Oss & Omgeving deel 21 : We doen d'r nog één of twee of ..

Iets met heel veel vermogen...toch Roy? ;)

Nou, ik ben gewoon geintresseerd in Roy's mening.
Zeker aangezien ik over anderhalf jaar ook voor dezelfde keuze sta.

Ik heb vanmiddag de moto73 gelezen en daar kwam de KTM 1290 weer als winnaar uit de bus. En dan wel op bijna alle fronten.
De S1000R wordt weer geroemd om de techniek en wat minder op zitpositie.
Tevens komt de BMW op 172pk op de bank ipv de opgegeven 160.

Roy?
Waarom niet voor de 1290 gegaan?
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen in deze. :Y ;)
 
Goeienavond allemaal !

@roderik: ik heb ook eens een fiets bij Gebben gekocht........bleek import te zijn vanuit Engeland.

Weet jij zeker dat jouw R1 uit NL komt ??

Hoeft niet perse slecht te zijn maar hij had behoorlijk pekelschade en de verkeerde koplampen zaten er nog in......
 
Goeienavond allemaal !

@roderik: ik heb ook eens een fiets bij Gebben gekocht........bleek import te zijn vanuit Engeland.

Weet jij zeker dat jouw R1 uit NL komt ??

Hoeft niet perse slecht te zijn maar hij had behoorlijk pekelschade en de verkeerde koplampen zaten er nog in......

Afaik zei de verkoper dat de fiets door hun nieuw geleverd was.
Zal nogmaals voor de zekerheid even navraag doen. Maar ik maak me niet heel erg veel zorgen.

Thanks voor de hint iig :Y
 
Goeienavond allemaal !

@roderik: ik heb ook eens een fiets bij Gebben gekocht........bleek import te zijn vanuit Engeland.

Weet jij zeker dat jouw R1 uit NL komt ??

Hoeft niet perse slecht te zijn maar hij had behoorlijk pekelschade en de verkeerde koplampen zaten er nog in......

Met die koplampen flikken ze (bedrijven) vaker als ze geïmporteerd worden.
 
Afaik zei de verkoper dat de fiets door hun nieuw geleverd was.
Zal nogmaals voor de zekerheid even navraag doen. Maar ik maak me niet heel erg veel zorgen.

Thanks voor de hint iig :Y

Ze zijn iig officieel Yamaha dealer, dat geeft wel vertrouwen,...ik heb daar m'n 1e Speed gekocht, is voor hun een vreemd merk.
 
Nou, ik ben gewoon geintresseerd in Roy's mening.
Zeker aangezien ik over anderhalf jaar ook voor dezelfde keuze sta.

Ik heb vanmiddag de moto73 gelezen en daar kwam de KTM 1290 weer als winnaar uit de bus. En dan wel op bijna alle fronten.
De S1000R wordt weer geroemd om de techniek en wat minder op zitpositie.
Tevens komt de BMW op 172pk op de bank ipv de opgegeven 160.

Roy?
Waarom niet voor de 1290 gegaan?
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen in deze. :Y ;)

Ik vond de bmw s1000r tegenover anders nakeds gewoon niet fijn/goed rijden
En indd de zithouding was best kut te noemen , aan vermogen niks te klagen
Alleen hoe de power overgebracht word, een beetje eentonig

Betreft de superduke 1290, brute en blijkbaar goede fiets, maar om een of andere reden heeft die me niet aangetrokken

Op de tuono v4 was ik direct verkocht na 100 meter wist ik al dat dit de motor was die ik moest hebben! Het sturen de vering het geluid en de power , het lijkt zover als mogelijk perfect

De kawa z1000 is ook echt een goed motor en zou ik boven de bmw kiezen, maar nogmaals tuono is echt heer en meester
 
Ze zijn iig officieel Yamaha dealer, dat geeft wel vertrouwen,...ik heb daar m'n 1e Speed gekocht, is voor hun een vreemd merk.

Geeft idd vertrouwen, maar bij het checken van het kenteken bleek dat hij pas in 2012 een eerste toelating in nedeland heeft gehad.
Ik klim zo nog maar even in de telefoon, want dit vind ik meer dan slordig!
Helaas is het koopcontract al rond dus daar kom ik niet zo snel meer onderuit, maar het is zeer zeker een punt van kritiek!

Zou het (eventueel) een reden kunnen zijn om onder een koopcontract uit te kunnen komen? Of is het nu gewoon op de blaren zitten?
Kijk, ik ben helemaal niet bang dat het een slechte motor is, ook omdat het idd een officiele yamaha dealer is en ik gewoon garantie heb, maar als ik hem dalijk moet/wil verkopen zal het import verhaal ook een rol gaan spelen vrees ik.

Meningen?
 
Ik vond de bmw s1000r tegenover anders nakeds gewoon niet fijn/goed rijden
En indd de zithouding was best kut te noemen , aan vermogen niks te klagen
Alleen hoe de power overgebracht word, een beetje eentonig

Betreft de superduke 1290, brute en blijkbaar goede fiets, maar om een of andere reden heeft die me niet aangetrokken

Op de tuono v4 was ik direct verkocht na 100 meter wist ik al dat dit de motor was die ik moest hebben! Het sturen de vering het geluid en de power , het lijkt zover als mogelijk perfect

De kawa z1000 is ook echt een goed motor en zou ik boven de bmw kiezen, maar nogmaals tuono is echt heer en meester

Zeer uitgebreid en duidelijk verhaal!

Ik weet iig wat me te doen staat als ik over ga stappen op een naked: Proefrijden! :Y
Zithouding is voor iedereen namelijk verschillend ivm lichaamsbouw.
Ook vermogensafgifte is persoonlijk. Ik hou bijv van een voorspelbare motor. Daarom heb ik ook expres niet voor de 2009> R1 gekozen. Dit ivm de bergen koppel bij vrij lage toeren. Maakt hem best tricky om te rijden.

Ach, luxeproblemen... _O-
 
Geeft idd vertrouwen, maar bij het checken van het kenteken bleek dat hij pas in 2012 een eerste toelating in nedeland heeft gehad.
Ik klim zo nog maar even in de telefoon, want dit vind ik meer dan slordig!
Helaas is het koopcontract al rond dus daar kom ik niet zo snel meer onderuit, maar het is zeer zeker een punt van kritiek!

Zou het (eventueel) een reden kunnen zijn om onder een koopcontract uit te kunnen komen? Of is het nu gewoon op de blaren zitten?
Kijk, ik ben helemaal niet bang dat het een slechte motor is, ook omdat het idd een officiele yamaha dealer is en ik gewoon garantie heb, maar als ik hem dalijk moet/wil verkopen zal het import verhaal ook een rol gaan spelen vrees ik.

Meningen?

Weet niet of ze het aangegeven hebben dat het een import is
Maar geloof wel dat je er iets van moet zeggen
Als je onder het koopcontract uit zou willen zul je goed beslagen ten ijs moeten komen
Met betrekking tot verkoop heb je wel een punt
Veel mensen schrikt het af zeker als je particulier wilt verkopen
Ook zijn er bedrijven die er niet echt happig op zijn(of jouw prijs moet erg laag zijn)
Maar zou het zeker aangeven bij hun en misschien doen ze nog iets van de prijs af
Maar de keus is natuurlijk geheel aan jou
 
Geeft idd vertrouwen, maar bij het checken van het kenteken bleek dat hij pas in 2012 een eerste toelating in nedeland heeft gehad.
Ik klim zo nog maar even in de telefoon, want dit vind ik meer dan slordig!
Helaas is het koopcontract al rond dus daar kom ik niet zo snel meer onderuit, maar het is zeer zeker een punt van kritiek!

Zou het (eventueel) een reden kunnen zijn om onder een koopcontract uit te kunnen komen? Of is het nu gewoon op de blaren zitten?
Kijk, ik ben helemaal niet bang dat het een slechte motor is, ook omdat het idd een officiele yamaha dealer is en ik gewoon garantie heb, maar als ik hem dalijk moet/wil verkopen zal het import verhaal ook een rol gaan spelen vrees ik.

Meningen?

Jij hebt bij koop een onderzoeksplicht en zij een informatieplicht. Vaak is het dus idd op de blaren zitten of hopen op wat coulance van het bedrijf
 
Geeft idd vertrouwen, maar bij het checken van het kenteken bleek dat hij pas in 2012 een eerste toelating in nedeland heeft gehad.
Ik klim zo nog maar even in de telefoon, want dit vind ik meer dan slordig!
Helaas is het koopcontract al rond dus daar kom ik niet zo snel meer onderuit, maar het is zeer zeker een punt van kritiek!

Zou het (eventueel) een reden kunnen zijn om onder een koopcontract uit te kunnen komen? Of is het nu gewoon op de blaren zitten?
Kijk, ik ben helemaal niet bang dat het een slechte motor is, ook omdat het idd een officiele yamaha dealer is en ik gewoon garantie heb, maar als ik hem dalijk moet/wil verkopen zal het import verhaal ook een rol gaan spelen vrees ik.

Meningen?

Je komt er altijd onderuit, dat koopcontract wat je hebt getekend is niks waard bij een motorzaak....gewoon zeggen dat je na een kentekencheck zag dat deze import was en dat je geen import wil en dus van de koop afziet, terwijl ze hadden gezegddat hun hem geleverd hadden..

Als je hem toch koopt moet de prijs er wel naar zijn

Als ze moeilijk dan zal ik wel bellen zo geregeld :P :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan