Inlaatrubbers Zephyr 750

Manxer

MF'er
9 feb 2014
77
0
Ede
Aloha medeforummers!

Ik ben, zoals de titel al aangeeft, opzoek naar nieuwe inlaatrubbers voor m'n Zephyr 750.
Nu heb ik, denk ik, overal op internet al gezocht naar deze dingen maar kan nergens wat vinden, wie o wie kan mij vertellen waar ik ze zelf kan bestellen !?!

M.v.g,
Thomas v.d. Gronden
 
bij de dealer kan je de volgende 4 nummertjes bestellen:
1 X 16065-1226 HOLDER-CARBURETOR,#1
1 X 16065-1227 HOLDER-CARBURETOR,#2
1 X 16065-1228 HOLDER-CARBURETOR,#3
1 X 16065-1229 HOLDER-CARBURETOR,#4
EN NEE ze zijn niet allemaal hetzelfde en ze zijn ook helemaal NIET goedkoop! Zo'n 20 euro per stuk ben je zomaar kwijt. (overigens, die van de Zephyr zijn niet meer "actief" (volgens meneer KAWA zelf dan he) , maar met vrij grote zekerheid durf ik te stellen dat de Zr-7 inlaat pijpies ook passen en die hebben deze nummers:

16065-1256 HOLDER-CARBURETOR,#1 1
16065-1257 HOLDER-CARBURETOR,#2 1
16065-1258 HOLDER-CARBURETOR,#3 1
16065-1259 HOLDER-CARBURETOR,#4 1
als je er eentje van een Zephyr opmeet, meet ik er eentje van een ZR-7 op voor je.


CMSNL levert als het in europa op voorraad is binnen 1 werkweek de spulletjes wel af.... als het uit japan moet komen (zoals mijn olie pomp) duurt het een pietsie langer... in mijn geval ruim een maand.
 
Laatst bewerkt:
Nog meer info. !! Bedankt!
Ik kan er ze zo niet opmeten, zitten nog aan het blok, is voor nu ook nog niet nodig, maar rubber droogt uit. zitten wat scheurtjes aan de buiten kant.
Bestellen zodat ik ze alvast heb liggen!
 
Top advies kanariepiet! TS lekker 32 euro uit laten geven en dan maar wachten op die berichtjes... Ik krijg die carburateurs er maar niet op... Het lijkt wel of het niet past... hou zou dat nou komen?!

OMDAT HET ANDERE RUBBERS ZIJN!!! die passen niet.


Misschien heb je gelijk Tmoons, maar misschien bedoelde Kanariepiet het goed en plaatste hij een verkeerde link. :Y
Of weet Kanariepiet uit ervaring dat deze ook passen..
Ik weet nu iig welke ik WEL moet bestellen en we wachten wel af, voorlopig nog niet echt nodig.. :Z
 
Eerlijk gezegd heb ik gezocht op basis van Daanzzzz reactie waarin een z750 aangegeven wordt. Ik dacht dat dit het modelnummer was.

Omdat ik weet dat de Zephyr gebaseerd is op het GPZ 750 blok. Verbaasde het mij niet dat deze ook in het rijtje compatible stond. Voor de zekerheid zou je even kunnen bellen met Roukema. Daar werkt iemand die veel van Kawa's af weet.

Nee, ik heb geen aandelen, of belangen.
 
klopt, het is ook goed bedoeld, maar als je dit hier nu blijft staan, en dus blijkbaar ook al in een andere post denk de eerst volgende ook dat hij het kan gebruiken voor je het weet heb je hier hetzelfde probleem als met de ECB koppelingsveren voor de zr-7 (die dan wel weer op de andere Z-blokken passen) en dan verkopen profesionele webwinkels doodleuk aanzienlijk slappere koppelingsveren als "sterkere" veren.

ik ga er ook vanuit dat KP het goed bedoelde, maar klakkeloos kopieren is helaas niet altijd verstandig.

aangaande de lucht gekoelde blokken. De bakken zijn eigenlijk allemaal gelijk (mogelijk een vertanding in de bak hier of daar iets anders, maar het past.
de cilinders en vooral de koppen zijn drastisch (Extern) gewijzigd.
en ook de krukas heeft een update gehad met daarbij ook de ontsteking (oude puntjes naar 2 pickups naar uiteindelijk maar 1 pickup)

hetzelfde geldt voor de nokasketting spanner/begeleiding.
 
Laatst bewerkt:
tmoons, zo te horen weet jij veel meer over dit blok, wat je al zei over de inlaatrubbers van de ZR-7 en nu dus iets over EBC koppelingsveren welke zullen passen..
Wat past direct van het ZR-7 op een Zephyr(ZR750) blok?
Want als ik goed kijk, en heb voor dichtbij goeie oogjes, zou het gehele blok van de ZR-7 zelfs moeten passen in een Zephyr frame, op het tandwielcover na, en heeft het kleppendeksel nog een extra oliekanaal-dinges zitten, welke Zephyr types uit Canade geloof ik, ook hebben..
 
Laatst bewerkt:
Bovenstaande link verwijst naar de onderdelen lijst voor de Kawasaki Zephyr 750.
Jaartal van deze link is 1993, jaartal van mijn Zephyr.
Zo zou het goed moeten zijn ook voor anderen!!
 
Bovenstaande link verwijst naar de onderdelen lijst voor de Kawasaki Zephyr 750.
Jaartal van deze link is 1993, jaartal van mijn Zephyr.
Zo zou het goed moeten zijn ook voor anderen!!

Ja, dat is dus een soort van onderbouwing van mijn punt over KP en die opgave van zijn inlaatrubbers.
die lijken dus anders dan die van de meer moderne ZR/Zephyr.
 
Terug
Bovenaan Onderaan