Gescheurde kuipdelen gezocht

BenXXBird

MF'er
24 feb 2004
54
0
Dodewaard
Wij willen onze nieuwe techniek voor reparatie (gebruikt in de automotive) ook eens testen op motoren.
Dus heb je een kuipdeel waar niet veel meer aan te verknoeien valt, maar je blij bent als het ons gaat lukken, neem contact met me op en we gaan een poging doen.

Carheal Nederland
Terschuur

en uh..... voor alle duidelijkheid, kosteloos en beperkt aantal, kratje bier of appeltaart mag natuurlijk altijd !
 
Even een update uit het CarHeal Competence Center...

De Blackbird van Baksteen ligt uit elkaar, de kuipen zijn gesoldeerd.
We gaan hem nu strak maken, in de grondverf en dan afspuiten.

Morgen een beurs ATM live, voor gratis kaarten : http://bit.ly/HJFBF2

Nog even de verf bestellen en dan woensdag de volgende stappen.

Wij zijn niet ontevreden over de tussen resultaten, Baksteen dat gaat weer een net fietsje worden.... maar die koplamp.... oempff.... kijken hoe we dat kunnen oplossen.

2 juni open dag, wie weet staat ie dan wel te blinken in ons center, komen ook wat erg gave racewagens o.a. een GT3.
 
Even een update uit het CarHeal Competence Center...

De Blackbird van Baksteen ligt uit elkaar, de kuipen zijn gesoldeerd.
We gaan hem nu strak maken, in de grondverf en dan afspuiten.

Morgen een beurs ATM live, voor gratis kaarten : http://bit.ly/HJFBF2

Nog even de verf bestellen en dan woensdag de volgende stappen.

Wij zijn niet ontevreden over de tussen resultaten, Baksteen dat gaat weer een net fietsje worden.... maar die koplamp.... oempff.... kijken hoe we dat kunnen oplossen.

2 juni open dag, wie weet staat ie dan wel te blinken in ons center, komen ook wat erg gave racewagens o.a. een GT3.

Baksteen begint benieuwd te worden *D

Koplamp.
Ook die was beschadigd, beetje lek en achterzijde kleine stukken eraf.
Nieuwe koplamp voor een Bird kost maar zo rond de 400 euro.
Ik had dus gevraagd of ze de topkuip geheel dicht kunnen maken, ik zet er dan projectorlampen in.
Ik kan me voorstellen dat het dichtmaken inderdaad geen eenvoudige opgave gaat zijn !!
 
Baksteen begint benieuwd te worden *D

Koplamp.
Ook die was beschadigd, beetje lek en achterzijde kleine stukken eraf.
Nieuwe koplamp voor een Bird kost maar zo rond de 400 euro.
Ik had dus gevraagd of ze de topkuip geheel dicht kunnen maken, ik zet er dan projectorlampen in.
Ik kan me voorstellen dat het dichtmaken inderdaad geen eenvoudige opgave gaat zijn !!


zonde! :N

Via eBay of een andere tweedehands site:

blackbird scheinwerfer | eBay

Ik zou met een BB zo origineel mogelijk blijven. :Y
 
Goeie deal, de appeltaart is in de aanbieding bij de ap!

Telt dit ook:
09a66da3

http://postimage.org/image/ri3apgmq9/09a66da3/
 
Laatst bewerkt:
Baksteen begint benieuwd te worden *D

Koplamp.
Ook die was beschadigd, beetje lek en achterzijde kleine stukken eraf.
Nieuwe koplamp voor een Bird kost maar zo rond de 400 euro.
Ik had dus gevraagd of ze de topkuip geheel dicht kunnen maken, ik zet er dan projectorlampen in.
Ik kan me voorstellen dat het dichtmaken inderdaad geen eenvoudige opgave gaat zijn !!
Is eigenlijk een kwestie van een stuk kunststof op maat zagen, erin solderen hoekjes plamuren en schuren, maar het kan verdomd lastig zijn om alles mooi te krijgen....
 
Iemand ooit nog ervaringen opgedaan met Carheal Terschuur ?

Was ik er maar nooit heen gegaan '(

Onderstaand mijn ervaring.
Andere mensen kunnen dus wellicht heel andere ervaringen hebben !!



De motor is er 3 x heen geweest.
En ik heb nu cosmetisch gezien alsnog een wrak dat optisch slechter is als toen hij er voor het eerst heen ging !



De eerste keer zou hij met een week klaar zijn.
Dus topkuip aanpassen, geheel dichtmaken zodat ik er zelf een Bi Xenon projector lamp in kon zetten.
En scheuren repareren en alles spuiten danwel wrappen.
Het heeft uiteindelijk 2 maanden geduurt !! voor ik bericht kreeg dat hij klaar was !!
Bij aankomst was er niets aan de topkuip gedaan, gewoon originele kapotte koplamp zat er nog in. Scheuren waren gemaakt, redelijk netjes, wel net niet helemaal onzichtbaar onder de lak....die er bijzonder slecht opzat.Echt niet om aan te zien.

Erkenden zij ook.
Breng m nog maar eens, maken we de topkuip en zullen m netjes wrappen.
Tijdje later mooie wrap uitgezocht en de motor achtergelaten.
Zie ik op FB een van de kereltjes van daar met een mooie profielfoto waarbij hij op mijn motor zit ? :+ Nahja, geeft aan hoe cool ze m vinden, toch ?
Kan m na weer weken wachten ophalen.
Topkuip was dicht, nog wel wat randjes te zien waar hij dichtgemaakt was onder de wrap waardeloze verflaag.

Ikke boos. jahja problemen met spuiter blahblahblah.
Ik mocht m nog eens brengen, dan zou hij er supernetjes bij staan !! En gewrapt :)


Tijdje later .... tja, t koste nog steeds niets ( behalve veel ergernis ) nog maar eens gebracht.
Na drie weken bericht dat hij een paar dagen later klaar zou zijn.
Projectorlamp daar ook achtergelaten, zouden ze er dan ook ingezet hebben.
Op het moment dat ik de hal binnenkom is er nog net eoa kwajongen bezig met een mo-tip spuitbus een kuipdeel te spuiten. Dikke lagen, snel klaar, grote lamp erop en snel nog een dikke laag erop :9 |(
Projectorlamp....moest nog even snel met lijmpistool erin geplakt worden, lekker dikke klodders zodat ie goed vast zit.
Wel netjes nog veel werk eraan gehad om m werkend te krijgen, snapten ze nl niets van.
Uiteindelijk weggegaan met half droge slecht, heel erg slecht gespoten laklaag en een lamp die iedere Boeing het idee gaf dat hij zijn landingsbaan naderde.


En weer de belofte.....dat ze contact zouden opnemen als ze rust in de tent hadden en de motor echt netjes zouden maken !! *D :+
U snapt dat ik nooit meer iets van de gehoord heb.


Op Linkedin zie ik dat de grote baas, die hier in dit topic woordvoerder was, al niet meer aan dit 'bedrijf' verbonden is, of die andere prutser er nog zit....geen idee. Ze zitten nog wel op dezelfde locatie maar ik zou er niemand heen durven sturen, als die er nog wel rondhangt, dat is een ding wat zeker is !! Carheal.... :N
 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad wel zuur!
Ben ook benieuwd welke kunsstof soorten lasdraad hun gebruiken..
Ben zelf ook kunststof lasser, niet voor de auto of motor branche.
Maar ik las regelmatig iets voor vrienden of kennisen.
 
En het kan zo eenvoudig wel goed met dit apparaat:

http://www.lascare.nl/content2.php?pagina_id=417

Daarna plamuren en spuiten en klaar is kees....

Alleen voor niets gaat dat natuurlijk niet.......

Geen idee hoe zij de scheuren gedaan hebben :?


Voor niets... zij vroegen zelf om proefobjecten. Het ging dan om scheurreparatie.
Vervolgens heb ik aangegeven dat ze m'm motor ook wel als showobject/voorbeeld mogen gebruiken, daar wou ik m best voor uitlenen, als t goed zou gebeuren. Ze kwamen er toen zelf mee dat ze m dan helemaal zouden overspuiten ipv alleen bijspuiten. Later werd t zelfs wrappen. Hij ziet er nu uit alsof ie door een 5 jarige met vingerverf van kleur is voorzien :+

Bijbetalen of dubieus werk geleverd krijgen heb ik geen probleem mee, maar niet als je iets heel anders voorgehouden word. Prutsers :+
 
Dat is inderdaad wel zuur!
Ben ook benieuwd welke kunsstof soorten lasdraad hun gebruiken..
Ben zelf ook kunststof lasser, niet voor de auto of motor branche.
Maar ik las regelmatig iets voor vrienden of kennisen.

In de meeste gevallen is het ABS of een aanverwante kunststof.
Als we het echt niet weten, dan proberen we een donorstuk van hetzelfde type voertuig op de sloop te krijgen.

Dan weet je zeker dat je met hetzelfde materiaal last.
Alleen kunststoffen met een hoog grafietgehalte (bijv. Mercedes-Benz bumpers), die laten zich met dit proces niet lassen....
 
Geen idee hoe zij de scheuren gedaan hebben :?


Voor niets... zij vroegen zelf om proefobjecten. Het ging dan om scheurreparatie.
Vervolgens heb ik aangegeven dat ze m'm motor ook wel als showobject/voorbeeld mogen gebruiken, daar wou ik m best voor uitlenen, als t goed zou gebeuren. Ze kwamen er toen zelf mee dat ze m dan helemaal zouden overspuiten ipv alleen bijspuiten. Later werd t zelfs wrappen. Hij ziet er nu uit alsof ie door een 5 jarige met vingerverf van kleur is voorzien :+

Bijbetalen of dubieus werk geleverd krijgen heb ik geen probleem mee, maar niet als je iets heel anders voorgehouden word. Prutsers :+


Normaal gesproken wordt aan het uiteinde van de scheur een gaatje geboord, zodat de scheur niet meer verder kan trekken.

Dan wordt de scheur met een frees uitgefreesd, waarna met het genoemde apparaat (stikstofgekoeld) de las gemaakt wordt.
Binnen 10 minuten is de las koud en het materiaal weer oersterk.
Dan is het nog een kwestie van glad maken, primeren en spuiten....

Het is niet moeilijk, je moet alleen het juiste materiaal hebben en weten waar je mee bezig bent.

Alle andere methodes, waarbij lijm etc komt kijken, halen het bij lange na niet bij kunststoflassen.
 
Normaal gesproken wordt aan het uiteinde van de scheur een gaatje geboord, zodat de scheur niet meer verder kan trekken.

Dan wordt de scheur met een frees uitgefreesd, waarna met het genoemde apparaat (stikstofgekoeld) de las gemaakt wordt.
Binnen 10 minuten is de las koud en het materiaal weer oersterk.
Dan is het nog een kwestie van glad maken, primeren en spuiten....

Het is niet moeilijk, je moet alleen het juiste materiaal hebben en weten waar je mee bezig bent.

Alle andere methodes, waarbij lijm etc komt kijken, halen het bij lange na niet bij kunststoflassen.


Je hebt r verstand van, zo te lezen :)

Zover ik begrepen heb is hier idd eoa reparatielijm gebruikt. Geen idee wie/wat maar de scheuren zijn gemaakt en blijven stevig.
 
Je hebt r verstand van, zo te lezen :)

Zover ik begrepen heb is hier idd eoa reparatielijm gebruikt. Geen idee wie/wat maar de scheuren zijn gemaakt en blijven stevig.
Ja, het blijft stevig, totdat er spanning op komt te staan.....zoals bijvoorbeeld bij een bumper.....1 klein tikje bij koud weer en de verlijmde scheur springt open.....bij een gelaste verbinding gebeurt dat niet.

Je zou in theorie zelfs van twee kapotte delen 1 goed deel kunnen maken....
 
Laatst bewerkt:
Ik bak wel eens wat kunststof aan elkaar met een soldeerbout. Die is daarna niet meer te gebruiken waar ie voor bedoeld is, maar het kunststof is wel weer lekker sterk.

Maakt dat eigenlijk nog verschil? Hete lucht of gewoon de soldeerbout?
 
Terug
Bovenaan Onderaan