Welk merk olie filter is goed?

4 mei 2014
34
0
Beste mensen,

Ik rij op een KTM duke 640 uit 2001 en moet binnenkort mijn olie verversen, uiteraard gaan de filter mee. Nou kom ik op het internet veel verschillende merken tegen. Nou twijfel ik tussen 2 merken, Champion en K&N. Voor 2 filters van Champion ben je 13 euro kwijt en voor K&N 18 euro.

Iemand ervaring met een van de 2 merken? Eventueel links waar ik ze kan bestellen.
Andere goede merken hoor ik ook graag :)

Groet,
Freak
 
Laatst bewerkt:
quote:
K&N 138 $12 Made by Hi Flo. Average filter with a $6 nut welded onto the end cap.


Ik heb er graag 6 dollar voor over om niet te kloten om het filter los te krijgen!
En in een andere test is het een goed filter. ;)
Heb deze ook trouwens op beide motorfietsen, erg handig met weinig sleutelruimte.
De klem van verenstaal heb ik ook maar past niet altijd, wel al tientallen keren gebruikt.
Zeker kopen voor in de gereedschapskoffer of aan het sleutelrek.
 
gewoon zoiets als je meerder soorten motoren doet of hebt :

Huismerk oliefilter doppenset 29dlg.

full28374017.jpg


tevens misschien een slotje omdat TS allang weer aan het rijden is ? :+
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de oliefilters van K&N erg fijn. vaak zat heb je ruimte om een oliefilterdop te plaatsen, maar de vaak genoeg ook weer niet, dan is dat zeskantje wel erg makkelijk :)
 
Ik vind de oliefilters van K&N erg fijn. vaak zat heb je ruimte om een oliefilterdop te plaatsen, maar de vaak genoeg ook weer niet, dan is dat zeskantje wel erg makkelijk :)

Juist, en gezien op mijn GSX-R K1 de aftermarket bochtenset net voor het oliefilter langsloopt krijg ik er geen sleutel op. Los is geen probleem (leren riem erom heen en via de gesp op slot trekken, zo los), vast is echter 2 hele slagen vastdraaien wanneer het rubber al tegen het blok zit, dat gaat beetje lastig met de handjes en prima met zo'n moer erop.

Daarnaast, WPHB zegt elke 18.000 een nieuw filter. Die dat is 0,0003 per km dat het "duurder" is voor die moer van 6 dollar.
 
Wat een onzin al dat gereedschap. een oliefilter draai je met je handen vast en zo ook weer los
Bij mijn vorige ZX-10R moest zelfs het filterhuis van het blok zo vast zat het filter.
Ben ik blij toch een keer voor een afleverbeurt gekozen te hebben.
De garage had er een hele kluif aan en al zijn ervaring voor nodig. :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan