Verhogen Motor

Dark_Night

Rookie
12 mei 2014
9
0
Drodrecht
Boys,

Is het mogelijk mijn motor Blade98 door middel van de dempingsveer (onder de zit)
Zodanig te draaien dat mijn staart omhoog komt of kan dit niet ver gedraaid worden.

En heeft dit invloed op het weg gedrag.
Neem aan hoe hoger hoe meer veering.

Heeft iemand hier ervaring mee die zijn mening wilt delen.

Alvast bedankt,

Robert
 
Heb ze voor mijn motor door cardanfreak laten maken, koste me 15 euro met verzenden. Zal voor jouw wat duurder zijn omdat je driehoekige hebt maar lang geen 85 eus!
 
Niet aan je shockdemper draaien :N ,meestal kan de achterkant omhoog gezet worden met

http://www.mdi-online.nl/verhoging-set-35mm-honda-cbr900rr-1996-1999.html


Inderdaad. Niet aan te raden om dit met de veervoorspanning te doen. Sowieso kom je daar niet echt ver mee en je 'pikt' daar feitelijk alleen maar negatieve veerweg van je achterschokbreker.

De goedkoopste (min of meer) goede manier is inderdaad met de getoonde plaatjes.
Veel duurder nog is een langere schokbreker, maar dat is voor weinig mensen interessant.

Het stuurgedrag verandert overigens vrij veel als je de fiets aan de achterkant 35mm verhoogt. Ik heb dit toevallig deze week bij mijn CBR 600 gedaan. Hij valt nu meer de bocht in, bij lage snelheid vind ik dat zeker geen verbetering ten opzichte van het stuurgedrag dat Honda heeft ontworpen voor de fiets. Het verschil bij hoge(re) snelheid ga ik zometeen pas ervaren.

Wordt vervolgd...
 
En heeft dit invloed op het weg gedrag.
Ja, de motor gaat meer op zijn neus staan en zoekt daardoor meer de binnenkant van de bocht op. Ook kan het zijn dat de motor wat licht wordt in het stuur bij hogere snelheden.

Neem aan hoe hoger hoe meer veering.
Nee, aan de veer verandert niets. Je krijgt niet opeens een langere veerweg.




Waarom wil je de motor verhogen, wat wil je daarmee bereiken?
 
Laatst bewerkt:
Kan je niet gewoon een paar ringetjes boven op achterdemper gooien??

Als voorbeeld (onder de moer heb ik nog ringen zitten):
full


~[edit] Je vraagt om ervaringen. Drie keer gedaan - op mijn ZX7R, ZX9R en ZX10R - en alle keren bevalt het zeer goed. Motor wordt wel onrustiger omdat hij meer op zijn kop staat maar als je op de manier werkt zoals op de foto dan kan je dit per slag kijken wat je lekker vind rijden. Enne, vergeet niet om je demping opnieuw af te stellen aangezien je de geometrie van je fiets wijzigt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een setje liggen speciaal voor de sc33. Ik heb er zelf ook een tijd mee gereden en hij gaat er wel anders van insturen een stuk scherper.
Ik heb ze er weer afgehaald omdat ik een hyperpro shock met hoogte verstelling heb gekocht.
Dus als je interesse hebt stuur me maar een PB.
 
Ja, de motor gaat meer op zijn neus staan en zoekt daardoor meer de binnenkant van de bocht op. Ook kan het zijn dat de motor wat licht wordt in het stuur bij hogere snelheden.Nee, aan de veer verandert niets. Je krijgt niet opeens een langere veerweg.




Waarom wil je de motor verhogen, wat wil je daarmee bereiken?
Er veranderd wel iets aan de veerweg.
Als je de voorspanning verhoogt krijg je minder negatieve veerweg maar meer positieve.
Je hebt dus een langere veerweg voordat hij onderin slaat maar je houd minder veerweg over in het uitveren.

Ik lees nog nergens waarom hij omhoog moet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan