Honda NTV 650 droop laten lopen

krollie27

Rookie
5 jun 2013
7
0
Amsterdam
Ik heb de tank van mijn Honda NTV 650 volgens mij helemaal leeg laten lopen, althans ik kon nog wel naar het tankstation rijden maar hij was al een beetje aan het schokken. Toen de tank weer vol zat bleef hij schokken en kreeg ik de motor niet meer boven de 4000 toeren. Als ik ineens veel gas gaf sloeg die zelfs af en met weinig gas ging die wel tot 4000 toeren maar daarna hielt hij er gewoon mee op.
Ook lag er rond de tankdop wat water en bij het openen van de tank zijn er volgens mij een paar druppels in de tank gekomen.

Het lijkt wel alsof er lucht in de slang zit ofzo of dat er water in zit..., hoe kan ik dit oplossen?? of kan het ook een ander probleem zijn?
 
Goede manier: tank demonteren en helemaal droog maken.
Doordat je op het laatste restje naar de pomp bent gereden is er water in je vlotterbakken terechtgekomen.

Water is zwaarder dan benzine, en er zat blijkbaar meer water in je tank dan "die paar druppels"

Snelle manier: even de vlotterbakjes leeg laten lopen.
 
Laatst bewerkt:
De carburateurs weet je wel te vinden? ( die dingen tussen je cilinders )

aan de onderkant van die dingen zitten ( elke carburateur 1 ) een schroefje waar je van de zijkant bij moet kunnen ( dus niet aan schroefjes gaan zitten morrelen die vanaf de onderkant bereikbaar zijn! )

waarschijnlijk zit er in de buurt van dat schroefje een tuutje/slangetje ( ter info )

even losdraaien ( doekje er onder als er enkel een tuutje en geen slangetje zit ) paar seconden wachten ( benzine/water loopt er uit ) en weer vastdraaien.

honda-ntv650-revere-1988-italy-carburetor-component-parts_bigecs9j41e__1901_930f.gif


De schroefjes ( ik had ff geen zin om paint te openen ) zijn de schroefjes die zich boven de S van get theSe parts en boven het uitroepteken van cmsnl.com ! bevinden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb idd nu die bakjes leeg laten lopen maar hij doet het nu nog steeds dus dan is het wss troep in de slang of bezinksel. Kan je dit zelf makkelijk doen met een middeltje wat je toevoegt aan benzine?
 
Heb je een brandstoffilter? Waar zit die (alleen een filter in de tank, of ook een los filter?)? Trek de benzineslang eens vd carburateurs en kijk of dat goed doorstroomt. Anders zou ik eerst het filter vervangen.

Ik heb iets soortgelijks gehad, toen zat er troep onder vlotternaald waardoor het niveau te hoog werd en de motor verzoop........ Liep wel stationair, deed verder weinig, begon uiteindelijk ook flink benzine te lekker uit de carburateurs/luchtfilter.
 
Je brandstoffilter zit links, onder je zadel / zijkuipje. Maar ik verwacht niet dat water of vuil het probleem is. maar je benzinepomp (tien centimeter verderop).

De NTV heeft geen brandstoflampje, maar een kraan die je elke keer op "reserve" moet zetten. Hierdoor loopt de brandstofpomp elke 300 kilometer een tijdje droog te pompen, waardoor hij snel slijt.

Het vervangen van de contactpunten bied dan uitkomst.
 
Mocht je nog onderdelen nodig hebben... ik 'sloop' komende vrijdag een NTV uit elkaar voor t blok... heb dus het eea over... stuur maar PB als je interesse hebt in iets, hoeft allemaal niet veel te kosten
 
Terug
Bovenaan Onderaan