Yamaha YZF-R1 2007 electrische probleem !!!

superbaba

Rookie
18 apr 2013
11
0
Hallo Motor-Forum vrienden.

Ik heb een probleem met mijn Yamaha YZF-R1 uit 2007, namelijk een elektrische mankement waarbij de meters en de display absoluut niet reageren als ik het contact aan zet.

Na een rit heb ik mijn motor achter in de tuin weggezet met de stuurslot aan en hierbij de rode led van de startblokkering van tijd tot tijd knipperend, na een dag of vier stil gestaan te hebben constateerde ik dat de rode led impuls niet meer reageerde en trachtte ik de motor te starten maar tevergeefs. De snelheidsmeter ging bewegen en daarna dood, absoluut geen elektra.

Vervolgens heb ik de accu aangesloten aan de Optima 4 druppellader en die gaf aan dat de accu in een goede conditie was, ter controle heb ik de accu doorgemeten en die gaf een waarde va 13,55 V. aan wat gewoon goed is.

Alle zekeringen nagekeken dus eerst de hoofdzekeringen onder het zitje en vervolgens net onder de kuip bij de stuur, alles ok maar nog steeds geen elektrische actie wat voor dan ook bij het aanzetten van het contactslot.

Wie o wie heeft hiermee ervaring en kan mij verder helpen? Jullie hulp is van harte welkom en alvast bedankt.

:} :} :} :} :} :}
 
Laatst bewerkt:
Maar bij het aanzetten van het contact reageert er absoluut niets dus geen bewegende meters en display aanduiding, moet ik dan alsnog de accu doormeten terwijl er niks gebeurt?
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als een dode accu.
Meten is weten!
Heb het eens gehad tijdens het rijden dat de accu het opgaf dan is je display een flipperkast van aan/uit.
 
Sorry voor de late reactie maar het probleem lag echt bij de hoofdzekering wat er goed uitzag maar later heb ik de binnenkant van de hoofdzekering behuizing met een elektra kabel rechtstreeks doorverbonden en alles deed het weer.

Wat was dat een opluchting, volgende dag eerst Termaat motoren gebeld en ze vroegen rond de 20,- euro voor een zekering :N , daarna meteen Brezan gebeld en daar betaalde ik er 1,50 euro :}

Ik zal de volgende keer wat sneller reageren ;)


Nogmaals bedankt...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan