brandstof verbruik bmw r 1100gs 1995

Oesterviekel

Rookie
29 mei 2014
3
0
hoi allemaal
is er iemant die weet hoe ik het brandstof verbruik van mijn 1100gs kan afstellen?
hij gebruikt nu een op veertien en dat is wel heel veel
 
Ik zou 1:18 leuk vinden met de R1100GS, maar het lukt me alleen onder ideale omstandigheden. 1:16, 1:17 is gebruikelijker bij mij.
Dat heeft twee redenen. Het is een lomp varken, met de aerodynamica van een schuurdeur. Hij nodigt teveel uit om te ravotten.
Mijn vergelijk is mijn K75, daar rij ik dezelfde W-W route mee, maar dan wel met 1:19.
 
Ik geloof wel dat het een serieuze vraag is, maar daar IS MF niet het juiste forum voor. Het antwoord op deze vraag zit op het BMW GS forum.
Daar heb ik ook wel eens GS-en met hoog verbruik voorbij zien komen, en ook de oplossing.
 
hoi allemaal
is er iemant die weet hoe ik het brandstof verbruik van mijn 1100gs kan afstellen?
hij gebruikt nu een op veertien en dat is wel heel veel

Ik heb ook een 1100GS, die zuipen benzine.
Om redelijk te lopen moeten ze behoorlijk rijk staan, anders krijg je te maken met het KFR effect en dat wil je niet.
Niets helpt tegen KFR, geen superbougies, geen speciale benzine waar de merken mee schermen, helemaal niets. Ja een andere uitlaat zonder katalysator heb ik weleens gehoord.

De benzine in Nederland is een beetje een prutje. Ik heb ooit geëxperimenteerd met 300 cc pentaan toevoeging bij een tank en dan heeft de motor helemaal geen last meer van KFR.
1:18 is dan haalbaar en de 1100GS gaat dan als de brandweer.
 
Paar opties die kunnen werken. TPS goed afstellen (maar dat is vnl. bij de 1150 interessant voor het verbruik).

Goed laten synchroniseren

Tegen KFR werken de Iridium bougies erg goed. Duidelijk minder last ervan

Verder blijft een GS zoals gezegd een lomp varken. Waar ik met mijn k-series ook met gemak de 1:18 haal lukt het met de GS amper om de 1:16.5 te halen. Harder dan 120 betekent zuipen. Maar ja, het ding nodigt niet uit om rustig te rijden

Benno
 
Paar opties die kunnen werken. TPS goed afstellen (maar dat is vnl. bij de 1150 interessant voor het verbruik).

Goed laten synchroniseren

Tegen KFR werken de Iridium bougies erg goed. Duidelijk minder last ervan

Verder blijft een GS zoals gezegd een lomp varken. Waar ik met mijn k-series ook met gemak de 1:18 haal lukt het met de GS amper om de 1:16.5 te halen. Harder dan 120 betekent zuipen. Maar ja, het ding nodigt niet uit om rustig te rijden

Benno

:^ + CO afstellen

Verder; als je K1100 zuiniger was zou ik een K1100 kopen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan