Knipperlichten spanning R1

Batsies

Rookie
13 mei 2014
3
0
Bij mijn R1 (1998) functioneren de knipperlichten niet altijd. Als ik richting aangeef dan doen ze het soms niet en zie ik heel even het dashboardlampje oplichten en dan gaat ie weer uit. Soms brandt het dashboardlampje zelfs niet meer, dan na een tijdje lijkt hij het afentoe weer te doen en daarna stopt hij er weer mee. Al met al ze branden nooit echt goed en soms heeeeel erg vaag.

Motor loopt verder goed en start makkelijk, ook andere verlichting werkt goed (staat altijd standaard aan). Ook remlichten en lampje dashboard van lege tank werkt goed etc, dus denk dat accu goed is.

Lijkt alsof knipperlicht niet genoeg power krijgt of is dit mogelijk zekeringswerk of relais?

Motoport heeft de accu doorgemeten en die is rond de 12v, afentoe met flink gas krijgt hij 13 terug op accumeter? Vaag, maar hij melde dat het goed is de accu.

Ook een nieuw relais geprobeerd maar het werkt nog niet, het is wel zo dat als er meer gas wordt gegeven het lichtje (van knipperlicht) op dashboard verder oplicht, maar nog niet voldoende.

Nu zie ik wel dat de 2 voorlichten niet origineel zijn, maar iets van donkere led verlichting en de achter knipperlichten wel origineel.

Moet ik andere knipperlichten voor proberen of een zwaarder relais of iets anders door (laten) meten?
 
Een volle accu heeft iets van 12,8V en een lege 12V en lager. Maar als de motorzaak 'em heeft bekeken zal ie wel goed zijn. En alleen je knipperlichten geven problemen. Dus de accu is goed.

De symptomen wijzen meer op een draadbreuk of een sluiting. Met doormeten zal je de storing moeten vinden. Als het alle twee de knipperlichten betreft dan zoeken bij het relais. Is het slechts één kant dan vanaf die kant alles nameten.
 
Ik had zon zelfde probleem toen ik bezig was met de kabelboom, Ik had met het testen me orginele lichten nog achter, en aan de voorkant LED in de uiteindes van me stuur. Toen deden me knipperlichten ook erg vaag (ene keer wel andere keer niet). Toen ik achter ook me led licht aan had gesloten en een ander relais er tussen had gezet deden ze het weer prima. Ik denk dat de combinatie van LED voor en normaal knipperlicht achter te maken heeft met het probleem.
 
Laatst bewerkt:
Ok, ga sowieso nog even een andere relais proberen, led relais weerstand onafhankelijk en kijken of dat werkt, zoniet dan maar zoeken welke kabel er niet goed is zoals Kees den haag aangeeft. Alleen dat doormeten moet ik even uitzoeken, tips daarvoor?
 
Heb nu een ander relais erop en op dashboard knippert het lampje goed als ik schakerlaar naar links doe, ook de linkervoor licht knippert netjes. Linksachter knippert niet.

Daarnaast als de schakelaar naar rechts gaat dan doet EN het dashboardlampje niets EN de lampjes knipperen beide niet.

Lijkt met dus een draadbreukje ergens, iemand idee waar te beginnen met zoeken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan