gts 1000 met 2 probleemtjes

vredeveld01

Rookie
8 mei 2014
5
0
almelo
Ben sinds kort in het bezit van een rode gts 1000 uit 1993. (Zeer blij mee)
De eerste dag gaf de toerenteller ongeveer 7500 toeren aan bij 100 km per uur, wat veel te hoog is.
Ik had niet het idee dat de motor ook echt zoveel toeren maakte en hij kon dus ook gewoon door het rode toeregebied.
de tweede dag was het 4300 toeren en dat is veel beter.
Wat zou de reden kunnen zijn?

Tevens is de kilometerteller en de dagteller defect, zijn deze makkelijk te repareren?

alvast bedankt voor info over deze mooie en apparte motor.

Joop
 
Klonk het ook alsof hij 7500 toeren maakt? Zo ja, dan zijn de koppelingsplaten op. Maar als hij in werkelijkheid niet zo veel toeren maakte, dan moet er iets met de toerenteller aan de hand zijn.
 
Ik had niet het idee dat hij te veel toeren maakte maar dit is moeilijk te bepalen als je er voor het eerst op rijdt.
Heb er wel de gehele dag op gereden en als dan de koppeling defect is zou die dat de 2de dag ook moeten nog moeten zijn.
de motor had wel een poosje stilgestaan, misschien de oorzaak?

Groetjes,

joop
 
Ik heb ook ooit gehad dat de toerenteller maar wat deed, toen was dat pennetje van die kabel kapot gesleten. Echter gaf hij toen wel een lager toerental aan i.p.v. hoger. Ik zal het bij de aandrijving van de toerenteller zoeken
 
Werkplaatshandboek ?

Is de toerenteller elektronisch of mechanisch aangestuurd/aangedreven ? En daar is een wphb toch echt handig om eea uit te zoeken.

Want elektronisch, ga eerst de contacten na, want na 21 jaar is de kans op corrosie best wel aanwezig.
Mechanisch begin de kabels te controleren (al schat ik in dat de toerenteller elektronisch zal zijn).

Succes
 
je toerenteller is digitaal aangestuurd, net als de snelheidsmeter. De gts heeft wel wat last van corroderende contacten, je zou dus, als je het aandurft, het kuipwerk eraf halen en dan de connectoren aan de voorzijde inspuiten met contactspray.

Je dagteller wordt ook aangestuurd vanuit het digitale signaal, er zit een stappen/servo motortje aan die de mechaniek van beide dagtellers aandrijft.

Met wat geduld en foto's is het geheel vrij gemakkelijk uit elkaar te halen, ik heb er zelf een ander klokje ingezet omdat het lcd daarvan defect was. En heb met wat moeite er een extra schakelaar aan de onderzijde ingebouwd om het klokje te schakelen tussen batterij en accu voeding.

Ze zeggen dat de blauwe gts-en sneller zijn, maar daar twijfel ik nog steeds aan (heb ook een rooie) :+
 
Laatst bewerkt:
Oke, dat wordt dus contactspray sprayen en servo nakijken.
Wel even wachten tot het droog is, motor staat onder een hoes buiten.

Waar zou ik de foto's kunnen vinden?

Groeten,

Joop.

P.S. Ik denk dat rood altijd sneller is.
 
Kijk maar eens beneden bij je voorwiel. Het kabeltje van de sensor wil wel,eens breken bij montage/demontage van het wiel. ( ook eens gehad...) Wat betreft je toerenteller moet je je bovenkuip even demonteren om je contacten te inspecteren. Succes en groet van en mede GTS genieter.
 
je toerenteller is digitaal aangestuurd, net als de snelheidsmeter. De gts heeft wel wat last van corroderende contacten, je zou dus, als je het aandurft, het kuipwerk eraf halen en dan de connectoren aan de voorzijde inspuiten met contactspray.

Je dagteller wordt ook aangestuurd vanuit het digitale signaal, er zit een stappen/servo motortje aan die de mechaniek van beide dagtellers aandrijft.

Met wat geduld en foto's is het geheel vrij gemakkelijk uit elkaar te halen, ik heb er zelf een ander klokje ingezet omdat het lcd daarvan defect was. En heb met wat moeite er een extra schakelaar aan de onderzijde ingebouwd om het klokje te schakelen tussen batterij en accu voeding.

Ze zeggen dat de blauwe gts-en sneller zijn, maar daar twijfel ik nog steeds aan (heb ook een rooie) :+

De groene is echt sneller.......de mijne dus.
 
gewoon foto's maken en een sorteerbakje gebruiken (met van die vakjes) waar je de schroefjes per kuipdeel in bewaard. Ik heb ook zo'n bakje :+

Heb het weleens gehad dat het hele kuipwerk er weer af kon omdat ik 4 schroeven over had gehouden :9

@viking... hahaha.. mn vorige blok was zeker wel sneller. Door de revisie heeft dat blok 50cc meer dan het gewone blok :+
 
Vandaag stukje gereden, 8000 toeren bij 100 km per uur.
Raar dat die maandag 4400 toeren maakt bij dezelfde 100 km per uur.

Het is toch niet mogelijk dat de motor daawerkelijk de ene keer meer toeren maakt dan de andere keer bij de zelfde snelheid en versnelling?
Je begint wel te twijfelen aan je eigen waarneming wat betreft het aantal toeren.

De koppeling is nog prima dus daar lig het niet aan....

Wie kan mij even gerust stellen. O-)

P.s is vandaag een klein stukje van de kuip afgebroken, waarmee lijmen?
En ik zag een klein scheurtje in de remschijf voorwiel , probleem erbij?

Groeten,

Eigenaar snelle rode gts :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan