Motorrijden zonder linker duim: de knipperlichtschakelaar

Flitspop

Die hard MF'er
6 jun 2011
664
0
Hoi allemaal,

Binnenkort gaan ze mijn linkerduim voor 1 a 2 maanden vast zetten. Natuurlijk precies in het motorseizoen :(.
Als idee had ik om tijdelijk mijn knipperlichtschakelaar om te bouwen naar de rechterkant. Heeft iemand ideeën hoe ik dit makkelijk voor elkaar kan krijgen? Mooi hoeft het niet te zijn want het is tijdelijk.

Ik ben geen elektroheld, ik dacht om een 3-weg tuimelschakelaartje vast te zetten aan de rechterkant. De plaatsing is nog een beetje uitzoeken. Maar hoe zit het met de bedrading? Ik heb eerlijk gezegd geen goed idee hoe de originele schakelaar in elkaar steekt. Maar ik neem aan dat het een kwestie is van twee draadjes aan elkaar verbinden en je linker kant gaat knipperen en voor de andere kant verbind je weer twee andere draden. Of zie ik nu iets over het hoofd?

Het gaat om een Honda Hornet CB900F
 
Ik rij wel eens korte stukjes met iets in m'n linkerhand (vooral een brood ofzo :P), dan kan ik m'n duim ook niet gebruiken voor de schakelaar. Ik gebruik dan m'n wijsvinger en dat gaat best aardig. Je moet het wel een beetje uitkienen in druk verkeer, als je met slippende koppeling wilt rijden.
 
0015.jpg
 
Kan je hem niet gewoon met je wijsvinger besturen?

Niet zonder het stuur los te laten, maar.. inderdaad. Misschien moet ik het wel gewoon hier bij laten.
:^

Vroeger staken ze gewoon hun arm uit of inderdaad met je vinger de schakelaar bedienen.
Als het maar voor 1 of twee maanden is zou ik er geen hele aanpassing voor maken.

Je hebt waarschijnlijk gelijk. Het aanpassen loont de moeite niet.

Draai 'm 180gr om,kun je met je wijsvinger knipperen *D

Haha, misschien is dit zelfs mogelijk..


:o Zou hij ook met een gespalkte duim hebben proberen te rijden? *D
 
Ik zou wel de verzekeringspolis ff goed checken of je nog wel verzekerd bent....

De verzekeringsmaatschappijen doen er tegenwoordig van alles aan om maar niet uit te hoeven keren en dan heb je wel een probleem als je betrokken raakt bij een ongeval......
 
Laatst bewerkt:
Bestaat het probleem überhaupt wel?

@TS: Ik weet natuurlijk niet hoe ze je duim "vast" gaan zetten maar zelfs met een gefixeerde/gestrekte duim is die schakelaar nog te bedienen met je linker hand. Probeer het anders maar eens uit met een paar ijslolly houtjes welke je parallel aan je duim vast maakt met tape.

P.S. Ik heb jaren geleden ook zoiets gehad toen ik m'n duim iets te ver omgebogen had in een richting die normaal niet kán, skeeleren/tijdens een valpartij opvangen van je eigen gewicht (zónder valprotectors, destijds).
 
Laatst bewerkt:


Op welk punt reageer je met deze uitspraak ?[/quote]

Het punt/probleem wat door TS geschetst wordt. TS gaat er nú al vanuit dat die schakelaar niet meer te bedienen zal zijn (en is daar technische oplossingen voor aan het zoeken welke misschien niet eens noodzakelijk zijn).
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Binnenkort gaan ze mijn linkerduim voor 1 a 2 maanden vast zetten. Natuurlijk precies in het motorseizoen :(.
Als idee had ik om tijdelijk mijn knipperlichtschakelaar om te bouwen naar de rechterkant. Heeft iemand ideeën hoe ik dit makkelijk voor elkaar kan krijgen? Mooi hoeft het niet te zijn want het is tijdelijk.

Ik ben geen elektroheld, ik dacht om een 3-weg tuimelschakelaartje vast te zetten aan de rechterkant. De plaatsing is nog een beetje uitzoeken. Maar hoe zit het met de bedrading? Ik heb eerlijk gezegd geen goed idee hoe de originele schakelaar in elkaar steekt. Maar ik neem aan dat het een kwestie is van twee draadjes aan elkaar verbinden en je linker kant gaat knipperen en voor de andere kant verbind je weer twee andere draden. Of zie ik nu iets over het hoofd?

Het gaat om een Honda Hornet CB900F

Er zijn losse after market schakelaars tbv raw te krijgen. Die kun je op veel plekken op een stuur monteren.

Niet alleen naar de bereider gericht, maar bijv ook naar onderen, zodat het met de linker wijvinger te bedienen is.
Of zelfs naar voren, als dat beter gaat. Of rechts.

Eea natuurlijk afhankelijk van de ruimte om de al aanwezige zooi heen.
 
Er zijn losse after market schakelaars tbv raw te krijgen. Die kun je op veel plekken op een stuur monteren.

Niet alleen naar de bereider gericht, maar bijv ook naar onderen, zodat het met de linker wijvinger te bedienen is.
Of zelfs naar voren, als dat beter gaat. Of rechts.

Eea natuurlijk afhankelijk van de ruimte om de al aanwezige zooi heen.

Ik denk dat de bereider van die schakelaar ergens in china zit. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan