Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Ik doe alles op de motor..samen met Me maatje op een zwarte cb1000r .

donderdag komen we in,Italië en zaterdag weer vertrekken en vrijdag allemaal passen rijden! Heb er zin in!
 
Van 27 juli tot en met 1 augustus zijn we in de Dolomieten aanwezig. Op zondag heenreis, daarna vier dagen passen rijden en op de vrijdag terug. In 2010 zaten we in Arraba en ik zou dit keer wil op een andere plek willen zitten. We hebben de passen ten zuiden van het Sella-massief nog niet ontdekt. Maar ik heb ook een tip gehad over een leuk Gasthof vlakbij Bolzano. Keuzes.
 
Passo di Fedaia is inderdaad de moeite waard...

ook gewoon een mooie rit, en veeel rustiger dan Sella.

IMG_5317.jpg


IMG_5313.jpg
 
Wij vertrekken donderdag met de auto (witte Mercedes met aanhanger met een witte Versys 1000 en een zwarte Hornet erop) naar de Dolomieten via de fernpas ri Eggen 30 km onder Bolzano. Wel effe toeteren. Zullen wij zwaaien. :W :W :W :W :W


Niet te hard rijden dar, staan een paar van die flitskasten :/

Waarom niet via d Brennerpas?
 
weet iemand toevallig wat de actuele stand van zaken is op de Stelvio Pas? Ik zie op de webcams dat er driftig sneeuw is geruimd maar ik kan nergens vinden of ie geopend is van Oostenrijk naar Italië....

We vertrekken a.s. donderdag richting Kroatië en het zou mooi zijn als we ergens op zondag de Stelvio kunnen meepikken.... :]
 
weet iemand toevallig wat de actuele stand van zaken is op de Stelvio Pas? Ik zie op de webcams dat er driftig sneeuw is geruimd maar ik kan nergens vinden of ie geopend is van Oostenrijk naar Italië....

We vertrekken a.s. donderdag richting Kroatië en het zou mooi zijn als we ergens op zondag de Stelvio kunnen meepikken.... :]

Wat ik van de belgische tv begreep is hij vanaf vandaag open (voornamelijk om spullen voor de Giro omhoog te brengen), morgen de passage van de Giro d'Italia) en daarna normaal open.
Ik zal er eens opletten wat ze er morgen over vertellen.

Kwam wel dit berichtje tegen via fok.nl (die het weer van de telegraaf hebben).

Sneeuwmuren op de Gavia
PONTE DI LEGNO -

De renners in de Ronde van Italië kijken met vrees naar de bergetappe van dinsdag, met achter elkaar de zware beklimmingen van de Stelvio en de Gavia in de Dolomieten. Vooral de tweede berg boezemt angst in, omdat op de top van de 2618 meter hoge pas nog altijd hoge sneeuwwallen liggen.

Mogelijk dat de organisatie van de Giro het niet aandurft het peloton over de top te sturen en de route aanpast, maar maandag was daar nog geen zekerheid over. De weersverwachting is echter dat er dinsdagmorgen nog sneeuw zal vallen op de Gavia
 
weet iemand toevallig wat de actuele stand van zaken is op de Stelvio Pas? Ik zie op de webcams dat er driftig sneeuw is geruimd maar ik kan nergens vinden of ie geopend is van Oostenrijk naar Italië....

We vertrekken a.s. donderdag richting Kroatië en het zou mooi zijn als we ergens op zondag de Stelvio kunnen meepikken.... :]


Stilfser Joch / Passo dello Stelvio
WINTERSPERRE: voraussichtliche Öffnung am Dienstag, 27.05.2014 gegen 17:00 Uhr, Ab der Abzweigung Drei Brunnen bis zum Stilfser Joch.


zelf bel ik altijd met hotel Tannerheim. Ligt aan de voet van de Stelvio.

http://www.hotel-tannenheim.com/en/hotel.html (Hotel Tannenheim - Trafoi - South Tyrol - Holiday Region Ortles - Passo Stelvio - Summer holiday - Winter holiday)
 
tx mannen... ben er in 2010 ook overheen gereden maar deels omdat de Oostenrijkse zijde nog dicht was... terug over de Gavia.. die is wel heel wreed (en uitdagend) :] Dit jaar zullen we niet de Gavia doen ivm wat onervaren bergrijders die mee gaan 8-)

We gaan het zondag wel zien, we verblijven in Landeck, Hotel Enzian. Zij zullen het ook wel weten of de Stelvio open is of niet *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
.


...en dit kom je daar ook tegen ; op die pas... :Y

c23Juli2013bFedaiaPassbenhetstuwmeer.jpg


c23Juli2013cenweernaarbeneden.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zojuist ff Giro gekeken B|
Niet dat ik wat om die m*ll*ten op de fietsjes geef, maar meer "het feest der herkenning" *O* :Y
Het is daar nu idd bar en boos '(
Morgen nog een beetje regen/sneeuw en dan wordt het langzaam beter volgens de weer-sites :/
 
weet iemand toevallig wat de actuele stand van zaken is op de Stelvio Pas? Ik zie op de webcams dat er driftig sneeuw is geruimd maar ik kan nergens vinden of ie geopend is van Oostenrijk naar Italië....

We vertrekken a.s. donderdag richting Kroatië en het zou mooi zijn als we ergens op zondag de Stelvio kunnen meepikken.... :]

Op deze site is daarover info te vinden.Klik je op de naam van een pas dan verschijnt er nog aanvullende informatie plus berichten van reizigers e.d.

fijne vakantie ( ik ga een weekje later)
 
De Stelvio gaat al vanaf 1918 van Italië naar Italië.
Daarvoor was de top inderdaad de grens tussen Italië en Oostenrijk
de weg net onder de top die naar Zwitserland gaat is de Umbrailpas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan