Xenon lamp vervangen

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Vandaag deed ineens m'n dimlicht het niet meer (heb 2 lampen, 1 dimlicht, 1 groot licht), dus ik wilde kijken waar het aan ligt. Groot licht doet het wel, dus zekering is het niet.

Ik denk dus dat het het lampje zelf is, maar hoe haal ik die in godsnaam los :? Ik heb geen ervaring met after market Xenon kits, en mijn Tiger heb ik gekocht met al een xenon kitje erin. Koop je de losse Xenon lampen met de bekabeling eraan? Er zit namelijk een krimpkous om de bekabeling van de lamp. Hier een foto'tje ter verduidelijking:

5o6tdh.jpg


En hoe weet ik welke kleur (aantal K) ik heb? Op het lampje zelf staat alleen 209436.

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Neen, ik heb twee ballasten ;)

zal een van de komende dagen proberen een duidelijke foto te maken van de koplampunit en de bekabelingen.


In dat geval is het een can-bus dingetje, heeft je motor geen can-bus dan kan je dat blokje weglaten, stekkers voor en achter het blokje passen dan zo weer op elkaar.

Mocht je het blokje nodig hebben, ik heb er nog een paar liggen, ik wil er wel 1 naar je opsturen.
 
Laatst bewerkt:
In dat geval is het een can-bus dingetje, heeft je motor geen can-bus dan kan je dat blokje weglaten, stekkers voor en achter het blokje passen dan zo weer op elkaar.

Mocht je het blokje nodig hebben, ik heb er nog een paar liggen, ik wil er wel 1 naar je opsturen.
Dat is mogelijk. Weet het eigenlijk niet meer, maar het is mogelijk dat het een canbus systeem dingetje is. Mijn motor heeft dus geen canbus. Heb het setje niet bewust besteld met canbus systeem, maar mogelijk is het dat idd ... zal het een van de komende dagen zien dan.

Maar ik hoop dat ik het in orde krijg, want voor ik mijn motor weer inschrijf had ik graag de xenons weer werkend gekregen, want is aangenaam rijden, doet je beter opvallen, en mits goed afgesteld niet verblindend/storend voor je tegenliggers.