Kapotte koppeling cbr600f41

wilbert1985

Die hard MF'er
13 mrt 2011
465
0
ridderkerk
Goedemiddag mensen, ik heb een probleem waar ik niks van snap.
Sinds gisteren ochtend merkte ik dat mijn fiets niet of moeilijk in neutraal kwam en zwaar schakelde, ik probeerde elke keer m'n koppelings kabel bij te stellen dan was het weer evengoed maar het probleem kwam later weer terug, gisteren avond op de terugweg stopte m'n koppeling er helemaal mee, dus geen druk, doet ook niks meer. Kabel is nog heel, niet gebroken.verder ook geen rare geluiden gehoord, is er iemand die hier verstandvan heeft en ken uitleggen wat er Miss mis zou zijn? Motor komt uit 2001, bedankt alvast
 
ja dat is moeilijk te zeggen zo maar als de kabel gewoon werkt en alles beweegt tot aan het blok moet je gewoon je koppelingsdeksel er af halen en dan verder kijken, let op er loopt dan wel olie uit
misschien is de hevel waar de kabel aan zit van binnen kapot of de drukstift.
 
Je kabel kan ook in de buitenkabel gescheurd zijn, dan zie je er niks van, maar dan ontkoppelt ie toch niet helemaal.. Ben je zeker dat het heveltje op je blok meedraait als je in je hendel knijpt?
 
Ik had exact hetzelfde probleem. En het bleek bij mij echt de koppelingskabel te zijn. Kwam ik pas achter toen hij brak. Hij was gerafeld binnenin het 90 graden buisje dat uit de koppelingshendel komt.
 
Effe voor de mensen die ook een cbr hebben, de hevel in het blok was dus gebroken,
Mogelijk kan dit een productie fout zijn, het orginele asje was hol, en de nieuwe as is massief.
Dus mochten er mensen zijn die problemen krijgen met moeilijk of zwaar schakelen en de koppeling voelt niet lekker aan? Trek het deksel even open en kijk dat asje na!!!
Mogelijk kans bij afbreken dat er stukjes in je carter vallen.
Ik weet niet hoe ik foto,s moet uploaden anders had ik het wel gedaan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan