gearindicator van Gipro

Krid

MF'er
10 dec 2009
205
0
Ik heb een Gipro gearindicator, type x , op een r6 gemonteerd maar krijg geen signaal van de pick-up coil (tbv het toerental signaal) op de Gipro ontvanger. Toerenteller doet het wel normaal

De 2 polige connector waar de Gipro zwart/groene draad (parallel ) op aangesloten dient te worden heeft een donker grijze en een licht grijze draad.
Nu is de gebruikershandleiding verwarrend door eerst aan te geven dat de zwart-groene Gipro-draad aan de donker grijze draad (van de pick-up coil connector) verbonden moet worden en even later dat deze aan de effen-grijze (solid grey) draad moet komen.

Is er iemand die weet welke draad ik moet gebruiken? De gebruikershandleiding geeft aan dat de donkergrijze draad ook wel eens zwart/blauw is bij sommige yamaha's.
 
Op mijn motor zit ook een versnellingsindicator (door de vorige eigenaar gemonteerd, geen flauw idee welk merk) en die deed het ook een keer niet. Kwam erachter dat 'ie het alleen doet als het licht ingeschakeld is (stadslicht danwel dimlicht). Met de lichtschakelaar id stand uit, geen versnellingsindicatie, en ik reed per ongeluk ff zonder licht... Dus check dat ff, want vaak als je aan 't prutsen ben heb je contact aan, maar licht uit. Zou zonde zijn als het aan zoiets simpels ligt.
 
Op mijn motor zit ook een versnellingsindicator (door de vorige eigenaar gemonteerd, geen flauw idee welk merk) en die deed het ook een keer niet. Kwam erachter dat 'ie het alleen doet als het licht ingeschakeld is (stadslicht danwel dimlicht). Met de lichtschakelaar id stand uit, geen versnellingsindicatie, en ik reed per ongeluk ff zonder licht... Dus check dat ff, want vaak als je aan 't prutsen ben heb je contact aan, maar licht uit. Zou zonde zijn als het aan zoiets simpels ligt.

Dank voor je reactie. Gaat bij de r6 echter niet op. Het betreft nl een circuitmotor. Ik heb de + (spanning) dus niet van de lichtshakelaar-connector gehaald zoals blijkbaar in jouw geval.
 
heb je nog wel een werkende KM-tellen ?

ik heb afgelopen najaar problemen gehad met het werkend krijgen van een gear indicator op mijn CBR600FS racer, bij mij was uiteindelijk het probleem dat het snelheidsensor signaal niet naar het display was doorverbonden

ben daar toen ook lang naar op zoek geweest, had wel signaal maar blijkbaar niet het juiste signaal

succes met het oplossen iig
 
heb je nog wel een werkende KM-tellen ?

ik heb afgelopen najaar problemen gehad met het werkend krijgen van een gear indicator op mijn CBR600FS racer, bij mij was uiteindelijk het probleem dat het snelheidsensor signaal niet naar het display was doorverbonden

ben daar toen ook lang naar op zoek geweest, had wel signaal maar blijkbaar niet het juiste signaal

succes met het oplossen iig

ja, km-teller/snelheidsmeter doet het, net als de toerenteller. De Gipro doet het ook. Bij contact aanzetten telt hij netjes terug van 6 naar 1 en gaat vervolgens in de programmeer-mode en laat een L (learning) langzaam knipperen. Bij starten van de motor gaat de L echter niet even snel knipperen om vervolgens een 1 te laten zien zoals de handleiding aangeeft. |(
 
mmmm dan hoop ik dat het bij mij makkelijker gaat :X

succes ik ga het volgende week proberen denk ik. ill let you know what happens...

probleem opgelost...... gebruikers handleiding klopt niet... :( Ondanks dat er expliciet wordt aangegeven dat de donkergrijze draad gebruikt moet worden om de Gipro draad mee te verbinden moet het de licht grijze draad zijn |( Nou, da's dan lekker...

dus, wees gewaarschuwd ! enuh, niet die knullige verbindings-blokjes gebruiken die bijgeleverd worden, da's volgens mij vragen om moeilijkheden (prutspul). Solderen of de gangbare spullen gebruiken....
 
Had ook nog f een vraagje hier over..
Heb zelf dus laatst ook een gear indicator ingebouwd en indd zoals er in de beschrijving staat donker grijze ader..
Nou werkt die hier bij mij deels, tussen de 4000 - 6000 ziet die de versnellingen wel goed maar daar boven niet, dus als ik in zijn 3 door trek en dan op schakel blijft het display 3 aan geven ?!
Zou dat ook temaken kunnen hebben met die grijze ader ?
Of moet ik hem opnieuw inleren ?
heb hem op de bok ingeleerd mischien moet ik hem dan rijdend inleren, ingeleerd tussen de 2 en 4000 toeren zoals beschreven staat.


Gaat om R6 uit 2002
Gear indicator zit dus tussen me snelheids meter en dan een geschakelde voeding en dan dus op de grijze ader
 
Ik heb ook deze indicator en hij deed het bij mij ook niet.
Kreeg wel de L en daarna een 1 maar deze ging niet sneller knipperen zoals aangeven in de beschrijving.

Bleek vandaag dus dat ik de verkeerde 3-polige stekker had.
De juiste stekker zit links onder de tank.(rechts zit er ook 1)

Bij mij was de donker grijze draad wel de juiste draad.
 
Gaat om R6 uit 2002
Gear indicator zit dus tussen me snelheids meter en dan een geschakelde voeding en dan dus op de grijze ader

Bij mijn 2005 R6 heb ik de connector van de snelheidssensor links onder de tank zitten. Waar heb jij het signaal weggehaald, achter de tellerunit soms? Hoe het bij het model 2002 zit weet ik niet maar misschien is dat het probleem.
 
Had ook nog f een vraagje hier over..
Heb zelf dus laatst ook een gear indicator ingebouwd en indd zoals er in de beschrijving staat donker grijze ader..
Nou werkt die hier bij mij deels, tussen de 4000 - 6000 ziet die de versnellingen wel goed maar daar boven niet, dus als ik in zijn 3 door trek en dan op schakel blijft het display 3 aan geven ?!
Zou dat ook temaken kunnen hebben met die grijze ader ?
Of moet ik hem opnieuw inleren ?
heb hem op de bok ingeleerd mischien moet ik hem dan rijdend inleren, ingeleerd tussen de 2 en 4000 toeren zoals beschreven staat.


Gaat om R6 uit 2002
Gear indicator zit dus tussen me snelheids meter en dan een geschakelde voeding en dan dus op de grijze ader

dit probleem heb ik ook wie weet de oplossing
gr
 
Terug
Bovenaan Onderaan