Koelvloeistof lekt?

hurss

MF'er
6 apr 2014
31
0
Utrecht
Hallo allemaal,

Ik heb een KTM 690 sm, maar heb een klein probleem.
Als ik me koelvloeistof vul na 1 week is die weer op ( on derde min streep ) maar dan letterlijk 1 week. Als ik er 3 dagen op rij is die nog op de zelfde plaats dat vond ik echt raar heeft iemand een enige idee?
 
zodat ie met een motor op bedrijfstemparatuur dan op max zou staan.

maar ik zit er misschien wel[weer] naast. ;)


Meestal controleer je bij koude motor, maar het steekt niet heel nauw, vaak is het zo dat als je bij koude motor exact tussen min en max afvult, het niveau bij warme motor ongeveer op maximaal staat.
 
Hoe zou jij beide systemen noemen dan :$ ?

Een open systeem staat niet onder druk, een gesloten systeem wel. Heel simpel. Gesloten systemen waarbij het expansievaatje onder druk staat zie je heel sporadisch op motorfietsen. Zoals het systeem op jouw bandit in elkaar steekt zit het op zo'n beetje alle motoren en dit heet gewoon een gesloten koelsysteem.

Open systemen zag je toen vloeistofkoeling net was uitgevonden.
 
Laatst bewerkt:
Een open systeem staat niet onder druk, een gesloten systeem wel. Heel simpel. Gesloten systemen waarbij het expansievaatje onder druk staat zie je heel sporadisch op motorfietsen. Zoals het systeem op jouw bandit in elkaar steekt zit het op zo'n beetje alle motoren en dit heet gewoon een gesloten koelsysteem.

Open systemen zag je toen vloeistofkoeling net was uitgevonden.

Ok, helder.
 
MT heeft gelijk, als je al meerdere keren hebt bijgevuld zoals het hoort en de KVS is zo snel foetsie, dan is er iets mis.
Omdat je er zelf niet veel van af weet, zou ik als ik jou was rap naar je motorboer gaan en de boel laten nakijken. Die kan bv. het systeem onder druk zetten om te kijken waar het lekt.
Wat je zelf nu kunt doen is rond het blok en de radiator kijken of je sporen van gelekte KVS aantreft. Als het droog is, ziet het er een beetje wittig/krijtachtig uit, het spulletje ruikt mierzoet. Maar niet altijd vind je sporen van KVS als het ergens lekt.

Heel erg bedankt ik heb er na gekeken en nee ik zie geen sporen ok denk toch dat ik naar een motor zaak ga me motor word wel heel snel war er blijft nog maar 2 streepjes over voor max temperatuur. Is dat normaal dat een motor heel snel warm word dan een auto?
 
Terug
Bovenaan Onderaan