Motor doet raar

adx

MF'er
12 mei 2014
45
0
Hey,

Eindelijk mijn motor in elkaar gezet (maand of 2 stil gestaan )dacht lekker weer dus ff een rondje rijden draai m'n contact hoor ik trrr tik geluid ff gekeken waar t vandaan komt komt t van mijn relais ik dacht eerst m'n startmotor ff gekeken alles ziet er nog goed uit borstels etc aanduwen start ie wel heb geprobeerd met startkabels doet ie t nog steeds niet ik weet niet of deze probleem vaker voorkomt maar zou heel dankbaar zijn als iemand me zou helpen licht alles werkt gewoon. Voordat ik de foute dingen ga kopen en nog steeds niks oplos.
 
Hey,

Eindelijk mijn motor in elkaar gezet (maand of 2 stil gestaan ).
dacht lekker weer dus even een rondje rijden, zet de motor op contact hoor ik trrr tik geluid.
Even gekeken waar het vandaan komt, komt het van mijn relais.
ik dacht eerst m'n startmotor, even gekeken maar alles ziet er nog goed uit . (borstels etc)
Met aanduwen start ie wel.
heb geprobeerd met startkabels maar dab doet hij het nog steeds niet.
ik weet niet of dit probleem vaker voorkomt maar zou heel dankbaar zijn als iemand me zou kunnen helpen.
licht alles werkt gewoon.
Voordat ik de foute dingen ga kopen en nog steeds niks oplos.

Even duidelijk gemaakt.
Genoeg spanning?
Alles goed aangesloten? (Geen sluiting gemaakt?)
Welk relais tikt er?
Over wat voor motorfiets hebben we het eigenlijk?
 
De eerste plaatje als je op Google xt660 relais doet er zijn 2 kabels erop aangesloten 1 is de kabel van de accu 2 is de kabel van de kabelboom
 
ff relais contact over bruggen met een stuk elektriciteitskabel of een schroevendraaier dan loopt je startmotor wel als het goed is .

connector van je jiffy standaard los gehad en vergeten weer aan te sluiten ?
 
Laatst bewerkt:
Hoe over bruggen waar moet die kabelboom pinnetje in of moet ik die zo laten


Of die accu kabel loshalen inclusief die pinnetje en dan met een schroevendraaier door die acu kabel en pinnetje in?
 
Laatst bewerkt:
Deze doet toch trrrrrr

160zn1e.jpg


Die moet je even overbruggen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net ff goed gekeken als op de relais zitten 2 kabels : de rode accu kabel en de insteekplug van de kabelboom, ben toen na de startmotor gegaan en Zag 2 kabels : 3 kleine kabels aan de zijkant die de kabelboom ingaan en 1 zwarte kabel bovenop die rechtstreeks na de accu gaat.
 
Doet het nog eens met die start kabels maar dan met de min kabel aan het frame.

Als ie het dan wel doet dan is het de massa aansluiting van de minpoolvan de accu naar het frame.
 
Terug
Bovenaan Onderaan