ABS remsysteem Bandit 1250 ontluchten

leime

MF'er
1 apr 2011
44
0
Beste forummers,

Ik heb een mooie Suzuki Bandit 1250SA :}

De laatste tijd heb ik soms last van mijn rug dus ik wil mijn zithouding iets verbeteren. Ik had bedacht om stuurverhogers te plaatsen. Dus ik heb ze besteld en vandaag geprobeerd te monteren.... helaas bleken de rem en koppelingsslang tekort.

Omdat het een geweldige motor is, maar de remmen toch een zwak punt zijn van deze motor, wil ik de remslangen en koppelingslang vervangen voor stalen slangen.

Ik lees her en der echter dat het wel een uitdaging gaat worden omdat er ABS aanwezig is. Het schijnt dat de ABS module een eigen ontluchter heeft die alleen via een computer aangestuurd kan worden.

Heeft iemand ervaring met het vervangen van slangen en het ontluchten/vullen van een ABS systeem?

Alvast dank!
 
Laatst bewerkt:
op de normale manier ontluchten. daarna remmen totdat je in de abs gaat.

zolang je het abs gedeelte niet los haalt is er niks aan de hand en is het als het waren een normaal systeem.

het remmen totdat je in de abs gaat zorgt er voor dat er verse vloeistof in de pomp zit.
 
Dank voor de reacties.

Ik bestel zo'n hele set incl. ABS slangen, dus de ABS slangen gaan ook helemaal leeg. In de handleiding die ik net gevonden heb staat dat op de normale manier ontluchten voldoende moet zijn. Dit lijkt mij echter sterk want volgens mij wordt de ABS dan niet meegenomen, daar blijft volgens mij een luchtbel zitten.
 
Dank voor de reacties.

Ik bestel zo'n hele set incl. ABS slangen, dus de ABS slangen gaan ook helemaal leeg. In de handleiding die ik net gevonden heb staat dat op de normale manier ontluchten voldoende moet zijn. Dit lijkt mij echter sterk want volgens mij wordt de ABS dan niet meegenomen, daar blijft volgens mij een luchtbel zitten.
Als je ontlucht, is juist alle lucht er uit :)
 
Kan me voorstellen dat er op de ABS-pomp ook een ontluchtingsnippel zit. Heb zelf een 650 ABS, en normaal remvloeistof vervangen gaat door het gehele systeem, waarbij je dan gebruik maakt van de ontluchtingsnippel aan de remklauw. Je pompt daarbij volgens mij door de ABS-pomp heen.
Bij het vervangen van de slangen zal er waarschijnlijk ook bij de pomp een luchtbel komen te zitten. Ik denk dat daar ook een nippel zit.

Wat staat er in het WPHB? Heb je die?
 
Bij moeilijkheden met lucht in de pomp kan je bij bijna ieder systeem wel de pomp (laten) aansturen, om zo de circuits die niet in directe verbinding staan met het door de berijder bediende systeem te onluchten. Ermee gaan rijden en een ABS regeling veroorzaken heeft precies hetzelfde resultaat, maar duurt een stuk langer dan even de pomp aansturen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan