500cc V4 tweetakten

Die milieu-eisen verpesten ook alles.. maargoed, de 2takt is in principe al jaaaren ongewijzigd.. wanneer ze de 2takt eens verder gaan ontwikkelen lukt het echt wel om de 2takt aan de milieu-eisen te voldoen!

Ik weet ook niet het fijne van het smeersysteem van een 2takt, maar een 2takt moet toch wel met hetzelfde principe te smeren zijn als een 4takt?? Als dat al veranderd scheeld dat een hoop in die uitstoot en bovendien gaat het 2takt principe om die arbeidsslag die iedere neergaande beweging plaatsvind
Dan moet je je daar echt eens in verdiepen, met dit soort kreten komen we niet verder.
Een tweetakt heeft z'n carterruimte nodig voor de broodnodige gaswisseling, als je daar olie ingooit hoef je alleen nog maar kleppen in de kop te zetten, dan heb je een viertakt.
 
Blijft jammer dat de Red Bull Rookies cup geen 2 takt meer is. Een beetje mengsmering lucht hoort gewoon bij een GP. Zo'n V4 monster voor op de openbare weg? Zelfs met het Big Bang karakter zal zo'n ding geen allemansvriend vriend zijn. Denk wel dat er 2 verschillende kopers voor in de markt zijn. Mensen die er echt mee kunnen rijden en verzamelaars die er niet mee rijden. Vindt zelf de Cagiva waar Eddie Lawson mee reed de mooiste GP fiets ooit. Hij reed er nog aardige resultaten mee, en die kleur was geweldig.
 
Blijft jammer dat de Red Bull Rookies cup geen 2 takt meer is. Een beetje mengsmering lucht hoort gewoon bij een GP. Zo'n V4 monster voor op de openbare weg? Zelfs met het Big Bang karakter zal zo'n ding geen allemansvriend vriend zijn. Denk wel dat er 2 verschillende kopers voor in de markt zijn. Mensen die er echt mee kunnen rijden en verzamelaars die er niet mee rijden. Vindt zelf de Cagiva waar Eddie Lawson mee reed de mooiste GP fiets ooit. Hij reed er nog aardige resultaten mee, en die kleur was geweldig.


Hij heeft er zelfs Brno mee gewonnen. 8-)
 
Ja die is echt heel mooi.

Foto-AB7PHUFI-D.jpg
 
Heb je een van die 46 motoren gekocht.. komen ze nog steeds naar je toe..

Wow coole brommer! zeker 80cc?

maar voor 2 takt is er de laatste tijd al best veel ontwikkeling geweest. alleen niet in de motor markt. meer voor buitenboord motoren, sneeuwscooters , en tuingereedschap kettingzagen enzo.
Wat ik weet is dat Husqvarna en sthil motorzagen alles 2 keer door de verbrandingskamer sturen om het zo zuinig mogelijk te maken.

Maar zo'n directe injectie en dan een apart smerings systeem. scheelt ook weer veel in de onderhoud! ;)
 
Vervelend filmpjes met dat nagesyncte geluid..

En...
purchase price:
EUR 100.000,- plus VAT (19% in Germany)
 
Vervelend filmpjes met dat nagesyncte geluid..

En...
purchase price:
EUR 100.000,- plus VAT (19% in Germany).. ze bouwen er maar 46 :+
 
Het geluid is echt mijn ding niet, teveel een scooter en ook qua uiterlijk vind ik hem niet echt mooi... Maar man die prestaties :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan