel lawaai maken. Exacte eis in b.v. Duitsland ken ik zo niet.

Verschil in diameter kun je ook opvangen door je linkstuk te laten optrompen (einde oprekken). Of je houdt even mp e.d. in de gaten voor een demper specifiek voor de CBR 600 '91-'98. Of plaats zelf een te ruil gevraagd advertentie, mensen genoeg die een uitlaat geen herrie genoeg kan maken :X
 
@knutselaar: Ja, ik denk laat ik de boel hier zelf maar aanvullen dan..
@dropje73: Goeie tip, van dat doorzagen.. Kopervet is alleen maar voor het monteren.. Dan kun je de diameters perfect passend maken en moet je niet met allerlei geweld de bus ertussen doen..
@mensen met verloopstukken en oprekken.. ik wil mijn huidige linkpijp er op laten, en deze ook niet aanpassen, zal dat waarschijnlijk op m'n faculteit ook wel kunnen doen, maar daar ga ik dus morgen een bus draaien die de boel verbindt.
@Dutch: Specifieke demper had ik geen geduld voor, en hele vette gevonden nu.. wordt al opgestuurd.. Mocht het mislukken verkoop ik 'm weer door.. Huidige open uitlaatje zal ik waarschijnlijk verkopen, originele demper mag er dan ook wel uit, die ik nog heb liggen..

Maar allen bedankt voor de opmerkingen, ik ga busje draaien 52 binnen die buitenop de linkpijp past en 60 buiten die IN de demper past, met eventueel nog teflon tape ertussen.. Laat hier wel weten of het lukt allemaal, voor het naslagwerk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan