Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Hey da's toevallig.
Hier zijn we de eerste keer ( 2010) geweest, en het was onze uitvalsbasis. *O*
Leuke mensen , goed eten, goed slapen en prima locatie. :Y
Maakt niet uit welke richting je neemt, het begint bijna meteen met bochten *O* :] :]

Dit hotel staat in de agenda voor volgende jaar. :]

Had inderdaad van vrienden al begrepen dat het een goede locatie is en een mooie omgeving om te toeren. *O*
 
Het begon gelijk al met de Riedbergpass.
Relatief onbekend, en maar een stukje van zo'n 15 kilometers, maar wat een loeder van een ding zeg.

De wegenbouwers hebben her en der gewoon de contouren van de bult gevolgd, en leuk het asfalt op die manier neergelegd.
Hele tricky bochten krijg je dan op die manier, want het asfalt ligt dan niet vlak, maar helt de verkeerde kant op... :/

Een linkje : klik.


Thanx! Daar heb ik even een mentale notitie van gemaakt.... da's precies wat ik leuk vind. *D Dit jaar kan ik hem niet kwijt in een route, ik heb al wat anders gemaakt... maar ik ga hem wel op het lijstje " niet vergeten" zetten. *D
 
Laatst bewerkt:
Ik ben de route aan het uitstippelen voor onze vakantie in juli.
Nu heb ik oa de Mortirolopas opgenomen in deze route.
Komend vanaf Bormio kun je hem via Mazzo di Valtellina of via Aprica rijden.
In google maps zie ik ook nog een weg lopen vanaf Grosio.
Iemand ervaring wat de mooiste route is?
 
Woehoe!! Net mijn motormaatje aan de lijn, de plannen zijn gewijzigd. Wilden we eerst naar de Eifel, nu toch naar de bergen!! Heb er zin in. Ik weet nog niet wat onze uitvalsbasis zal zijn, maar genoeg tips om in te duiken.
 
Woehoe!! Net mijn motormaatje aan de lijn, de plannen zijn gewijzigd. Wilden we eerst naar de Eifel, nu toch naar de bergen!! Heb er zin in. Ik weet nog niet wat onze uitvalsbasis zal zijn, maar genoeg tips om in te duiken.

In de eifel zijn geen bergen. Dat zijn bulten vergeleken met de doloos. En het belangrijkste, minder politie controles.
 
Ligt ook aan de financiële middelen, de tijd en de welwillendheid van de partner. Soms is de Eifel een prima vervanger. Ik ben in ieder geval blij dat alle drie elementen mij in de gelegenheid stellen weer naar de bergen te gaan.
 
helemaal mee eens.. op zich is het leuk rijden in de Eifel.
ik ga er in het pinksterweekend weer heen.

maar t haalt t niet met de Dolomieten.
 
Mocht je goedkoop willen tanken.
Rij even naar Livigno als je toch in de Dolo's bent.
Gezien de geisoleerde ligging van Livigno, is dit gebied van oudsher Belastingsvrij.
Hierdoor kun je er spotgoedkoop tanken.
(rond de €1,- per liter).
Leuke bijkomstigheid is dat Livigno in een dal ligt tussen enkele hoge bergtoppen.
Hierdoor moet je eigenlijk altijd wel een pas over om in Livigno te komen :]
 
Mocht je goedkoop willen tanken.
Rij even naar Livigno als je toch in de Dolo's bent.
Gezien de geisoleerde ligging van Livigno, is dit gebied van oudsher Belastingsvrij.
Hierdoor kun je er spotgoedkoop tanken.
(rond de €1,- per liter).
Leuke bijkomstigheid is dat Livigno in een dal ligt tussen enkele hoge bergtoppen.
Hierdoor moet je eigenlijk altijd wel een pas over om in Livigno te komen :]

Ga daarna alleen niet door de tunnel richting het noorden, ben je je voordeel weer kwijt door de hoge tol.
 

Mooi man, wij gaan donderdag ook die kant op ( met onze trailer ) . *O*
Tenminste een stuk B|
Alleen stoppen we ergens in de buurt van Saarbrucken :/ , om daar in de omgeving rond te gaan toeren :] :]
Een andere motormaat, die nu meegaat, is nl. nog nooit in het buitenland op vakantie geweest, dus moet ik het een beetje rustig opbouwen :Y , zodat we volgend jaar weer wat verder kunnen gaan :Y :Y , en het jaar daarop weer 'n beetje :Y :Y :Y enz *O*
 
Mooi man, wij gaan donderdag ook die kant op ( met onze trailer ) . *O*
Tenminste een stuk B|
Alleen stoppen we ergens in de buurt van Saarbrucken :/ , om daar in de omgeving rond te gaan toeren :] :]
Een andere motormaat, die nu meegaat, is nl. nog nooit in het buitenland op vakantie geweest, dus moet ik het een beetje rustig opbouwen :Y , zodat we volgend jaar weer wat verder kunnen gaan :Y :Y , en het jaar daarop weer 'n beetje :Y :Y :Y enz *O*
Misschien zie je ons dan ook nog in de omgeving van Saarbrücken rijden.

Niet als 1 grote groep, maar in meerdere kleine groepjes. Bij de koffiestops en tijdens de lunch komen we wel allemaal bij elkaar.
 
Wij vertrekken donderdag met de auto (witte Mercedes met aanhanger met een witte Versys 1000 en een zwarte Hornet erop) naar de Dolomieten via de fernpas ri Eggen 30 km onder Bolzano. Wel effe toeteren. Zullen wij zwaaien. :W :W :W :W :W
 
Wij vertrekken donderdag met de auto (witte Mercedes met aanhanger met een witte Versys 1000 en een zwarte Hornet erop) naar de Dolomieten via de fernpas ri Eggen 30 km onder Bolzano. Wel effe toeteren. Zullen wij zwaaien. :W :W :W :W :W

OK, we zullen ook zwaaien :W :W
Rode Focus I met 4m tandemas trailer en Blauwe Bandit en donker grijze CB1000R er op 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan