MIG Lassen

Krukasje

MF'er
27 aug 2009
203
0
Ergens in Nederland.. :)
Hallo Iedereen,

Ik zag vandaag een MIG toestelletje staan en deze bleek te werken met gasgevulde draad.
Werkt dit ook net zo fatsoenlijk als MIG lassen met gas uit een flesje?

Groetjes Andy
 
Ook met de Ferm ding lukt dat zit bij mijn Mig van Ferm wel een grote fles laatst nog een uitlaat van een tweetact racer gelast was uitgevallen door dat er een gat in de bocht geblazen had nog een dikte over van 0.75mm .
Met puntlasjes een nieuw plaatje er in gelast konden we weer rijden met de racer.
Ook een doorgerot tank zelfde manier plaatje en vast zetten met puntlasjes over elkaar heen .


Ooit aan de alto van mijn zusje gelast, ik trok met een duurder apparaat mooie lasrupsjes, terwijl de minimig de neiging had er doorheen te gaan. Met punt of proplasjes lukte het met de minimig overigens ook wel, maar een lasrupsje was op dat moment handiger voor de afwerking.
 
Ik las lekker verder met mn gevulde draad hoor (al moet ik m binnenkort wel eens ombouwen naar gas of een andere halen, aangezien mn goedkope voorraad lasdraad bijna op is)
Heb al wel gemerkt dat er heeeeeel veel verschil zit in de draad die je gebruikt, de beste resultaten heb ik tot nu toe gehad met de oude merkloze draad van de cranenbroek (10e voor 0,9mm/0,9kg)
Alleen die hebben ze niet meer, nu hebben ze alleen nog maar williams, maar daar is niks mee te lassen.

Je moet die dingen gewoon zien als wat het is: handig om af en toe eens wat aan elkaar te lassen op een simpele manier zonder met een fles te zeulen.
Zolang je het op die manier ziet is het prima, maar vergelijk het niet met volwaardige lasapparaten.
Mensen die het afzeiken gebruiken het imho gewoon verkeerd.
En ja, ik heb ook met duurder spul gewerkt en ja, dat werkt fijner.
Maar toch is het ding erg handig en houd ik m ws toch wel als reserve als ik iets anders koop.
 
Ik las lekker verder met mn gevulde draad hoor (al moet ik m binnenkort wel eens ombouwen naar gas of een andere halen, aangezien mn goedkope voorraad lasdraad bijna op is)
Heb al wel gemerkt dat er heeeeeel veel verschil zit in de draad die je gebruikt, de beste resultaten heb ik tot nu toe gehad met de oude merkloze draad van de cranenbroek (10e voor 0,9mm/0,9kg)
Alleen die hebben ze niet meer, nu hebben ze alleen nog maar williams, maar daar is niks mee te lassen.

Je moet die dingen gewoon zien als wat het is: handig om af en toe eens wat aan elkaar te lassen op een simpele manier zonder met een fles te zeulen.
Zolang je het op die manier ziet is het prima, maar vergelijk het niet met volwaardige lasapparaten.
Mensen die het afzeiken gebruiken het imho gewoon verkeerd.
En ja, ik heb ook met duurder spul gewerkt en ja, dat werkt fijner.
Maar toch is het ding erg handig en houd ik m ws toch wel als reserve als ik iets anders koop.
+1

Hoi oma ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan