Stuur verstellen

Lara Greyjoy

MF'er
25 mrt 2014
131
0
Groningen
Hallo allemaal

Ik ben niet zo thuis in techniek (lees: ik weet eigenlijk nog maar net waar ik de vloeistoffen kan bijvullen e.d.) en ik heb even een vraagje over het stuur van mijn motor.
Heb als eerste motor een Suzuki Savage gekocht, maar het stuur staat net iets te ver naar achteren, waardoor ik het idee heb dat ik een beetje achterover zit en ik krijg daar last van in mijn rug na al een uur rijden (Ik heb het vermoeden dat er een vrij kleine mevrouw op heeft gereden voor ik hem kocht ;) )
Nu wil ik dus proberen om het stuur wat naar achteren te kantelen, zodat de handgrepen net iets verder weg zitten en ik dus niet zo naar achteren hoef te hangen.
Weet iemand hoe ik dit kan doen?

Hier wat foto's van hoe het eruit ziet, zodat jullie weten waar ik het over heb. Excuses voor de donkere foto's, maar er is niet meer licht bij mij in de garage :/

Dit is hoeveel ruimte er is tussen het stuur en de bevestiging van mijn scherm
foto_2_by_llovesart-d7k6t6e.jpg


En dit is hoe het stuur vast zit
foto_1_by_llovesart-d7k6t6s.jpg
 
Zilverkleurige dopjes eruit wippen met een kleine schroevendraaier (of nagelvijl ;) ) Imbus bouten lossen stuur kantelen en alles weer vast zetten.


Edit: net te vroeg gepost :+
 
Laatst bewerkt:
je wipt die 4 dopjes uit de boutkoppen in de stuurklemmen en draait daarna met een inbussleutel de bouten een beetje los.
Dan draai je het stuur een beetje naar voren en je zet de bouten weer vast.
 
Ok, is niet gelukt omdat de bouten echt heel erg vast zitten, maar ik krijg morgen wat kruipolie van iemand, dus dat komt helemaal goed!
Hoe lang moet die kruipolie erop zitten voor ik die bouten kan losdraaien denken jullie?
 
Goed gereedschap is het 1/2 werk. Gebruik geen losse inbussleutel uit de "knakenbak". Gebruik een inbusbit in dop met een wringijzer met voldoende lengte. Scheelt ellende en pleisters.
 
Laatst bewerkt:
Goed gereedschap is het 1/2 werk. Gebruik geen losse inbussleutel uit de "knakenbak". Gebruik een inbusbit in dop met een wringijzer met voldoende lengte. Scheelt ellende en pleisters.
En als je geen imbusbit hebt kun je een kleine maat pijpsleutel 10/11 over de imbussleutel schuiven, krijg je meer lengte en kun je meer kracht zetten.
Maarrr, zoals 'gassen' zegt kijk uit! :Y
 
Hoe ga je het weer vastzetten? Je weet dat er heel wat krachten op je stuur komen. Moet wel op de juiste waardes vast. Doe jezelf een plezier en rij langs een dealer of iemand die weet wat hij/zij moet doen. 1e optie kost je waarschijnlijk niks als je het lief vraagt. 2e optie een sixpack ;-)

Zou jammer zijn dat je straks bij een noodstop ineens je stuur 1 meter verder naar de voorkant zit met alle gevolgen van dien.
 
jup, lefty loosy, dus ik draai wel de goede kant op :P

En ik ga wel gewoon langs de garage dan, want er is ook nog iets met een kabel niet helemaal in orde waar naar gekeken moet worden. Kunnen ze dat gewoon meteen erbij doen :)

(ik durf het niet meer zo goed hihi)
 
Terug
Bovenaan Onderaan