Suzuki GSX 1340 B-King Deel 2 ; B the KING of the road!

Afgelopen weekend een fatsoenlijke toertoch gehad, van Rotterdam naar Margraten (Zuid-Limburg) helemaal binnendoor over lekkere bochtige weggetjes. Heerlijke rit!

Het probleem met schakelen is ook verholpen, het lag aan mijn toerlaarzen. Nu het weer beter is rijd ik weer rond met mijn racelaarzen en sindsdien geen probleem meer gehad met schakelen van de 1e naar de 2e versnelling.

Volgende week even terug naar de dealer, ik ben erachter gekomen wanneer de motor goed warm is en ik schakel de motor uit, dat deze daarna niet meer start. De motor maakt een geluid alsof de accu vrijwel leeg is, vervolgens valt het display uit en gaat de motor weer de gehele opstart fase af (je weet wel B-king logo op het display en de toerenteller die oploopt). Waarschijnlijk een probleem met de injectie o.i.d. Wanneer ik vervolgens 10 minuten wacht start de motor weer zonder problemen.

Maar inmiddels al 8000KM erop zitten op 3 maanden tijd, wat een heerlijke fiets!
Ik ga mijn uiterste best doen om bij de toerrit in Urk op 10 mei te zijn.
 
Pffff....al anderhalve week de motor kwijt. De startproblemen kwamen door een defecte startmotor, deze is inmiddels gerepareerd, maar nu staat de pakking bij Suzuki in backorder. Ik hoop echt komende week de motor weer terug te hebben. Valt tegen om overal met het OV naar toe te gaan...
 
Ik zal mij zelf hier ook even voorstellen.
Naam is Sebastiaan, 25 jaar, ik woon in regio Den Haag.
Ik ben begonnen op een Hornet 600 uit 2000, deze later vervangen voor 2011 model.
Vervolgens een aantal verschillende Yamaha T-Maxen (2001, 2006, 2009) gehad.
Vorig jaar nog een zomer op een Aprilia Dorsoduro 750 2009 gereden.
Allemaal stuk voor stuk veel plezier aan beleefd, maar een B-King heb ik altijd van gedroomd.
Nou kwam er vorige week op mp een mooie voorbij, en ik ben direct gaan kijken.
Deal rond gemaakt en de dag erna gelijk opgehaald:

302tc0i.jpg


Het is er 1 van 2008 met 11.000km, hij ziet er echt nog super uit.
Toen maar is rustig terug gaan rijden, beetje aan de fiets wennen:

2a8ooci.jpg


Dat voelde na een aantal km al erg vertrouwd, dus toen kon het gas erop.
Het is niet echt uit te leggen wat je voelt als hem voor het eerst richting 10k rpm jaagt.
Wat een machine!

Wel heb ik direct andere uitlaten en kentekenplaathouder besteld.
Zo zijn we nu een week en ongeveer 800km verder:

zmr8y.jpg


Ik ben er echt super blij mee, laat de zomer maar komen!
Ik wil ergens in juni nog een weekendje naar de Eifel ermee :] .
Heeft iemand nog een tip voor zwarte spiegels, ben niet zo van het chroom?
Ik ben nog wel met spoed op zoek naar een duo seat, deze is erg lastig te vinden.
Heeft iemand er toevallig nog 1 over voor een leuk prijsje?
 
Hoi hoi welkom hier
mooi fiets hoop dat je hier ook het topic weer wat leven in blaast
Ik heb nog een zitje van me vorige fiets (is gestolen)
 
Hoi,

Ik had me al voorgesteld in het nieuwe leden gedeelte. Maar aangezien ik gelukkig ook een eigenaar ben van een B-King, kan ik hier niet wegblijven. Het is er een uit 2008 met ongeveer 9500km gereden. Ik kocht m vorige met Pasen, met 6200km op de teller.

Nu sta ik op het punt om de vering te veranderen. Ik heb af en toe het gevoel dat de achterkant een stapje opzij zet en niet geheel stabiel is. Ik zie dat meerdere de vering hebben vervangen. Herkennen jullie het gevoel van een onrustige achterkant? Hebben jullie alleen de achtervering veranderd of ook meteen voor maar vervangen? Ik heb de huidige vering al bij Hyperpro laten stellen, maar ik heb het idee dat het toch een beetje op de max loopt.

Alvast bedankt voor jullie ervaringen en wellicht tot ziens op een meeting of rit.

Groet.
 
Goedemorgen heren, long time nog see!

Tijdje niet geweest hier en nog langere tijd niet gereden *shame on me*. Vorige week de Busa voor het eerst sinds een jaar uit de garage gehaald, 3x gereden in 1 week :P en direct weggebracht voor de 6000km beurt.

Hopelijk dat iedereen hier nog steeds zeer tevreden is met zijn/haar B-King/Hayabusa.

Maand geleden een zeer treurig aanzicht bij mijn motordealer waar ik de B-King had ingeruild voor de Hayabusa.
De B-King total loss!! De fiets waar je zoooooo zuinig op geweest bent, in stukken ;( ;(

Niet te lang gebleven daar, traantje weggepinkt en snel terug naar mijn Busa :X
 
Zonde zonde
Het is hier nog all rustig ik rij zz lekker dor
Binnenkort ff 6000 ook bij mij een 6000 burt
 
Hey Zjeroen, weet jij het part nummer van de ring rond het contact slot.
Er is een klein pootje af gebroken / bajonet sluiting.
Het is voor Marco B-king/ mijn buurman weet je nog bij Edgar sleuteldag. :-)
Garoete van Vee Pee
 
Laatst bewerkt:
Ik zal mij zelf hier ook even voorstellen.
Naam is Sebastiaan, 25 jaar, ik woon in regio Den Haag.
Ik ben begonnen op een Hornet 600 uit 2000, deze later vervangen voor 2011 model.
Vervolgens een aantal verschillende Yamaha T-Maxen (2001, 2006, 2009) gehad.
Vorig jaar nog een zomer op een Aprilia Dorsoduro 750 2009 gereden.
Allemaal stuk voor stuk veel plezier aan beleefd, maar een B-King heb ik altijd van gedroomd.
Nou kwam er vorige week op mp een mooie voorbij, en ik ben direct gaan kijken.
Deal rond gemaakt en de dag erna gelijk opgehaald:

[afbeelding]

Het is er 1 van 2008 met 11.000km, hij ziet er echt nog super uit.
Toen maar is rustig terug gaan rijden, beetje aan de fiets wennen:

[afbeelding]

Dat voelde na een aantal km al erg vertrouwd, dus toen kon het gas erop.
Het is niet echt uit te leggen wat je voelt als hem voor het eerst richting 10k rpm jaagt.
Wat een machine!

Wel heb ik direct andere uitlaten en kentekenplaathouder besteld.
Zo zijn we nu een week en ongeveer 800km verder:

[afbeelding]

Ik ben er echt super blij mee, laat de zomer maar komen!
Ik wil ergens in juni nog een weekendje naar de Eifel ermee :] .
Heeft iemand nog een tip voor zwarte spiegels, ben niet zo van het chroom?
Ik ben nog wel met spoed op zoek naar een duo seat, deze is erg lastig te vinden.
Heeft iemand er toevallig nog 1 over voor een leuk prijsje?

zwarte spiegeltjes: Rizoma Dynamic niets voor je? Kun je in een hoop verschillende kleurstellingen krijgen. Ik heb 'm in het zwart. Mooi klein en super kwaliteit! :Y
 
Goedemorgen heren, long time nog see!

Tijdje niet geweest hier en nog langere tijd niet gereden *shame on me*. Vorige week de Busa voor het eerst sinds een jaar uit de garage gehaald, 3x gereden in 1 week :P en direct weggebracht voor de 6000km beurt.

Hopelijk dat iedereen hier nog steeds zeer tevreden is met zijn/haar B-King/Hayabusa.

Maand geleden een zeer treurig aanzicht bij mijn motordealer waar ik de B-King had ingeruild voor de Hayabusa.
De B-King total loss!! De fiets waar je zoooooo zuinig op geweest bent, in stukken ;( ;(

Niet te lang gebleven daar, traantje weggepinkt en snel terug naar mijn Busa :X


:o da's zo klote om te zien... -O-
 
Hoi,

Ik had me al voorgesteld in het nieuwe leden gedeelte. Maar aangezien ik gelukkig ook een eigenaar ben van een B-King, kan ik hier niet wegblijven. Het is er een uit 2008 met ongeveer 9500km gereden. Ik kocht m vorige met Pasen, met 6200km op de teller.

Nu sta ik op het punt om de vering te veranderen. Ik heb af en toe het gevoel dat de achterkant een stapje opzij zet en niet geheel stabiel is. Ik zie dat meerdere de vering hebben vervangen. Herkennen jullie het gevoel van een onrustige achterkant? Hebben jullie alleen de achtervering veranderd of ook meteen voor maar vervangen? Ik heb de huidige vering al bij Hyperpro laten stellen, maar ik heb het idee dat het toch een beetje op de max loopt.

Alvast bedankt voor jullie ervaringen en wellicht tot ziens op een meeting of rit.

Groet.

Hmmm... Ik herken dat eerlijk gezegd niet maar ik ben nou ook niet de meest gevoelige piloot die er is en ik rij vrij relaxed...

:/

...voor zover dat gaat met 180+ pk's, dan.

Maar dan leg je 'm wel heel plat en vrij hoge snelheid denk ik?
 
Ook even voorstellen mijn naam is Rink 56 jaar en overgestapt van een T-Max naar een Suzuki B-King Extreme 2011 met 1800 km. Ik woon in de omgeving van Nieuw-Vennep.

Heb inmiddels diverse reactie,s van da,s een mooie motor tot jij bent echt van het padje af.

Tot nu toe 400 km gereden voornamelijk nog in de B-Modus om mijn rijbewijs te behouden..
Heb van de week al de politie achter me aan gehad voor een 15 tal km,s uiteindelijk niet aangehouden. Ben wel blij met dit "monster"
 
*O* weer een Kinger erbij!

Ja, hij heeft wel het potentieel om je rijbewijs vrij snel uit je handen te trekken en door de Belgische fax te knikkeren... :P Zorgen dat je niet gepakt wordt. })
 
Terug
Bovenaan Onderaan