tranmissiegeluiden/speling cbr 900 sc28

maarten61

Rookie
22 jun 2010
16
0
zoetermeer
Beste allemaal, ik heb n blade uit 1993 en heb er nieuwe 100% synthetische olie ingedaan (voorheen altijd half synthetisch)
Na het verversen begon de motor vrij snel behoorlijke geluiden bij de koppelingshuis en versnellingsbak?te maken.
Als ik de koppelingskabel intrek is het vrijwel weg.Gevoelsmatig zit er ergens veel speling.? Iemand suggesties???
 
msZ8f5asJSUPYBuAIHv41bg.jpg


Het gaat om de veren die je op de foto ziet. Deze dempingsveren hebben dan ruimte in de koppelingskorf en veroorzaken het geluid wat je hoort. Met meer toeren en/of inknijpen van de koppeling is het geluid weg.
 
Beste allemaal

Bedankt voor de reacties, ben er reeds achter, koppelingshuis was erg ingeslagen en heb er een andere ingezet, geluid weg!

Thanks.!

Ik wilde nog iemand hier tegenspreken, die zei dat het niet door wheelies kon komen. Maar da's niet meer nodig. :) Het is wel degelijk waar dat wheelies het koppelingshuis doet inslaan.

Kan op zich weinig kwaad, maar het klinkt niet zo mooi. En het kan zijn dat je last krijgt van een koppeling die niet zo mooi vrij komt.
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde nog iemand hier tegenspreken, die zei dat het niet door wheelies kon komen. Maar da's niet meer nodig. :) Het is wel degelijk waar dat wheelies het koppelingshuis doet inslaan.

Kan op zich weinig kwaad, maar het klinkt niet zo mooi. En het kan zijn dat je last krijgt van een koppeling die niet zo mooi vrij komt.

Tegenspreken moet altijd kunnen dat is wat we noemen een discusie!! *D
Wilde ook niet ontstrijden dat het niet mogelijk is, het is alleen vaak de ruimte op de dempingsveren welke geluid gaan produceren. Maar ben blij dat het probleem is opgelost. Heb je er nieuwe of een tweede hands koppelingskorf ingezet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan