Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.707
9.023
Op reis
Facebook
Maar liefst 10 jaar is er al veel geschreven en vooral veel foto's geshowd in het 1e topic over de Dolomieten :

Dolomieten

Een aantal nuttige links uit het vorige Topic :

Webcams dolomieten

Passen in de Dolomieten in kaart gebracht (en nog veel meer):

Übersichtskarte Dolomiten - Alpen-Motorrad-Guide

* Links bergpassen/mooie wegen buitenland !

bestand met alle Passen zichtbaar in Google Earth van Xiddy

hotel met veel routes op de website

spannende wegen in italie, maar ook elders : Italy

Voor aanpassingen aan deze Openingspost graag even een PB zodat niet elke keer om dezelfde dingen gevraagd hoeft te worden en er gelijk naar deze Beginpost verwezen kan worden.
 
Laatst bewerkt:
...doe ik een eerste plaatje...

...locatie : Umbrailpass...


b21Juli2013ioverdeUmbrailpassnaardeStelvioc.jpg
 
Ow jemig, dat gaat rap hier zeg.

Mocht iemand nou iets in de beginpost willen zetten.
Doe dan via PB dan zet ik het er allemaal neer en kan iedereen die hier voor het eerst komt in de Openingspost hopelijk vinden wat die zoekt.

Trouwens nog mensen hier die naar Faak gaan in september ?

The Harley Owners Group Blog

Erg veel HD maar wel leuk om eens gezien te hebben.
 
ah nieuw topic, ik ben er ook weer bij.

bedankt LePensZeur!


misschien wel leuk om een lijstje van passen in het OT op te nemen?
 
ah nieuw topic, ik ben er ook weer bij.

bedankt LePensZeur!


misschien wel leuk om een lijstje van passen in het OT op te nemen?

Ik weet vrijwel zeker dat Scratch een lijst van (alle?) passen heeft vermeld en die zoek ik nog.
alleen een lijst zegt ook niet alles he, leukste is om gelijk te zien waar ze liggen.
zoiets zoek ik nog.
 
Ik weet vrijwel zeker dat Scratch een lijst van (alle?) passen heeft vermeld en die zoek ik nog.
alleen een lijst zegt ook niet alles he, leukste is om gelijk te zien waar ze liggen.
zoiets zoek ik nog.

Ik heb ooit is in Mapsource een bestandje aangemaakt waar in ik aardig wat passen als route heb weggezet. Mocht er behoefte aan zijn kan ik hem wel even uploaden.
 
Kun je mij vertellen waar dit (precies) is? Dolomieten snap ik (:P), maar welk restaurantje is dit?


Dit was aan de SS48 van Canazei naar Araba, over de Passo Pordoi *O*

Hoe het restaurant heet, weet ik niet meer. Misschien weet Ufootje het nog, die was er ook bij in 2010 op zijn rode SV1000 :}
 
Dr ligt potverdorie nog een beste dam sneeuw op de stelvio! Dat mot nog allemaal weg voorde 28e!!

Waarom is de Stelvio nou zo bijzonder. Wij hebben hem ook een keer gereden toen was het verschrikkelijk druk, dan rij je er ook niet prettig.
Zijn veel meer passen in de Doloos die mooier en beter te rijden zijn. En rustiger zijn.
Tis voor een hoop mensen een begrip en je moet hem eens gereden hebben. Voor mij hoeft die niet.
Ga met hemelvaart weer 10 dagen op pad en zitten midden in de Doloos en rijden gemiddeld 250 km op een dag met heeeeeeeeel veel bochten.
 
tc800 , Link overgenomen in de OP, erg veel info, dankje !

xiddy, als je het bestand ergens kan uploaden en de link hier neerzet of pb't kan ik die er wel neerzetten.

jeulle, he plaatsgenoot, jij ook hier ;) , veel plezier eind vd maand ( er vanuitgaand dat je metr de 28e over 2 weken bedoelt :) )

cbx blakkie : Tis voor een hoop mensen een begrip en je moet hem eens gereden hebben. Voor mij hoeft die niet... antwoord en vraag in 1 zin he.

Veel mensen zeggen dat de stelvio tegenvalt, ik heb hem zelf ook gereden en had het niet willen missen. Het is alleen een beste route aangezien ik niet rechtsomkeert hem de andere kant wou terugrijden dus het was een 250 km vanuit Malé .

De Stelvio ligt ook niet echt centraal in de Dolomieten, erg liggen veel meer passen rechts van Bolzano.

Kwam er via de Gavia pas op dus dat was alleen al de moeite waard om er heen te gaan.

Die korte rechte stukken met dat een krappe hairpin word je na 15 a 20 keer wel zat, zeker met slecht wegdek en veel toeristen op de weg.

Dus snap wel dat als men er een keer geweest is er niet persee naar terug hoeft.
Ik dacht bij de grossglockner (oostenrijk) ook, eens maar nooit meer, vanwege de tol van 22 !! euro.

Maar het was er toch ook wel HEEL bijzonder mooi uitzicht hoor....
 
Terug
Bovenaan Onderaan