Honda repsol cbr 600 f3

Heb net een honda cbr 600 f gekocht. 1998.
Deze liep niet toen ik hem kocht😳
Nu ongeveer 3 weken verder, incl nieuwe accu, carbs ultrasoon laten reinigingen, kreeg ik hem aan de praat.
Toen bleek dat het spruitstuk verrot was,, geprobeerd eea te lassen.😁 helaas te slecht.nieuwe besteld.
Maar had ouwe spruitstuk terug erop gezet. starten, ja jammer start nu niet .
Hoor wel af en toe dat hij aan wil slaan maar motor pakt niet op.
Knalt ook soms in uitlaat. Ontbranding in de pijp.
Choke van carbs werkt niet lekker, is gereinigd maar blijft "hangen" .
Heeft iemand nog meer ideeën
 
Heb net een honda cbr 600 f gekocht. 1998.
Deze liep niet toen ik hem kocht😳
Nu ongeveer 3 weken verder, incl nieuwe accu, carbs ultrasoon laten reinigingen, kreeg ik hem aan de praat.
Toen bleek dat het spruitstuk verrot was,, geprobeerd eea te lassen.😁 helaas te slecht.nieuwe besteld.
Maar had ouwe spruitstuk terug erop gezet. starten, ja jammer start nu niet .
Hoor wel af en toe dat hij aan wil slaan maar motor pakt niet op.
Knalt ook soms in uitlaat. Ontbranding in de pijp.
Choke van carbs werkt niet lekker, is gereinigd maar blijft "hangen" .
Heeft iemand nog meer ideeën
Je bent redelijk algemeen in je omschrijvingen en hebt zelf zitten werken aan de motor.

Het wordt daarom erg lastig om dan ook nog eens op afstand, te kunnen schatten wat er is.
 
Ga eens na of je een vonk hebt op je bougies. Daarnaast is het idd lastig om op deze manier een diagnose te stellen. Wellicht is het slim om de compressie eens te meten, dan heb je in ieder geval een indicatie van de staat van het blok.
Ik help wel eens mee in een motorsloperij en daar komen regelmatig motoren binnen die door de verkoper rijdend zijn weggezet. Als het blok dan uit elkaar gaat kom ik de meest bijzondere dingen tegen (afgebroken of kromme kleppen, zuigers die vast zitten, gebroken krukassen etc.). Met andere woorden, je zult een beetje moeten achterhalen wat er binnen in jouw blok gebeurt. Hopelijk voor je zit het allemaal goed, maar ik ben inmiddels zelf wat huiverig geworden voor motoren die niet lopen als ze te koop worden aangeboden.
 
Ga eens na of je een vonk hebt op je bougies. Daarnaast is het idd lastig om op deze manier een diagnose te stellen. Wellicht is het slim om de compressie eens te meten, dan heb je in ieder geval een indicatie van de staat van het blok.
Ik help wel eens mee in een motorsloperij en daar komen regelmatig motoren binnen die door de verkoper rijdend zijn weggezet. Als het blok dan uit elkaar gaat kom ik de meest bijzondere dingen tegen (afgebroken of kromme kleppen, zuigers die vast zitten, gebroken krukassen etc.). Met andere woorden, je zult een beetje moeten achterhalen wat er binnen in jouw blok gebeurt. Hopelijk voor je zit het allemaal goed, maar ik ben inmiddels zelf wat huiverig geworden voor motoren die niet lopen als ze te koop worden aangeboden.
lopend weggezet

images
 
Heb net een honda cbr 600 f gekocht. 1998.
Deze liep niet toen ik hem kocht😳
Nu ongeveer 3 weken verder, incl nieuwe accu, carbs ultrasoon laten reinigingen, kreeg ik hem aan de praat.
Toen bleek dat het spruitstuk verrot was,, geprobeerd eea te lassen.😁 helaas te slecht.nieuwe besteld.
Maar had ouwe spruitstuk terug erop gezet. starten, ja jammer start nu niet .
Hoor wel af en toe dat hij aan wil slaan maar motor pakt niet op.
Knalt ook soms in uitlaat. Ontbranding in de pijp.
Choke van carbs werkt niet lekker, is gereinigd maar blijft "hangen" .
Heeft iemand nog meer ideeën

Heb je hem niet gewoon verzopen (als de choke blijft hangen)? Je hebt dik kans dat het beugeltje dat de 4 choke pinnen bediend wat stroef loopt. Als je niet goed oplet met monteren klem je zo een spacer-ringetje tussen de beugel en de schroeven. Dat eerst maar even fixen!

Als je hem verzopen hebt: laat de motor even een uurtje staan met de benzine kraan dicht. Probeer hem dan nog eens te starten (nog steeds de benzine kraan dicht). Wil het dan nog niet...? even het gas open bij het starten (nog steeds de benzine kraan dicht).

Toen ik mijn F3 kocht was hij ook lastig te starten, dat bleek uiteindelijk in de stekker van de gasklep positie te zitten. Deze stekker kan je gek genoeg verkeerd om monteren. Het gevolg was: lastig starten en makkelijk verzuipen. Soms een enorme knal in de uitlaat...!
 
Jim bedankt nieuwe bougies erin en liep gelijk, nog ff nieuw spruitstuk van de week monteren.
Heb nog wel een probleem met rectifier unit( weet Nederlandse naam niet) deze wordt echt zo heet dat hij bijna in brand stond 😳😁. En mijn motor ook oeffff.
Zit normaal aan de zijkant onder de buddy, condensator of zo.maar ivm verbouwing zit hij nu vast met ty-rap!!!
 
die rectefier ( spanningsregelaar) moet zin warmte kwijt kunnen, dus op een dikke plaat aluminium monteren met geleidingspasta er tussen, en als het mogelijk is in de luchtstroom plaatsen...
Die vernietigen alle teveel gemaakt vermogen van de dynamo ( alternator) in warmte.....
Zwakke punt van bijna alle motoren
 
Jim bedankt nieuwe bougies erin en liep gelijk, nog ff nieuw spruitstuk van de week monteren.
Heb nog wel een probleem met rectifier unit( weet Nederlandse naam niet) deze wordt echt zo heet dat hij bijna in brand stond 😳😁. En mijn motor ook oeffff.
Zit normaal aan de zijkant onder de buddy, condensator of zo.maar ivm verbouwing zit hij nu vast met ty-rap!!!

Het is een bekend zwak punt van de CBR. Koop een niet orignele, deze hebben een behuizing met koelribben. Ik heb destijds nog een beete koelpasta tussen de spanningsregelaar en de alu plaat gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan