KTM vraagje: gaatje cilinderkop olie lekkage

gvanminnen

Die hard MF'er
26 jun 2007
706
0
Goededag,

vraagje over een KTM 450 exc bouwjaar 2005.

Er zit een gaatje bij de cilinderkop en zag hier een klein olie spoortje.
Waar dient dit gat voor en kan het dat hier een beetje olie lekt?

Geeft dit tekenen van slijtage of dergelijk?

Motor heeft 127 uur gelopen en is nog nooit open geweest.

Ik hoor het graag en alvast bedankt.

Zie foto:

s5znll.jpg
 
Je leeft nog!!
Ik dacht dat je je KTM al lang had verkocht!!

Ja ik leef nog. KTM is al een tijdje verkocht. Was stiekem overgestapt naar Husaberg en hiermee een soap gestart op het forum :)

Wil nu een KTM erbij halen en een supermotard setje op de husaberg gooien. Dan kan ik weer met de sm club mee knallen :]
 
Dat gaat je zit er in om koelwater dat door een slechte keerring van de waterpomp heen gaat af te voeren naar buiten zodat het niet in je blok loopt.
Nu heb je en lek aan de kant van de nokkenas.
Je moet de keerring van de waterpomp naar nokkenas vervangen.
 
Oke, bedankt.

Is het mogelijk dat de zuiger en bigend nog in goede staat is bij 127 uur?

Uiteraard moeilijk te zeggen en afhankelijk van gebruik, maar is het überhaupt mogelijk om bijvoorbeeld 150 uur te rijden, zonder dat er iets vervangen is? Op olie en filters na.
 
Als hier olie uit komt betekent dus dat de afdichting lek is, maar hoe kan je deze vervangen?

Iemand hier ervaring mee en heeft het een oorzaak waarom deze gaat lekken? Is dit puur ouderdom en/of slijtage?
 
Goed nieuws, hij lekt niet meer :D

Zat nog een keer goed te kijken en zag overal de pakking goed zitten bij het koppelingsdeksel, behalve links boven in de hoek. Dus gekeken hoe dat zat, zie foto:

9s9shu.jpg


Pakking zat voor de helft op de pakkingrand dus vandaar dat die het niet goed dicht drukte. Vorige monteur niet helemaal lekker gedaan, maar wel vreemd dat ik hier eerst geen last van had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan