Knipperlichten blijven snel knipperen na weerstand

HerrJohann

MF'er
30 jun 2013
224
3
Zaandam
Iemand een idee wat ik nu zou moeten doen, had zo een universele weerstand gekocht voor led weerstanden, alleen nu knipperen ze wel double speed, moet er een zwaardere weerstand in?

betreft een Honda 954RR Fireblade.
knipperrelais is geintegreerd in printplaat cockpit dus die is niet echt makkelijk te vervangen.

weet iemand wat hier aan te doen is of heeft ditzelfde probleem gehad?


gr Johan
 
R=U/I, oftewel de weerstand in ohm is de spanning in Volts gedeeld door de stroom in Ampère. Het vermogen in Watt bereken je door spanning in Volt te vermenigvuldigen met de stroom in Ampère. De spanning weet je, en als je dus de weerstand óf het vermogen weet, kun je de rest berekenen.

Wat zegt trouwens het 'maximale vermogen van een weerstand' volgens jou?
 
Zonder weerstand knipperen ze voor allebei, wel goede snelheid
Standje alarmlichten? Ergens zit iets niet helemaal lekker, het idee is dat raw's sneller gaan knipperen om aan te geven dat bij één van de twee (voor of achter) het gloeilampje is doorgebrand.

Heb je alleen voor de originele raw's vervangen de LED of voor en achter? Is er nog meer aan het elektrisch circuit aangepast?
 
Zonder weerstand knipperen ze voor allebei, wel goede snelheid
Dan zit er iets niet goed.
Als links en rechts samen gaan knipperen dan heb je maar 1 indicatielampje.
De weerstanden zorgen voor extra belasting omdat deze minder is geworden door het plaatsen van de led raw's.
Je hebt per (led) raw een weerstand nodig van 6,8 ohm en minimaal 15watt.
Deze weerstand moet parallel aangesloten worden over de raw.
 
En om het niet al te makkelijk te maken kan je de kant en klare weerstanden gewoon in serie inpluggen :+ (zou je de bedrading uitpakken zul je zien dat de weerstanden wel degelijk parallel aan de raw staan)
 
R=U/I, oftewel de weerstand in ohm is de spanning in Volts gedeeld door de stroom in Ampère. Het vermogen in Watt bereken je door spanning in Volt te vermenigvuldigen met de stroom in Ampère. De spanning weet je, en als je dus de weerstand óf het vermogen weet, kun je de rest berekenen.

Wat zegt trouwens het 'maximale vermogen van een weerstand' volgens jou?
Zie v.d.v.
 
kan het ook simpelweg gewoon te weinig weerstand zijn? zwaardere weerstand erin?
Ik denk eerder te veel weerstand (meer weerstand is minder belasting)
Wat bedoel je met zwaarder? minder weerstand?
het is heel simpel.
Je knipperrelais wil een belasting zien van 2x21watt.
De led's gebruiken maar 3watt.
Je moet dus per raw zorgen voor een extra belasting van 18watt.
P=u²/R 18=144/R P=8 ohm
Omdat een lamp werkt als een ptc (temperatuur afhankelijke weerstand) zal er als de lamp koud is veel meer stroom lopen dan wanneer hij warm is.
Een weerstand heeft dit niet en daarom is het beter de weerstand iets lager te houden.
De eerste waarde uit de standaard e12 reeks is 6,8 en de ervaring leert dat dat goed werkt.
Het vermogen door de weerstand is daarmee zo'n 20watt maar omdat deze niet constant belast word (de lamp gaat immers aan en uit) mag deze iets kleiner gekozen worden maar onder 15watt zou ik niet gaan zitten.
Houd er rekening mee dat deze weerstanden erg heet kunnen worden.
De weerstanden die je zo kan kopen met de stekkers er aan kunnen nooit de juiste weerstand hebben.
Ik schat deze weerstanden op zo'n 5watt en dan zijn ze ook nog eens geisoleerd door een krimpkous.
Als iemand deze weerstanden heeft,meet ze dan eens ohms door.
Ik verwacht dat ze meer dan 10 ohm zijn wat veel te hoog is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan