BMW R100RS/zijspan met kompressor. Hellep!!!

Dhr. Bosso

Пу́тін хуйло́!
24 mei 2012
40.782
103.402
Paviljoen 11.
Jaloers op alle technische hoogstandjes hier op M-F wou ik ook eens iets proberen. Helaas krijg ik het niet voor mekaar dat het spul wil lopen zoals ik dat in gedachten had (gaan als de brandweer dus). Ik heb op mijn BMW R100RS met zijspan namelijk een kompressor geplaatst. Nee, geen zielig G40 ladertje uit een ouwe V.W. Maar een flink ding met luchtketel voor wanneer er extra lucht gevraagd word bij hard optrekken en zo. De primaire aansluiting is het probleem niet, dit gaat elektrisch gebeuren. nee, het probleem zit 'm in de plaatsing van het geheel, en de aansluiting naar het luchtfilter.

Wie ô wie kan en wil mij helpen?

Hieronder 3 foto's zoals het spul er nu bijstaat. Graag uw meningen en suggesties in groten getale want ik kom er zelf echt niet meer uit, en de inzittenden van het zijspan klagen ook steen en been.

M.vr.gr. Bosso.









Foto-YLF8TBPN.jpg


Foto-FXXLFLLS.jpg


Foto-Z8LOYKTB.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo'n lelijke BMW met zijspan is bij voorbaat kansloos, net als elke poging er nog wat van te maken, je kan het beste de compressor houden en de fiets inclusief doodskist naar de stort brengen.

Zó, ik ben van m'n frustratie af, jammer dacht een leuk topic te spotten. _O-

:W
 
Jaloers op alle technische hoogstandjes hier op M-F wou ik ook eens iets proberen. Helaas krijg ik het niet voor mekaar dat het spul wil lopen zoals ik dat in gedachten had (gaan als de brandweer dus). Ik heb op mijn BMW R100RS met zijspan namelijk een kompressor geplaatst. Nee, geen zielig G40 ladertje uit een ouwe V.W. Maar een flink ding met luchtketel voor wanneer er extra lucht gevraagd word bij hard optrekken en zo. De primaire aansluiting is het probleem niet, dit gaat elektrisch gebeuren. nee, het probleem zit 'm in de plaatsing van het geheel, en de aansluiting naar het luchtfilter.

Wie ô wie kan en wil mij helpen?

Hieronder 3 foto's zoals het spul er nu bijstaat. Graag uw meningen en suggesties in groten getale want ik kom er zelf echt niet meer uit, en de inzittenden van het zijspan klagen ook steen en been.

M.vr.gr. Bosso.









[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

_O- _O- _O- :} :}
 
dat electrische voor de primaire aansturing kun je vergeten....kost meer vermogen dan het oplevert...
makkelijkste is een poelie op het wiel van de zijspan, en dan de compressor dwars plaatsen, dan kun e met de poelie de compressor aandrijven, wel zorgen dat het wiel op de grond blijft, anders krijg je van die rare vermogensdipjes...
 
Helemaal verkeerd!
Het is een amateurcompressor. Je moet minstens een Mannesman greenline hebben, maar nog liever stahlwille. Die China rommel geeft alleen maar herrie.
Ik zie aan je remschijf dat je geen lafaard bent die voor elke bocht gaat remmen.
 
en waar ga je de generator plaatsen om het ding van voeding te voorzien of ga je een verlengsnoer gebruiken? generator lijkt me makkelijker dan is de bak ook meteen verwarmd in de winter dan heb je ook geen klachten meer uit de bak maar ruzie om wie er in mag zitten.
 
Dwars op de bak, of in de bak, plaatsen en met een lange riem aan elkaar knopen.
En aan het stuur een haakje maken om het luchtpistool aan te hangen zodat je er snel bij kan bij hard optrekken enzo.
Dan lukt het best. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan