KTM 690 koppeling geen druk

KTMgek

Rookie
6 mei 2014
14
0
Hilversum
Hallo allemaal,

Ik heb mijn ktm 690 de koppeling vloeistof gevuld maar nu krijg ik opeens geen druk meer??

Heb ik iets verkeerd gedaan? ( dopje er af vullen tot max dopje dicht hendel paar keer knijpen )

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
dot 5.1 heb ik gevuld.

Gefeliciteerd |( |( , dan heb je nu waarschijnlijk je koppelingsmechanisme om zeep geholpen.

In het koppelingbediening van de KTM 690 wordt gebruikt gemaakt van hydrauliek olie
Vaak kun je hiervoor ook aantal oliesoorten gebruiken van de stuurbekrachtiging of autmaatbak.
edit: Motorex Hydraulic Fluid 75 of vergelijkbaar...

Er mag dus absoluut geen remvloeistof in (remvloeistof=GEEN OLIE)

Kijk maar of er op het dekseltje staat "use only mineral oil".
Als dit er op staat moet je als de wieder weerga het hele systeem uit elkaar halen en schoonmaken en hopen dat je afdichtingen niet zijn beschadigd/aangevreten.
Anders kan het wel eens een vervelend(=duur) geintje worden.
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd |( |( , dan heb je nu waarschijnlijk je koppelingsmechanisme om zeep geholpen.

In het koppelingbediening van de KTM 690 wordt gebruikt gemaakt van hydrauliek olie
Vaak kun je hiervoor ook oliesoorten gebruiken van de stuurbekrachtiging of autmaatbak.

Er mag dus absoluut geen remvloeistof in (remvloeistof=GEEN OLIE)

Kijk maar of er op het dekseltje staat "use only mineral oil".
Als dit er op staat moet je als de wieder weerga het hele systeem uit elkaar halen en schoonmaken en hopen dat je afdichtingen niet zijn beschadigd/aangevreten.
Anders kan het wel eens een vervelend(=duur) geintje worden.

Meen je niet :N :N :N

maar wat ik heb bij gevuld is nog niet er in gegaan ik ga die bakje nu snel schoon maken en hydrauliek olie kopen ik hoop dat het goed komt anders heel systeem schoonmaken
|( |(
 
Je hebt een paar keer in de hendel geknepen en 2 verschillende vloeistoffen hebben de neiging van nature zich te mengen tot een verhouding van 50/50

Edit: Het zit al in het systeem, je had immers geen druk meer.

In de hoekjes (bij de keerringen die gaan aanvreten) kun je niet bij dus afzuigen lijk me niet afdoende. Maar goed het is jouw motor..

Wellicht kun je het systeem goed spoelen met olie en hopen op het beste, maar persoonlijk zou ik de boel los nemen om nippels, leiding en master/slave cilinder goed uit te kunnen spoelen om er zeker van te zijn dat er geen drupje DOT vloeistof achterblijft.
 
Laatst bewerkt:
Van onderuit doorspoelen.
Bij je kopp.cil op het blok zit een ontluchtingnippel.
Deze losdraaien, injectie spuit met slangetje er op. en doorspoelen maar.
Olie komt bij reservoir bak er weer uit. Lekker veel doorspoelen en dan afwachten.

Dit is trouwens ook de beste en snelste manier van ontluchten
 
Ja, als je toch "moet" vervangen dan zou ik het afwachten.
Uiteraard wel na zeer goed doorspoelen. Misschien gaat het dan wel goed. Zo niet en het begint te lekken dan kunnen de rubbertjes/pakkingen altijd nog vervangen/gereviseerd worden.
Je moet van de olifant ook geen wereldramp gaan maken ;)
 
Laatst bewerkt:
Afwachten?
Tot volgend seizoen als de koppelingsolie er aan alle kanten komt uitlopen?

Lijkt me niet - want waar is de olie gebleven uit het reservoir - loopt er nu ook al ergens uit ;)
Zijn dat magura's op zo'n ktm? Dan moet er dunne hydraulische olie in (magura blood, of bv voorvorkolie of stuurbekrachtigingsolie van een auto), maar eerst ff (laten) checken waar ie lekt....
 
Zit er bij jou geen brembo pomp op?
Dan moet er wel dot5.1 in.
In de Magura pomp moet mineraal olie.
Een 530 heeft ook dot5,1
Een 520 mineraal.
Kijk eens wat er op het deksel staat.
 
Erg leuk als men mogelijkheden gaat verkondigen als feit.

In sommige KTM-etjes gaat immers gewoon remvloeistof. Ook BMW kan gebruik maken van "een minerale olie" , of remvloeistof.

Lezen, lezen, lezen....
 
Probleem is opgelost alles schoon gemaakt en opnieuw met de juiste olie gevuld.
Er lekt helemaal niks en volgens een motor daeler is alles goed in orden.

>>>>bij mij stond dat ik minerale olie moest gaan vullen.<<<

heel erg bedankt voor alle reacties

Slotje
 
Een vriend van me heeft het gedaan. Hij had bij een ktm dealer stage gelopen en hij had dit al vaker gedaan zo te zien. Ging naar hem toe hij heeft het voor mij geregeld en naar zijn vader laten zien die in ktm dealer werkt, alles is nog in orden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan